2026-04-26, 13:33
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
En horunge beter sig som en horunge, och sedan spelar han offer när någon blir förbannad på honom. Det är svårt att sympatisera med den här nollan.

Att han blir uppsökt på sin arbetsplats är i det lägsta laget för vad han förtjänar. Egentligen förtjänar han att någon går hem till honom, drar ut honom på gatan OCH STAMPAR PÅ HONOM.

Du verkar behöva andas. Vidare är det förbryllande hur olika man kan tolka, jag anser inte att Motvikt "spelar offer" alls, tvärtom faktiskt. Du skriver bara i affekt, varför är du så upprörd och känslomässigt engagerad i att Motvikt tycker att personerna förmodligen mår bättre av att få utlopp för sitt märkliga oetiska beteende?
Citera
2026-04-26, 14:41
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Nej. Deras beteende är OK.

Då bildar jag mig uppfattningen om att du har ett mycket annorlunda sätt att se på eget ansvar för sina egna handlingar som vuxna individer har.

Motvikt bär ansvar för sina egna handlingar, Skilleras och Medvikt bär fulla ansvaret för sina egna handlingar. Det existerar ingen koppling mellan respektive parters handlingar och ansvarstagande.

Trakasserar man personer på deras arbetsplatser, så bär man ansvar för att trakassera personer på deras arbetsplatser -- vilket är ett objektivt sett oetiskt och omoraliskt beteende och handlande. Det går liksom inte att skylla ifrån sig ansvaret för såna handlingar på något eller någon annan. Om jag t.ex. kör för snabbt, och riskerar samhällsmedborgares säkerhet, och förhoppningsvis får böter, så kan jag inte skylla ifrån mig på att nån influencer minsann har kört för snabbt!

Detta med att ta ansvar för sina egna handlingar lär man sig medan man är barn, när man har blivit vuxen så sitter det i ryggmärgen och är lika självklart som att solen lyser dygnet runt. I led med att man förstår det, så förstår man dessutom att alla andra vuxna är fullt ansvar för sitt egna handlande (såvida man inte är förståndshandikappad och/eller har nån form av assistent eller vårdnadshavare som bär ansvaret).
Citera
2026-04-26, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Då bildar jag mig uppfattningen om att du har ett mycket annorlunda sätt att se på eget ansvar för sina egna handlingar som vuxna individer har.

Motvikt bär ansvar för sina egna handlingar, Skilleras och Medvikt bär fulla ansvaret för sina egna handlingar. Det existerar ingen koppling mellan respektive parters handlingar och ansvarstagande.

Trakasserar man personer på deras arbetsplatser, så bär man ansvar för att trakassera personer på deras arbetsplatser -- vilket är ett objektivt sett oetiskt och omoraliskt beteende och handlande. Det går liksom inte att skylla ifrån sig ansvaret för såna handlingar på något eller någon annan. Om jag t.ex. kör för snabbt, och riskerar samhällsmedborgares säkerhet, och förhoppningsvis får böter, så kan jag inte skylla ifrån mig på att nån influencer minsann har kört för snabbt!

Detta med att ta ansvar för sina egna handlingar lär man sig medan man är barn, när man har blivit vuxen så sitter det i ryggmärgen och är lika självklart som att solen lyser dygnet runt. I led med att man förstår det, så förstår man dessutom att alla andra vuxna är fullt ansvar för sitt egna handlande (såvida man inte är förståndshandikappad och/eller har nån form av assistent eller vårdnadshavare som bär ansvaret).

Varför ber inte horungen om ursäkt för de regelrätta förtalen han spridit istället för att sitta och vara passivt aggressiv i kommentarsfält? Då tar man inte ansvar.
Citera
2026-04-26, 15:00
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Varför ber inte horungen om ursäkt för de regelrätta förtalen han spridit istället för att sitta och vara passivt aggressiv i kommentarsfält? Då tar man inte ansvar.

