2024-05-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Har inte märkt att det finns olika viral trender som konstant bajsar på björnar.... så nej... jag skulle inte säga det....

Och om kvinnor är så snabba med att kalla t.ex "Andrew tate" för "kvinnohatare" (eller "misogynistic), även fast han har aldrig rent ut sagt "I hate women".... då tycker Jag att män bör också kunna kalla saker för "misandry" eller "manshatisk" även fast en kvinna kanske inte rent ut sagt säger "Jag hatar män." Däremot tror jag det finns en bra samband mellan dom kvinnor som säger "I choose bear" och "men are trash." Dvs... deras uttalande grundas i hat mot män

Har inte märkt av en massa virala trender som hatar på män heller men jag dräller inte på tiktok eller twitter dagarna i ända. Ser iaf inte hur detta hypotetiska scenario skulle klassas som manshat.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2024-05-17 kl. 14:56.
Citera
2024-05-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
alla kvinnor ignorerar helt faktiska problemet. varenda man skulle vara 100% på att stoppa kvinnohat. man vet exakt att det är en liten 1% av män. nästan alla dark triad, alla antligen illegala (jag vill skilja på invandare då folk som flyttar under lagliga grunden ofta inte är psyopkater, medans illegal ofta ljuger i asylansökningar då dom är psykopater) alla män som begår brott är nästan helt uppväxta av singelmammor. dessa är ofta psykstörda med bpd. hela problemet ignoreas av feminismen för du får inte påstå att en singelmamma kan vara störd o skada sitt barn.
samtliga män som är kriminella skulle lätt kunna sättas i fängelse men feministerna driver "human" krim politik för att ha dom på gatorna igen.
varenda faktisk lösning på den lilla skaran män som är problematiska enablas av kvinnor som skriver kärleksbrev till seriemördare.

det är uppenbart att varenda "diskussion" kvinnor driver om att vara offer missbrukas för att föra krig mot oskyldiga män. dom vill inte ha en kirurgisk lösning på dom faktiska problemen utan driva en global attack mot alla män kollektivt. varenda lösning ska vara svepande vaga lagar mot alla män aldrig affektiva individuella lösningar mot problemgruppen.
varenda fultolking om alla män används alltid vagt genom memes om vill du välja en björn för att använda sin narcissitiska härskarteknink om att du valde att tolka så fast dom alla menade det.

alla kvinnor är monster och hot då dom begår personattacker genom att använda sitt women are wonderful bias. om du inte gör som jag vill är det bevis på att du är samma monster, eller att du hatar kvinnor.
aldrig får du påstå att en kvinna inte är perfekt o totalt rätt i sina känslor.

Om du inte pysslar med sånt så förstår jag inte hur du kan se det som en attack mot dig. Problemen existerar givetvis även utanför de grupperna du radar upp. Det är fler än 1 av hundra som ger kvinnor skäl till att vara obekväma, ensamma tillsammans med de.
Citera
2024-05-17, 14:58
Medlem
feminister kommer alltid smutskasta en som kvinnohatare bara för att dom använder kvinnor som sköldar. problemet har aldrig varit kvinnor. för män o kvinnor har samarbetat sen födseln av civilisationen. riktiga problemet och vad män kritiserar är radikala feministiska ideologin.
sen att alla kvinnor har anmanat feminismen som en grundpelare i sin identitet och alla kvinnor väljer att vara nyttiga idioter till feminismens marionetter.
man kan inte ursäkta o skydda kvinnor som offer när dom väljer att vara soldater till feminismen när dom väljer att kollektivt hata män.
men man måste hata kvinnor som grupp för ingen kvinna väljer att gå mot strömmen o kritisera feminismen som galen.
kvinnor måste ledas av män för om dom inte har en ledare underkastar dom sig massmedia o kollektiva psykosen kvinnor delar genom algoritmer.
Citera
2024-05-17, 14:58
Medlem
Citat:
Du är den enda åsnan som vill snälltolka kvinnor eftersom du är säkert en manshatare själv och vill kunna ventilera ditt manshat utan att få motstånd... .. Men lilla vän.... du kommer aldrig få din vilja genom så länge smarta män existerar och "call you out on your bullshit."

Helt ärligt nu... gå bara på tiktok och sök "man vs bear".... så kommer du se massa kvinnor som BOKSTAVLIGEN yttra sig orden "men are more scarier than bears"....

Men du bryr dig inte om verkligheten eller ... du vill leva i en fantasi värld och snälltolka det uppanbara manshatet som kommer från kvinnor.... lev i din fantasi värld... jag bryr mig inte om att ändra din åsikt... du är för lågintelligent för att någonsin kunna fatta

Hur är det hat att vara mer rädd för en sak än en annan? Risken att bli skadad av en man under sin livstid är betydligt större än risken att bli skadad av en björn.
Citera
2024-05-17, 15:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du är den enda åsnan som vill snälltolka kvinnor eftersom du är säkert en manshatare själv och vill kunna ventilera ditt manshat utan att få motstånd... .. Men lilla vän.... du kommer aldrig få din vilja genom så länge smarta män existerar och "call you out on your bullshit."

