• 1
  • 2
2024-05-23, 11:41
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Feminism och "karriär" i all ära – men i köket är det ännu kvinnan som bestämmer, visar Aller Medias senaste "She Report".

https://www.friatider.se/svenska-kvi...ttning-i-koket

En rapport som visar att män är handlingsförlamade i köket och att handling och matlagning faller på kvinnan- som vanligt.

Endast 4% av männen klarar sköta matlagningen.

Vad gör vi åt detta?

Är det så att kvinnan aldrig lämnat köket, att hon trivs bäst där eller är det männens oansvarighet som gör att kvinnan sitter fastlåst i köket fortfarande?
Citera
2024-05-23, 11:52
Medlem
Om du läser rapporten, som det hänvisas till hos Fria Tider, så framgår att det var 22 (!) kvinnor som deltog i den kvalitativa undersökningen.

Då innebär i runda svängar de 4% som du hävdar inte klara matlagningen - en (1) person av de här 22 kvinnornas män.

Bisarr trådstart
Citera
2024-05-23, 11:52
Medlem
kyrkstockens avatar
Hemmet är totalt kvinnans domän. Försök köpa en möbel själv.
Citera
2024-05-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Hemmet är totalt kvinnans domän. Försök köpa en möbel själv.

Nae, jag har lite självbevarelsedrift ändå
Citera
2024-05-23, 11:58
Medlem
Raktinyllets avatar
Det är kvinnogöra, hur många kvinnor klipper gräset, skottar snö, byter däck osv? Varför pratas det bara om jämställdhet när de kommer till traditionella kvinnosysslor?
Citera
2024-05-23, 12:07
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Vem är det som oftast avgör vad det blir till middag?
Kvinnor 18-75 år [1129 enkätersvar, svarsfrekvens okänd]
Jag själv 48%
Jag och min partner 33%
Gemensamt familjebeslut 11%
Min partner 4%
Barnen 2%
Andra 1%
Osäker, vet ej 1%
https://static.aller.se/wp-content/u...2024-FINAL.pdf (s.33)

Vad sägs som att ge männen enkäter?
Senast redigerad av a-mortal 2024-05-23 kl. 12:09.
Citera
2024-05-23, 12:07
Medlem
Ett ex till mig fick jag lära upp beträffande det mesta i köket och ändå var hon allt som oftast handlingsförlamad i köket. Hon kunde säga att vi måste handla det är slut mat. När jag sedan tittar i kylskåpet eller eventuellt frysen så hittar jag mat på 30 sekunder. Frysen brukar för övrigt alltid vara proppfull.
Sedan hör jag henne säga att jag inte kan laga mat.
Så det där med att fråga kvinnorna om vad deras män kan i köket ger jag inte mycket för.
Citera
2024-05-23, 12:17
Medlem
2n00b4Us avatar
Det här är väl en sån där typisk nonsens artikel som dyker upp lite då och då. Enda syftet är ju att försöka visa hur värdelösa eller pinsamma män är. Som den artikel för några månader sedan, "Det här tycker män är pinsammast att handla i matbutiken", visade sig vara toalettpapper
Citera
2024-05-23, 12:24
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
https://www.friatider.se/svenska-kvi...ttning-i-koket

En rapport som visar att män är handlingsförlamade i köket och att handling och matlagning faller på kvinnan- som vanligt.

Vad gör vi åt detta?

Är det så att kvinnan aldrig lämnat köket, att hon trivs bäst där eller är det männens oansvarighet som gör att kvinnan sitter fastlåst i köket fortfarande?
Du kan inte dra kvantitativa slutsater av en kvalitativ undersökning.

Lär ni er ingenting i skolan längre?
Citera
2024-05-23, 12:27
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Lol. Och alla singelhushåll som består av män i Sverige svälter då, kan man anta? Vilket trams.

För några år sedan talades det om att den traditionellt kvinnliga domänen köket tagits över av män. Kollar man på tv-program om mat och framstående kockar så är det väldigt blandat, kanske lite fler män till och med.
Citera
2024-05-23, 12:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Riktiga män klarar allt .
Vi riktiga karlar är ess i köket och kan bygga ett garage . Dagens sk män är mest osäkra på vilket kön de ska vara.

Nästan exakt 30 år sedan jag flyttade hemifrån och inte en dag har jag svultit för att jag inte vet hur man handlar eller kokar potatis .

Tramstråd
Senast redigerad av MASSAGATTI 2024-05-23 kl. 12:40.
Citera
2024-05-23, 12:36
Medlem
Mr.Teabags avatar
Man kan ju fråga sig varför ”Frida” gifte sig med en man som inte ens kan laga mat?

Gissar att han har en fet plånbok eller är ”välutrustad”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in