2024-05-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Ok. Måste vara jobbigt för dig. När jag hör Lady Dahmer i det klippet så tolkar jag det mer som kritik mot män som tjatar till sig sex eller känslomässigt utpressar tjejer. Fullt rimlig kritik kan jag tycka. Att hon personligen hatar män är beklagligt för henne men det skadar inte mig ett dugg.

Om de förändringar som hon tycks vilja ha skulle ske, dvs att män slutar slåss, våldta, utpressa och tjata till sig sex, så skulle inte det påverka mina möjligheter att leva mitt liv som jag vill på något sätt. Det skulle bara begränsa mina möjligheter att utsätta någon annan för nåt den inte vill bli utsatt för.

I de fall jag ser kvinnohat så brukar det uttryckas tillsammans med en vilja att begränsa/kontrollera kvinnors liv på olika sätt och/eller utsätta de för nåt de inte vill bli utsatta för.

Angående hashtags som #killallmen vet jag inte vad som innefattas i den men om den handlar om att döda män är den såklart hatfullt och värd att kritisera.

Med det sagt så är manshat inget jag känner av i min vardag och om jag får frågan om jag hellre möter en björn eller främmande kvinna i skogen så behöver jag inte fundera på svaret. (Björnen så klart. Fan vad häftigt det vore!)

Ojj... men varför förväntade jag mig sympati... varför känner jag att din "Måste vara jobbigt för dig" inte är genuine utan bara sarkastiskt... tror bara du återigen bevisar min poäng att manshat inte tas seriöst.... och bokstavligen går obemärkt

Att du som en beta/simp vill slicka manshatande kvinnors röv efter att lady dahmer bokstavligen sagt att hon "hatar dig..." vet jag inte vad Jag kan säga till dig.... Måste vara jobbigt att gå runt i livet utan att ha någon slaggs ryggrad eller heder.... allt jag kan säga om det

Lady dahmer kunde lika gärna ha bara tagit huvudpoängen (e.g utpressing av sex, mäns våld etc...) helt utan att inkludera något manshat... finns ingen chans att män kommer ta hennes "huvudpoäng" nu seriöst... kanske beta/simp boys som du... men om det är något som jag vet... är att även feminister själva hatar så kallade "male feminists"... så lycka till med att inte passa in någonstans... eftersom det finns ingen chans att en grupp män kommer acceptera dig efter att du har validerat manshat

Och för övrig är det inte lika jobbigt för mig längre med manshat..... eftersom jag bokstaligen kastar bort tjejer ur mitt liv om dom vågar yttrar sig manshatisk (samma med killar). Bara just under denna "man vs. bear" debatt har jag valt att "ghosta/blocka" 2 tjejer.... Jag tolererar inte längre äckliga manshatare längre... dom kan bostavligen dra åt skogen och känna sig "säkert" där... bryr mig inte
Citera
2024-05-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Skulle säga att det går från en rimlig aktsamhet till misandrism när man börjar se alla män som potentiella förövare helt utan faktiskt belägg. Och nej, det är inte ett rimligt belägg att anta alla män som förövare för att det finns elaka män ute i världen. Det kallas skuld genom sammankoppling.

Hade jag exempelvis förespråkat att alla män borde vara vaksamma över kvinnor så att de inte bara är ute efter ens pengar(Gold digger), på den grund att det är något som förekommer en minoritet av män så hade jag till 100% blivit kallad för mysogynist.
Sjukt är det, att misandrism faktiskt är socialt accepterat och även backas upp av media här i vårt arma land.

Tja beläggen finns ju där i form av tidigare erfarenheter från en själv och folk i sin omgivning. Man kan ju inte hjälpa vad man blir rädd för.

Att man ska akta sig för såna som bara vill åt ens pengar är inte hatiskt. Det är sunt förnuft.
Citera
2024-05-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Den analysen du gör stämmer inte eftersom det finns en uppenbar "confounding bias" som gör att det går inte jämnföra dom två siffrorna .... dvs risken av attack från en man... och risken att bli attackerad av en björn....