Helt ärligt nu... gå bara på tiktok och sök "man vs bear".... så kommer du se massa kvinnor som BOKSTAVLIGEN yttra sig orden "men are more scarier than bears"....

Men du bryr dig inte om verkligheten eller ... du vill leva i en fantasi värld och snälltolka det uppanbara manshatet som kommer från kvinnor.... lev i din fantasi värld... jag bryr mig inte om att ändra din åsikt... du är för lågintelligent för att någonsin kunna fatta

Vilken känslostorm du bjuder på idag ReSweep, nästan lite imponerande.

Det är helt uppenbart att du inte förstår ett smack av detta. Du förstår verkligen inte ett hypotetiskt resonemang, statistik eller rena fakta.

Beklämmande att du kallar kvinnors erfarenheter av det massiva och omfattande våldet män utsätter kvinnor för för "manshat".

Din flickvän/fru blir våldtagen (Gud förbjude), när hon berättar för dig svarar du - "Nä nu är det minsann o då slut, jag kan inte vara tillsammans med en sån äcklig manshatare som du. Uuuut!!"
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-17 kl. 15:14.
Citera
2024-05-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Har inte märkt av en massa virala trender som hatar på män heller men jag dräller inte på tiktok eller twitter dagarna i ända. Ser iaf inte hur detta hypotetiska scenario skulle klassas som manshat.

Då lever vi i helt olika världar. Jag kan bara göra en snabb lista utav manshatet som Jag har upplevt. Och dessa hat kommer inte från "anonyma konton" på internet.... utan Jag har blir bokstavligen körd upp i ansiktet med dessa manshat från mainstream media... men nedanför kommer en snabb list.... Men om jag ärligt skulle skriva ner allt så skulle det ta flera timmar

Zara larsson som bokstavligen identifierar sig som "manshatare"
https://www.youtube.com/watch?v=kAGfSLo_9Zk
https://x.com/zaralarsson/status/884756530289094656?lang=en

TV4 som platformar manshataren "lady dahmer" som säger att "män måste första varför dom blir hatade"
https://youtu.be/N8L-iaVxM74?t=492

Svenskars skattepengar har finanserat ett en Teaterpjäs "Scum manifester" som bokstavligen går ut på att "män är avskum och borde utplånas"... och detta ska anses som en "konst form."
https://www.facebook.com/FolkteaternGbg/photos/a.171955909543742/7026048220801109/?type=3

SVT plattformar manshataren "Rebecka lysholm, eller "Arg Tjej" i programmet TJAFS, som också öppet argumenterar att det är helt okej att hata män
https://www.youtube.com/watch?v=UtRwuTVJDtM

Virala hashtags som #killAllMen eller #menAreTrash.

I tjej/kill grupper har jag flertal märkt att kvinnor helt utan skam kan uttrycka sig "Jag hatar män".... Jag har aldrig hört något liknande från killar i en mixad grupp av tjejer och killar....
Citera
2024-05-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilken känslostorm du bjuder på idag ReSweep, nästan lite imponerande.

Det är helt uppenbart att du inte förstår ett smack av detta. Du förstår verkligen inte ett hypotetiskt resonemang, statistik eller rena fakta.

Beklämmande att du kallar kvinnors erfarenheter av det massiva och omfattande våldet män utsätter kvinnor för för "manshat".

Din flickvän/fru blir våldtagen (Gud förbjude), när hon berättar för dig svarar du - "Nä nu är det minsann o då slut, jag kan inte vara tillsammans med en sån äcklig manshatare som du. Uuuut!!"

Kvinnor ska inte kräka ur sig manshat och sedan gömma sig bakom "DeT ÄR baRA mIN ERFaRenHeT"

Gör om, gör rätt

Tycket du män ska också kunna kräka ur sig kvinnohat och sedan bara säga "men det är ju bara min erfarenhet." Du skulle aldrig acceptera det resonomanget från män, så vad i helvete tror du män ska acceptera sånt bullshit från kvinnor...

Du är verkligen för korkad för mig... vet inte ens varför Jag försöker övertala dig... icke ironiskt nog tror jag att jag hade hellre pratat med en Björn om detta.... en björn hade i alla fall bara gått iväg .... men din ego verkar inte förstå hur pinsam du är
Citera
2024-05-17, 15:47
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Hur är det hat att vara mer rädd för en sak än en annan? Risken att bli skadad av en man under sin livstid är betydligt större än risken att bli skadad av en björn.
Skulle säga att det går från en rimlig aktsamhet till misandrism när man börjar se alla män som potentiella förövare helt utan faktiskt belägg. Och nej, det är inte ett rimligt belägg att anta alla män som förövare för att det finns elaka män ute i världen. Det kallas skuld genom sammankoppling.

