Citat:
Ok. Måste vara jobbigt för dig. När jag hör Lady Dahmer i det klippet så tolkar jag det mer som kritik mot män som tjatar till sig sex eller känslomässigt utpressar tjejer. Fullt rimlig kritik kan jag tycka. Att hon personligen hatar män är beklagligt för henne men det skadar inte mig ett dugg.
Om de förändringar som hon tycks vilja ha skulle ske, dvs att män slutar slåss, våldta, utpressa och tjata till sig sex, så skulle inte det påverka mina möjligheter att leva mitt liv som jag vill på något sätt. Det skulle bara begränsa mina möjligheter att utsätta någon annan för nåt den inte vill bli utsatt för.
I de fall jag ser kvinnohat så brukar det uttryckas tillsammans med en vilja att begränsa/kontrollera kvinnors liv på olika sätt och/eller utsätta de för nåt de inte vill bli utsatta för.
Angående hashtags som #killallmen vet jag inte vad som innefattas i den men om den handlar om att döda män är den såklart hatfullt och värd att kritisera.
Med det sagt så är manshat inget jag känner av i min vardag och om jag får frågan om jag hellre möter en björn eller främmande kvinna i skogen så behöver jag inte fundera på svaret. (Björnen så klart. Fan vad häftigt det vore!)
Om de förändringar som hon tycks vilja ha skulle ske, dvs att män slutar slåss, våldta, utpressa och tjata till sig sex, så skulle inte det påverka mina möjligheter att leva mitt liv som jag vill på något sätt. Det skulle bara begränsa mina möjligheter att utsätta någon annan för nåt den inte vill bli utsatt för.
I de fall jag ser kvinnohat så brukar det uttryckas tillsammans med en vilja att begränsa/kontrollera kvinnors liv på olika sätt och/eller utsätta de för nåt de inte vill bli utsatta för.
Angående hashtags som #killallmen vet jag inte vad som innefattas i den men om den handlar om att döda män är den såklart hatfullt och värd att kritisera.
Med det sagt så är manshat inget jag känner av i min vardag och om jag får frågan om jag hellre möter en björn eller främmande kvinna i skogen så behöver jag inte fundera på svaret. (Björnen så klart. Fan vad häftigt det vore!)
Ojj... men varför förväntade jag mig sympati... varför känner jag att din "Måste vara jobbigt för dig" inte är genuine utan bara sarkastiskt... tror bara du återigen bevisar min poäng att manshat inte tas seriöst.... och bokstavligen går obemärkt
Att du som en beta/simp vill slicka manshatande kvinnors röv efter att lady dahmer bokstavligen sagt att hon "hatar dig..." vet jag inte vad Jag kan säga till dig.... Måste vara jobbigt att gå runt i livet utan att ha någon slaggs ryggrad eller heder.... allt jag kan säga om det
Lady dahmer kunde lika gärna ha bara tagit huvudpoängen (e.g utpressing av sex, mäns våld etc...) helt utan att inkludera något manshat... finns ingen chans att män kommer ta hennes "huvudpoäng" nu seriöst... kanske beta/simp boys som du... men om det är något som jag vet... är att även feminister själva hatar så kallade "male feminists"... så lycka till med att inte passa in någonstans... eftersom det finns ingen chans att en grupp män kommer acceptera dig efter att du har validerat manshat
Och för övrig är det inte lika jobbigt för mig längre med manshat..... eftersom jag bokstaligen kastar bort tjejer ur mitt liv om dom vågar yttrar sig manshatisk (samma med killar). Bara just under denna "man vs. bear" debatt har jag valt att "ghosta/blocka" 2 tjejer.... Jag tolererar inte längre äckliga manshatare längre... dom kan bostavligen dra åt skogen och känna sig "säkert" där... bryr mig inte