Vet inte vilka "regelrätta förtal han spridit" som du pratar om? Jag vet därför inte heller om han har bett om ursäkt för det, och kan därför inte heller avgöra om jag anser att det är något han borde be om ursäkt för. I värsta fall, om jag blir mer insatt i vad du pratar om, så kanske jag kan anse att han borde be om ursäkt -- men gissar att det inte är mer allvarligt än så. Motvikt verkar vara en ansvarsfull man, som tar ansvar genom att bete sig allmänt ansvarsfullt mest hela tiden, medan den där "Skilleras" inte verkar ta ansvar för något som han själv gör genom att bete sig oansvarigt i princip dagligen och alltid istället skylla ifrån sig och sitt egna handlande på något eller någon annan. "Skilleras" har ett beteende som tyder på att uppfostran har gått snett, när man är barn är det föräldrarna som bär ansvaret (i detta fall "Skilleras" mamma, som jag har förstått var ensamstående om att "uppfostra" Axel) och i det ansvaret ingår att lära sina barn att ta eget ansvar för sina egna handlingar. Axel verkar dock ha lärt sig att gå från att lägga ansvaret på sin mamma till att lägga ansvaret på andra, och lärde sig därmed aldrig att lägga ansvaret på sig själv.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-26 kl. 15:09.
Citera
2026-04-26, 15:02
Avstängd
Citat:
Vet inte vilka "regelrätta förtal han spridit" som du pratar om? Jag vet därför inte heller om han har bett om ursäkt för det, och kan därför inte heller avgöra om jag anser att det är något han borde be om ursäkt för. I värsta fall, om jag blir mer insatt i vad du pratar om, så kanske jag kan anse att han borde be om ursäkt -- men gissar att det inte är mer allvarligt än så. Motvikt verkar vara en ansvarsfull man, som tar ansvar genom att bete sig allmänt ansvarsfullt mest hela tiden, medan den där "Skilleras" inte verkar ta ansvar för något han själv gör genom att bete sig oansvarigt i princip dagligen.

Han har bland annat spridit att Axel skulle vara dömd för våldtäkt. Hade du inte blivit förbannad om någon gjorde det om dig? Det är väldigt allvarliga anklagelser.
Citera
2026-04-26, 15:05
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Han har bland annat spridit att Axel skulle vara dömd för våldtäkt.

Länka. Det enda jag har hört och sett är att Axel är en icke-dömd våldtäktsman, dvs. ingen flicka som har blivit utsatt för Axels övergrepp har polisanmält Axel för detta. Jag har inte sett att Motvikt har spridit att Axel har blivit polisanmäld och dömd för att ha förgripit sig på flickor.

Om Motvikt har uttryckt sig klumpigt om den saken så är det väl bara för Axel att anmäla honom och där efter avvakta eventuell utredning. Om Axel gör helt andra saker, som att trakassera Motvikt genom att göra besök på Motvikts arbetsplats, som en stalker, så bär han själv fulla ansvaret för ett sådant stalker-beteende.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-26 kl. 15:13.
Citera
2026-04-26, 15:12
Avstängd
Citat:
Länka. Det enda jag har hört och sett är att Axel är en icke-dömd våldtäktsman, dvs. ingen flicka som har blivit utsatt för Axels övergrepp har polisanmält Axel för detta. Jag har inte sett att Motvikt har spridit att Axel har blivit polisanmäld och dömd för att ha förgripit sig på flickor.

Jag vet inte var det kommer ifrån, det enda jag vet är att det är en av anledningarna till att han blir uppsökt på sitt jobb ibland. Något man faktiskt kan förstå. För en sån sak förtjänar man trots allt att bli slagen och stampad till oigenkännlighet. Därför bekommer mig inte dina beskrivningar av hur synd det är om Danne mig. Han förtjänar så mycket mer skit än vad han får.
Citera
2026-04-26, 15:20
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Jag vet inte var det kommer ifrån, det enda jag vet är att det är en av anledningarna till att han blir uppsökt på sitt jobb ibland. Något man faktiskt kan förstå. För en sån sak förtjänar man trots allt att bli slagen och stampad till oigenkännlighet. Därför bekommer mig inte dina beskrivningar av hur synd det är om Danne mig. Han förtjänar så mycket mer skit än vad han får.

Vänta lite nu, nu har du nog blandat ihop en hel del -- Jag beskriver inte att det är "synd om Motvikt" någonstans, väl? Det jag gjorde var att kommentera Motvikts kommentar till Skuldis video:

Citat:
Oj! Nu rör det på sig i youtube-sfären! Motvikt kommenterar skuldis concern-bilåkande Skilleras går för långt - kommentar:
@MotVikten
för 10 timmar sedan (redigerad)
Bra snack! Jag vill bara förtydliga att de klipp jag fått skickat till mig, och ens bemödat mig att titta på, har visat att de tror att de gör skillnad och påverkar mig, mitt jobbflöde och agerande på något sätt. Det gör det inte. Jag sköter mitt jobb som alltid, tar min lunch som alltid och är totalt obrydd. Sanningen är att jag fortsatt göra mitt jobb precis som vanligt, de har inte varit otrevliga och ingenting har hänt. För mig får de gärna fortsätta eftersom de uppenbarligen mår dåligt och kanske mår bättre av detta lilla utlopp de får, och kanske slipper ta ut det på andra. Jag vet inte, men samtliga inblandade är totalt oberörda. Det är okej ❤🙏
Det får Motvikt ett intressant svar på:
Nu när du skrev att de kan fortsätta. Att det inte gör dig något. Kommer han att ta dig på orden. Så de kommer säkert åka till ditt jobb flera gånger nu och trakassera dig. Axel och medvikt är så sjukt tragiska människor.
Det intressanta med svaret är att det sannolikt är helt korrekt siat!
Axel är en sådan person som kan hänvisa till att någon har medgett att han får bete sig som ett psykfall, som anledning till att han beter sig som ett psykfall, så då behöver han inte ta eget ansvar för sina egna handlingar "för någon annan tillät ju honom göra det"
Det är tyvärr på den låga nivån vad gäller eget ansvarstagande som hans hjärna är verksam, han har inte utvecklats mer än en 4-åring vad gäller att ta ansvar för sitt egna agerande och sina egna handlingar.
Det är alltid "någon annan" som bär ansvaret. Nästa gång Axel trakasserar Motvikt på hans arbetsplats kommer Axel skylla på Motvikts kommentar på Skuldis video.

Anser du att jag beskriver att det är synd om Motvikt någonstans? Det gör jag inte, inte Motvikt heller. Det enda som ens kommer i närheten av det du påstår är svaret på Motvikts kommentar:
Nu när du skrev att de kan fortsätta. Att det inte gör dig något. Kommer han att ta dig på orden. Så de kommer säkert åka till ditt jobb flera gånger nu och trakassera dig. Axel och medvikt är så sjukt tragiska människor.
Min kommentar på det svaret är bara att jag konstaterar att personen förmodligen kommer få rätt, och vidare har jag förklarat varför jag tror att personen kommer få rätt -- och jag bygger det på min erfarenhet av "Skilleras" som en person som ständigt lägger ansvaret för sina egna handlingar på andra, som ett barn, som aldrig har blivit uppfostrad till att vara och bete sig som en vuxen.
Citera
2026-04-26, 15:28
Avstängd
Citat:
Vänta lite nu, nu har du nog blandat ihop en hel del -- Jag beskriver inte att det är "synd om Motvikt" någonstans, väl? Det jag gjorde var att kommentera Motvikts kommentar till Skuldis video:

Anser du att jag beskriver att det är synd om Motvikt någonstans? Det gör jag inte, inte Motvikt heller. Det enda som ens kommer i närheten av det du påstår är svaret på Motvikts kommentar:
Min kommentar på det svaret är bara att jag konstaterar att personen förmodligen kommer få rätt, och vidare har jag förklarat varför jag tror att personen kommer få rätt -- och jag bygger det på min erfarenhet av "Skilleras" som en person som ständigt lägger ansvaret för sina egna handlingar på andra, som ett barn, som aldrig har blivit uppfostrad till att vara och bete sig som en vuxen.

Undertonen i dina inlägg är att du tycker att det är helt sjukt att Daniel blir uppsökt på sitt arbete. Själv tycker jag det är helt sjukt att man som vuxen pappa sprider förtal om att folk är våldtäktsmän på internet. Jag tycker att gör man så så kan man räkna med att man blir konfronterad. Att han börjar springa från platsen när det händer gör bara att han uppfattas som ännu mer provocerande.

Det fanns en tid i Sverige när det var tillåtet att utmana personer som betedde sig som Daniel på duell och döda den som förtalat en.
Citera
2026-04-26, 15:42
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Undertonen i dina inlägg är att du tycker att det är helt sjukt att Daniel blir uppsökt på sitt arbete. Själv tycker jag det är helt sjukt att man som vuxen pappa sprider förtal om att folk är våldtäktsmän på internet.

Jag tror inte på dig att detta har hänt. Jag har som sagt bara sett att Anjo på sin Youtube-kanal skapade videon SKILLERAS ÄR ETT SVIN! där Anjo bland annat tar upp lite meddelanden som Axels offer har skrivit. Samma meddelanden har cirkulerat i många år i diverse sociala medier sedan år 2019: På Twitter, här på Flashback (exempel från 2020-06-20, 22:54), här på Flashback igen (exempel från 2024-05-03, 21:06), på Cissi Wallins sociala medier och lite överallt.
Motvikt har kommenterat Anjos video, men varken Anjo eller Motvikt har - vad jag har sett - påstått att Axels offer har polisanmält Axel så att han har blivit dömd för våldtäkt.
Våldtäkt är för övrigt en handling, precis som att köra för snabbt i trafiken är en handling -- och dessa handlingar har hänt oavsett om polis och rättsväsendet blir inblandat. En våldtäktsman kan vara en våldtäktsman oavsett om denne har blivit dömd för våldtäkt eller inte, enligt mig, precis som du tycker att Motvikt förtalar Axel trots att Motvikt inte är dömd för att ha förtalat Axel.
Men styrk gärna du ditt resonemang genom att länka till att Motvikt påstår att Axel är en dömd våldtäktsman, så kanske jag kan börja ta dina kommentarer på mer allvar.