Kort handlar det om att dom två siffrorna har genererats under helt olika kontext... dvs björnar bor bokstavligen i skogen medans män och kvinnor bor bland varandra... Denna kontext skillnad gör att självklart kommer det ske mindre attacker av björnar eftersom dom är i skogen och inte vandrar omkring runt i stan... Frågra dig själv.... skulle du bli mindre säker om björnar kunde vandra omkring stan ? om du vill veta ännu mer om "confounding bias", så har Jag har redan svarat en annan inom denna tråd.... sök bara igenom tråden efter "confounding bias" ... det är bara jag som har nämnt det hittils

Men Jag tycker dom som har mer än två hjärnceller fattar detta omedelbart... och kvinnor som "loud and proud" väljer björn.... tycker jag grundas i ett manshat... och absolut inte i ett logiskt eller rationellt tänkande deras val av björn

Nä det grundas i en mycket verklig och påtaglig rädsla baserad på egna och andras erfarenheter.

Försök grunna riktigt ordentligt på hur det kan komma sig att folk svarar som de gör. Det finns en anledning!
Citera
2024-05-17, 16:42
Medlem
Citat:
Nä det grundas i en mycket verklig och påtaglig rädsla baserad på egna och andras erfarenheter.

Försök grunna riktigt ordentligt på hur det kan komma sig att folk svarar som de gör. Det finns en anledning!

Du verkar också lite långsam... precis som Jenny... jag slösar nog bara min tid... Men jag kan försöka en gång till iaf

Du började med en kvantisifibar påstående dvs
"Risken är högre at att bli attackerad av en man än ett björn"

Att du nu slingrar dig till "BuT WOmENs fEELingZz" är bara en sköld du avänder nu för att slingra bort från ditt korkade uttalande du gjorde innan...

Kan du åtminstånde google ordet "confounding bias." Kanske du kommer lära dig något nytt idag
Citera
2024-05-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ojj... men varför förväntade jag mig sympati... varför känner jag att din "Måste vara jobbigt för dig" inte är genuine utan bara sarkastiskt... tror bara du återigen bevisar min poäng att manshat inte tas seriöst.... och bokstavligen går obemärkt

Att du som en beta/simp vill slicka manshatande kvinnors röv efter att lady dahmer bokstavligen sagt att hon "hatar dig..." vet jag inte vad Jag kan säga till dig.... Måste vara jobbigt att gå runt i livet utan att ha någon slaggs ryggrad eller heder.... allt jag kan säga om det

Lady dahmer kunde lika gärna ha bara tagit huvudpoängen (e.g utpressing av sex, mäns våld etc...) helt utan att inkludera något manshat... finns ingen chans att män kommer ta hennes "huvudpoäng" nu seriöst... kanske beta/simp boys som du... men om det är något som jag vet... är att även feminister själva hatar så kallade "male feminists"... så lycka till med att inte passa in någonstans... eftersom det finns ingen chans att en grupp män kommer acceptera dig efter att du har validerat manshat

Och för övrig är det inte lika jobbigt för mig längre med manshat..... eftersom jag bokstaligen kastar bort tjejer ur mitt liv om dom vågar yttrar sig manshatisk (samma med killar). Bara just under denna "man vs. bear" debatt har jag valt att "ghosta/blocka" 2 tjejer.... Jag tolererar inte längre äckliga manshatare längre... dom kan bostavligen dra åt skogen och känna sig "säkert" där... bryr mig inte

Du borde gå klädd i hockeyutrustning till vardags, så skör som du är.

Ja klart hon uttryckte sig idiotiskt. Hon är ju idiot. Poängen kvarstår att konsekvenserna av att hennes önskningar skulle uppfyllas jämfört med random kvinnohatares önskningar är som natt och dag. Om folk slutade tjata och tvinga till sig sex så vore världen en bättre plats.
Citera
2024-05-17, 16:53
Medlem
Citat:
Du borde gå klädd i hockeyutrustning till vardags, så skör som du är.

Ja klart hon uttryckte sig idiotiskt. Hon är ju idiot. Poängen kvarstår att konsekvenserna av att hennes önskningar skulle uppfyllas jämfört med random kvinnohatares önskningar är som natt och dag. Om folk slutade tjata och tvinga till sig sex så vore världen en bättre plats.
så du håller med om att sex inte är en mänsklig rättighet och kvinnors löshet ska begränsas.
islam har alltså rätt om stening av dom som förlorar oskulden. att all kvinnor driver dubbelmoral om att ligga runt med kriminella.
kvinnor tjatar alldeles för mycket om jämställdhet och villa ha mäns pengar genom skatt ist för att stänga sina ben o gå o arbeta ist för att ligga runt.
Citera
2024-05-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs lite vad vederbörande skriver på detta forum så förstår du varför jag svarar som jag gör. Har ingen respekt över till hens sort.
Du ökar insatsen genom att inte besvara min fråga? Eller du är oförmögen att backa och be om ursäkt?

