Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Undertonen i dina inlägg är att du tycker att det är helt sjukt att Daniel blir uppsökt på sitt arbete. Själv tycker jag det är helt sjukt att man som vuxen pappa sprider förtal om att folk är våldtäktsmän på internet.
Jag tror inte på dig att detta har hänt. Jag har som sagt bara sett att Anjo på sin Youtube-kanal skapade videon
SKILLERAS ÄR ETT SVIN! där Anjo bland annat tar upp lite meddelanden som Axels offer har skrivit. Samma meddelanden har cirkulerat i många år i diverse sociala medier sedan år 2019: På Twitter,
här på Flashback (exempel från 2020-06-20, 22:54),
här på Flashback igen (exempel från 2024-05-03, 21:06), på Cissi Wallins sociala medier och lite överallt.
Motvikt har kommenterat Anjos video, men varken Anjo eller Motvikt har - vad jag har sett - påstått att Axels offer har polisanmält Axel så att han har blivit dömd för våldtäkt.
Våldtäkt är för övrigt en handling, precis som att köra för snabbt i trafiken är en handling -- och dessa handlingar
har hänt oavsett om polis och rättsväsendet blir inblandat. En våldtäktsman kan vara en våldtäktsman oavsett om denne har blivit dömd för våldtäkt eller inte, enligt mig, precis som du tycker att Motvikt förtalar Axel trots att Motvikt inte är dömd för att ha förtalat Axel.
Men styrk gärna du ditt resonemang genom att länka till att Motvikt påstår att Axel är en dömd våldtäktsman, så kanske jag kan börja ta dina kommentarer på mer allvar.
Det är så klart helt upp till dig att tycka att "Skilleras" beteende, vars lista över oetiska handlingar och beteende inte ens får plats på flera A4, är OK -- medan du tycker att Motvikt (som enligt dig har spridit att "Skilleras" är en dömd våldtäktsman - men som du misslyckas med att länka till) förtjänar att någon går hem till honom, drar ut honom på gatan
OCH STAMPAR PÅ HONOM.
Jag kan inte med några flashback-inlägg rädda dig, eller läka dig, eller på annat sätt hjälpa dig att bli frisk. Det var dina föräldrars ansvar att rädda dig och hjälpa dig med detta när du fortfarande var ett barn, och nu är det antagligen för sent för jag antar att du är vuxen nu.