Det är så klart helt upp till dig att tycka att "Skilleras" beteende, vars lista över oetiska handlingar och beteende inte ens får plats på flera A4, är OK -- medan du tycker att Motvikt (som enligt dig har spridit att "Skilleras" är en dömd våldtäktsman - men som du misslyckas med att länka till) förtjänar att någon går hem till honom, drar ut honom på gatan OCH STAMPAR PÅ HONOM.
Jag kan inte med några flashback-inlägg rädda dig, eller läka dig, eller på annat sätt hjälpa dig att bli frisk. Det var dina föräldrars ansvar att rädda dig och hjälpa dig med detta när du fortfarande var ett barn, och nu är det antagligen för sent för jag antar att du är vuxen nu.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-26 kl. 16:33.
Citera
2026-04-26, 17:50
Avstängd
Citat:
Jag tror inte på dig att detta har hänt. Jag har som sagt bara sett att Anjo på sin Youtube-kanal skapade videon SKILLERAS ÄR ETT SVIN! där Anjo bland annat tar upp lite meddelanden som Axels offer har skrivit. Samma meddelanden har cirkulerat i många år i diverse sociala medier sedan år 2019: På Twitter, här på Flashback (exempel från 2020-06-20, 22:54), här på Flashback igen (exempel från 2024-05-03, 21:06), på Cissi Wallins sociala medier och lite överallt.
Motvikt har kommenterat Anjos video, men varken Anjo eller Motvikt har - vad jag har sett - påstått att Axels offer har polisanmält Axel så att han har blivit dömd för våldtäkt.
Våldtäkt är för övrigt en handling, precis som att köra för snabbt i trafiken är en handling -- och dessa handlingar har hänt oavsett om polis och rättsväsendet blir inblandat. En våldtäktsman kan vara en våldtäktsman oavsett om denne har blivit dömd för våldtäkt eller inte, enligt mig, precis som du tycker att Motvikt förtalar Axel trots att Motvikt inte är dömd för att ha förtalat Axel.
Men styrk gärna du ditt resonemang genom att länka till att Motvikt påstår att Axel är en dömd våldtäktsman, så kanske jag kan börja ta dina kommentarer på mer allvar.

Det är så klart helt upp till dig att tycka att "Skilleras" beteende, vars lista över oetiska handlingar och beteende inte ens får plats på flera A4, är OK -- medan du tycker att Motvikt (som enligt dig har spridit att "Skilleras" är en dömd våldtäktsman - men som du misslyckas med att länka till) förtjänar att någon går hem till honom, drar ut honom på gatan OCH STAMPAR PÅ HONOM.
Jag kan inte med några flashback-inlägg rädda dig, eller läka dig, eller på annat sätt hjälpa dig att bli frisk. Det var dina föräldrars ansvar att rädda dig och hjälpa dig med detta när du fortfarande var ett barn, och nu är det antagligen för sent för jag antar att du är vuxen nu.

Det har hänt, men jag vet inte exakt var och kommer inte lägga en massa tid på att pleasa en ultranolla som du.

Att ens sprida uppgifter där man insinuerar att någon är våldtäktsman oavsett om det finns en dom eller inte, är i sig ett stört beteende, som man förtjänar att bli slagen och stampad för.
Citera
2026-04-26, 19:33
Avslutad
Citat:

Om Motvikt har uttryckt sig klumpigt om den saken så är det väl bara för Axel att anmäla honom och där efter avvakta eventuell utredning. Om Axel gör helt andra saker, som att trakassera Motvikt genom att göra besök på Motvikts arbetsplats, som en stalker, så bär han själv fulla ansvaret för ett sådant stalker-beteende.
Motvikt har en video där det förr stod i thumbnail "Axels känsliga dom", han har bytt thumbnail nu. I videon spelar han upp när nån hoppar påstår det du beskriver. Så jag han har spridit. Precis som han även spred falsk att en kvinna var "falukorv gubben". Han ljuger upprepade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in