Hade jag exempelvis förespråkat att alla män borde vara vaksamma över kvinnor så att de inte bara är ute efter ens pengar(Gold digger), på den grund att det är något som förekommer en minoritet av män så hade jag till 100% blivit kallad för mysogynist.
Sjukt är det, att misandrism faktiskt är socialt accepterat och även backas upp av media här i vårt arma land.
Citera
2024-05-17, 15:54
Avslutad
Citat:
Jäklar vad det måste våldtas och ofredas mycket i ditt land. I Sverige drabbar sånt mestadels kvinnor.

Definiera "ofreda".

Jag vågar påstå att slå i tån är lika vanligt hos män som kvinnor och över landsgränser.
Citera
2024-05-17, 15:58
Medlem
Citat:

Den analysen du gör stämmer inte eftersom det finns en uppenbar "confounding bias" som gör att det går inte jämnföra dom två siffrorna .... dvs risken av attack från en man... och risken att bli attackerad av en björn....

Kort handlar det om att dom två siffrorna har genererats under helt olika kontext... dvs björnar bor bokstavligen i skogen medans män och kvinnor bor bland varandra... Denna kontext skillnad gör att självklart kommer det ske mindre attacker av björnar eftersom dom är i skogen och inte vandrar omkring runt i stan... Frågra dig själv.... skulle du bli mindre säker om björnar kunde vandra omkring stan ? om du vill veta ännu mer om "confounding bias", så har Jag har redan svarat en annan inom denna tråd.... sök bara igenom tråden efter "confounding bias" ... det är bara jag som har nämnt det hittils

Men Jag tycker dom som har mer än två hjärnceller fattar detta omedelbart... och kvinnor som "loud and proud" väljer björn.... tycker jag grundas i ett manshat... och absolut inte i ett logiskt eller rationellt tänkande deras val av björn
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-17 kl. 16:03.
Citera
2024-05-17, 16:03
Medlem
Citat:
Då lever vi i helt olika världar. Jag kan bara göra en snabb lista utav manshatet som Jag har upplevt. Och dessa hat kommer inte från "anonyma konton" på internet.... utan Jag har blir bokstavligen körd upp i ansiktet med dessa manshat från mainstream media... men nedanför kommer en snabb list.... Men om jag ärligt skulle skriva ner allt så skulle det ta flera timmar

Zara larsson som bokstavligen identifierar sig som "manshatare"
https://www.youtube.com/watch?v=kAGfSLo_9Zk
https://x.com/zaralarsson/status/884756530289094656?lang=en

TV4 som platformar manshataren "lady dahmer" som säger att "män måste första varför dom blir hatade"
https://youtu.be/N8L-iaVxM74?t=492

Svenskars skattepengar har finanserat ett en Teaterpjäs "Scum manifester" som bokstavligen går ut på att "män är avskum och borde utplånas"... och detta ska anses som en "konst form."
https://www.facebook.com/FolkteaternGbg/photos/a.171955909543742/7026048220801109/?type=3

SVT plattformar manshataren "Rebecka lysholm, eller "Arg Tjej" i programmet TJAFS, som också öppet argumenterar att det är helt okej att hata män
https://www.youtube.com/watch?v=UtRwuTVJDtM

Virala hashtags som #killAllMen eller #menAreTrash.

I tjej/kill grupper har jag flertal märkt att kvinnor helt utan skam kan uttrycka sig "Jag hatar män".... Jag har aldrig hört något liknande från killar i en mixad grupp av tjejer och killar....

Ok. Måste vara jobbigt för dig. När jag hör Lady Dahmer i det klippet så tolkar jag det mer som kritik mot män som tjatar till sig sex eller känslomässigt utpressar tjejer. Fullt rimlig kritik kan jag tycka. Att hon personligen hatar män är beklagligt för henne men det skadar inte mig ett dugg.

Om de förändringar som hon tycks vilja ha skulle ske, dvs att män slutar slåss, våldta, utpressa och tjata till sig sex, så skulle inte det påverka mina möjligheter att leva mitt liv som jag vill på något sätt. Det skulle bara begränsa mina möjligheter att utsätta någon annan för nåt den inte vill bli utsatt för.

I de fall jag ser kvinnohat så brukar det uttryckas tillsammans med en vilja att begränsa/kontrollera kvinnors liv på olika sätt och/eller utsätta de för nåt de inte vill bli utsatta för.

Angående hashtags som #killallmen vet jag inte vad som innefattas i den men om den handlar om att döda män är den såklart hatfullt och värd att kritisera.

Med det sagt så är manshat inget jag känner av i min vardag och om jag får frågan om jag hellre möter en björn eller främmande kvinna i skogen så behöver jag inte fundera på svaret. (Björnen så klart. Fan vad häftigt det vore!)
Citera
2024-05-17, 16:19
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
-
Senast redigerad av AborteraPojkfoster 2024-05-17 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in