2024-05-17, 22:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Om man som 60årig 4barnsmor (?)med utbildning i kriminologi(?) kan kontrollera en björn men inte tycks ha någon aning om hur man möter en främmande man på en stig i skogen inser jag att män måste va extremt obehagliga.
Eller också har erfarenhet, utbildning och ålder gett vid handen var den lägsta risken finns.

För övrigt är jag inte en 60-årig 4barnsmor -- vill du försöka hålla min privata emot mig så bör du läsa på bättre.
Citera
2024-05-17, 22:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tycker debatten borde ses ur björnens perspektiv
Björnar är nog ganska rädda för människor för det mesta. Undantaget isbjörnar som ser oss som mat har jag hört. Men ni feminister kan ju kontrollera björnar. Hahaha

Nja kanske inte kontrollera direkt, däremot kan vi förstå hypotetiska resonemang och statistik till skillnad från er kvinnohatande män. Hahaha
Citera
2024-05-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller också har erfarenhet, utbildning och ålder gett vid handen var den lägsta risken finns.

För övrigt är jag inte en 60-årig 4barnsmor -- vill du försöka hålla min privata emot mig så bör du läsa på bättre.

Nä det verkar mer troligt att du går på högstadiet. Jag tror inte på dina barn riktigt men du envisas med att de finns.
Citera
2024-05-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja kanske inte kontrollera direkt, däremot kan vi förstå hypotetiska resonemang och statistik till skillnad från er kvinnohatande män. Hahaha

Hahah. Du kan ju skjuta björnen som sagt
Det gör många kvinnor varje år så klart ni har ett övertag
Citera
2024-05-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ja, varför har du slösat din tid - du har ju ändå inte fattat vad det handlar om och ditt syfte har ändå bara varit att lyfta fram mäns perspektiv och att vara semi-kränkt när främmande kvinnor väljer bort främmande män.

Jag har söner - skillnaden på dem och dig är att de förstår att det finns olika perspektiv och att de som som män inte kan definiera kvinnors tillvaro, lika lite som kvinnor kan definiera deras.

Jag tycker det är otroligt sorgligt att dina söner fick växa upp med en morsa som skriver texter på internet om att män är odjur som våldtar kvinnor.... utan att vara sarkastiskt nu hoppas jag innerligt att dina söner mår okej och har aldrig behövt höra sånt skit ur din mun under deras uppväxt... män får uppleva tillräckligt med hat från sammhället och sånna korkade äckliga virala trender som "man vs bear" ... Dom ska fan heller höra mer äckligt manshat från sin mamma...

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om du även har ett dåligt relation till dina söner... men vem vet...
Citera
2024-05-17, 22:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Jag tycker det är otroligt sorgligt att dina söner fick växa upp med en morsa skriver texter om att män är odjur som våldtar kvinnor.... utan att vara sarkastiskt nu hoppas jag innerligt att dina söner mår okej och har aldrig behövt höra sånt skit ur din mun under deras uppväxt... män får uppleva tillräckligt med hat från sammhället och sånna korkade äckliga virala trender som "man vs bear" ... Dom ska fan heller höra mer äckligt manshat från sin mamma...

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om du även har ett dåligt relation till dina söner... men vem vet...

Vad kallar du män som våldtar då?
"Hjältar", "Chads", "Riktiga män"?
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-17 kl. 23:02.
Citera
2024-05-17, 23:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hahah. Du kan ju skjuta björnen som sagt
Det gör många kvinnor varje år så klart ni har ett övertag

Nej man behöver inte skaffa vapen och vapenlicens bara för att vandra/campa i skogen ärthjärna. Varför tror du så få björnattacker sker per år?
Citera
2024-05-17, 23:02
Medlem
Citat:
Vad kallar du män som våldtar då? "Hjältar", "Chads", "Riktiga män"?

Du har för låg intelligens för att prata med mig... gå och lek med några andra barn istället som är på din nivå
Citera
2024-05-17, 23:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nä det verkar mer troligt att du går på högstadiet. Jag tror inte på dina barn riktigt men du envisas med att de finns.
Jag envisas inte med någonting alls - jag skiter i vad du tror och tycker, både om mig och i sakfrågan som du inte kan förstå.

Jag säger att ditt nötande om att jag är 60 år med fyra barn är ren lögn från din sida.

Nej, jag går inte i högstadiet. Till skillnad från dig har jag utbildning på universitetet.
Inget jag skäms för - och du har missat annan kompletterande utbildning till kriminologin.

Det enda du egentligen sagt är hur frustrerad du blir när du inte tillåts kontrollera kvinnors tankar och när kvinnor hellre väljer en björn än dig.
Du har berättat att du är en del den skit som kvinnor alltid måste hantera.
Citera
2024-05-17, 23:03
Medlem
Citat:
Nej man behöver inte skaffa vapen och vapenlicens bara för att vandra/campa i skogen ärthjärna. Varför tror du så få björnattacker sker per år?

För att björnar är rädd för människor. Har man inte hund eller jagar händer mycket sällan någonting.

Ändå skjuter ni kvinnor ett antal björnar per år.
Citera
2024-05-17, 23:06
Medlem
Citat:
Jag envisas inte med någonting alls - jag skiter i vad du tror och tycker, både om mig och i sakfrågan som du inte kan förstå.

Jag säger att ditt nötande om att jag är 60 år med fyra barn är ren lögn från din sida.

Nej, jag går inte i högstadiet. Till skillnad från dig har jag utbildning på universitetet.
Inget jag skäms för - och du har missat annan kompletterande utbildning till kriminologin.

Det enda du egentligen sagt är hur frustrerad du blir när du inte tillåts kontrollera kvinnors tankar och när kvinnor hellre väljer en björn än dig.
Du har berättat att du är en del den skit som kvinnor alltid måste hantera.

Det funkar dåligt att påstå massa saker om mig som inte stämmer. Jag har ingen tjej, inga barn, ingen universitetsutbildning osv. Det är ganska verkningslöst när inget av det stämmer.
Citera
2024-05-17, 23:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
För att björnar är rädd för människor. Har man inte hund eller jagar händer mycket sällan någonting.

Ändå skjuter ni kvinnor ett antal björnar per år.

Exakt. Plus att det finns björnspray och vissa förhållningsregler när man är i björnrika områden.

Jaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in