Detta var ditt inägg:

Citat:
Käre lille kissekatt det är ingen som inbillar sig ens att du skulle vara en kvinna.
Men välj du män ingen bryr sig.

Nå, är du nedlåtande eller ej?

Hade du varit man och jag kvinna hade detta rivit ner hat från fittstimmet och gnäll om härskartekniker och mansplaining.

Men du står du för det och då är det okej. Jämlikhet my ass!
Citera
2024-05-17, 16:55
Medlem
Citat:
Du verkar också lite långsam... precis som Jenny... jag slösar nog bara min tid... Men jag kan försöka en gång till iaf

Du började med en kvantisifibar påstående dvs
"Risken är högre at att bli attackerad av en man än ett björn"

Att du nu slingrar dig till "BuT WOmENs fEELingZz" är bara en sköld du avänder nu för att slingra bort från ditt korkade uttalande du gjorde innan...

Kan du åtminstånde google ordet "confounding bias." Kanske du kommer lära dig något nytt idag

Jag slingrar mig inte. Det är du som inte förstår. Det är okej. Man kan leda en häst till vattnet och allt det där.

Vi kan klargöra att jag (liksom alla andra) förstår att ifall en kvinna skulle stöta på en random björn 1000ggr och en random okänd man 1000ggr så skulle hon förmodligen bli attackerad av björn oftare (beroende på vilken sorts björn det är) och få större skador.

Med det sagt så finns det ändå en anledning till att folk svarar som de gör i detta extremt hypotetiska scenario. Jag förstår att det hela blir lite för abstrakt för dig men jag tror på dig! Sätter du dig ner och grunnar och grunnar så kan du knäcka denna nöten!
Citera
2024-05-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
så du håller med om att sex inte är en mänsklig rättighet och kvinnors löshet ska begränsas.
islam har alltså rätt om stening av dom som förlorar oskulden. att all kvinnor driver dubbelmoral om att ligga runt med kriminella.
kvinnor tjatar alldeles för mycket om jämställdhet och villa ha mäns pengar genom skatt ist för att stänga sina ben o gå o arbeta ist för att ligga runt.

Du verkar lite förvirrad. Det är lätt hänt! Har du lust att bena ut lite vad det är som får dig att tro att jag skulle tycka så?
Citera
2024-05-17, 17:01
Medlem
Citat:
Jag slingrar mig inte. Det är du som inte förstår. Det är okej. Man kan leda en häst till vattnet och allt det där.

Vi kan klargöra att jag (liksom alla andra) förstår att ifall en kvinna skulle stöta på en random björn 1000ggr och en random okänd man 1000ggr så skulle hon förmodligen bli attackerad av björn oftare (beroende på vilken sorts björn det är) och få större skador.

Med det sagt så finns det ändå en anledning till att folk svarar som de gör i detta extremt hypotetiska scenario. Jag förstår att det hela blir lite för abstrakt för dig men jag tror på dig! Sätter du dig ner och grunnar och grunnar så kan du knäcka denna nöten!

Du säger att du inte slingrar dig... Men nu skriver du att risken är större att hon skulle bli attackerad av en björn... fast innan skrev du precis motsatsen....

Om du bara ärligt skulle säga att du hade fel innan och har ändrat dig... så skulle du iaf fortfarande ha min respekt....

Men att du säger att du inte slingrar dig.... medans du tydligt gör det....ajaaa.... hopplöst att föra diskussion med såna personer
Citera
2024-05-17, 17:02
Medlem
Citat:
Nej björnar går till attack mot människor DÅ DE UPPLEVER SIG ELLER SINA UNGAR VARA HOTADE av människor och inte alls av nån "lust" till att attackera.
Är du expert på rovdjur nu också?

Hur är det med de människoätande tigrarna och lejonen som lärt sig att människor är enkla byten?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Man-eater
Citera
2024-05-17, 17:06
Medlem
Citat:
Hur är det hat att vara mer rädd för en sak än en annan? Risken att bli skadad av en man under sin livstid är betydligt större än risken att bli skadad av en björn.

Här skrev du att risken att bli skadad av en man var större än en björn... Men några svar ovanför skrev du att risken är större för björnen....

Varför slösar jag min tid med oärliga människor....

Erkänn att du har slingrat dig eller så skiter vi i diskussionen... jag slösar inte min tid med människor som har ingen ryggrad
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-17 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in