2024-07-29, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om verkligheten är sådan att män inte klarar att gå i skogen, eller röra sig utomhus, utan att våldta andra människor, så får ju andra människor skaffa sig vapen och skjuta alla män de ser närma sig dem på stigen, eller hur...

Det är ju vad människor vanligen gör....dödar allt de tycker är farligt INNAN de har en chans skada dem.
Lösningen har aldrig varit, och kommer heller aldrig bli att människor inte skulle gå ut.

Den idén att kvinnor ska låsas in, och på så sätt åläggas ansvar för vad män väljer att agera, är enkom ett patriarkalt påhitt för att lindra manlig noja.

Tycker du det är en bra idé?
Haha och du pratar om manlig noja.
Citera
2024-07-29, 11:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Suck...vilken oerhört korkad tolkning av inlägger du citerade.

VERKLIGHETEN avgör vad kvinnor bör göra och hur de ska agera för att minimera riskerna för oönskade utfall. Fascinerande att det ska vara så svårt att begripa för vissa.
Verkligheten är vad kvinnor har att förhålla sig till.
Den verkligheten innebär att alla män, i synnerhet främmande män, är en potentiell fara för deras liv och hälsa. Hur de skall hantera verkligheten är helt upp till kvinnorna och inget män skall försöka styra över.
Citera
2024-07-29, 11:35
Medlem
ReiseReises avatar
Frågade ChatGPT denna fråga. Första svaret blev att välja vägen med mannen.

Sedan ställde jag några följdfrågor; att du är en attraktiv kvinna och samtidigt en överväldigande rädsla för sexuella övergrepp, då blev svaret att välja vägen med björnen

Slutligen frågade jag om detta var en logisk och objektiv bedömning, om överfallsvåldtäkter av främmande män i skogen har samma sannolikhet som att bli anfallen av en björn. Svaret blev fortfarande att välja vägen med björnen.
Citera
2024-07-29, 12:22
Medlem
Citat:
Om verkligheten är sådan att män inte klarar att gå i skogen, eller röra sig utomhus, utan att våldta andra människor, så får ju andra människor skaffa sig vapen och skjuta alla män de ser närma sig dem på stigen, eller hur...

Det är ju vad människor vanligen gör....dödar allt de tycker är farligt INNAN de har en chans skada dem.
Lösningen har aldrig varit, och kommer heller aldrig bli att människor inte skulle gå ut.

Den idén att kvinnor ska låsas in, och på så sätt åläggas ansvar för vad män väljer att agera, är enkom ett patriarkalt påhitt för att lindra manlig noja.

Tycker du det är en bra idé?

Ja du får väl skjuta ihjäl män hur mycket du vill men om du gör det får du också räkna med konsekvenserna som följer.

Du äger varken världen eller andra människor och således har du inte rätt eller möjlighet att styra hur andra människor väljer att agera. Det enda du kan styra är DITT eget agerande.

Sen förstår jag att en sådan tanke är extremt främmande och obehaglig för auktoritära kontrollfreak som dig.

Och jag har inte sagt att någon ska låsas in. Jag har sagt att om du vill uppnå ett önskat utfall så är det upp till DIG att vidta nödvändiga åtgärder för att uppnå det utfallet. Det är INTE upp till andra människor och resten av världen att anpassa sig efter dina önskemål. Förstått?
Senast redigerad av Joe88 2024-07-29 kl. 12:24.
Citera
2024-07-29, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Frågade ChatGPT denna fråga. Första svaret blev att välja vägen med mannen.

Sedan ställde jag några följdfrågor; att du är en attraktiv kvinna och samtidigt en överväldigande rädsla för sexuella övergrepp, då blev svaret att välja vägen med björnen

Slutligen frågade jag om detta var en logisk och objektiv bedömning, om överfallsvåldtäkter av främmande män i skogen har samma sannolikhet som att bli anfallen av en björn. Svaret blev fortfarande att välja vägen med björnen.
Det logiska svaret vore att välja vägen tillbaka dvs inte korsa en väg där det finns en björn eller en man.

Sen så klart rösta på F! så man slipper betala för sina mensskydd.
Citera
2024-07-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ja du får väl skjuta ihjäl män hur mycket du vill men om du gör det får du också räkna med konsekvenserna som följer.

Du äger varken världen eller andra människor och således har du inte rätt eller möjlighet att styra hur andra människor väljer att agera. Det enda du kan styra är DITT eget agerande.

Sen förstår jag att en sådan tanke är extremt främmande och obehaglig för auktoritära kontrollfreak som dig.

Och jag har inte sagt att någon ska låsas in. Jag har sagt att om du vill uppnå ett önskat utfall så är det upp till DIG att vidta nödvändiga åtgärder för att uppnå det utfallet. Det är INTE upp till andra människor och resten av världen att anpassa sig efter dina önskemål. Förstått?

Mitt önskemål är alltså att få lov röra mig i fritt i skog, stad eller övrig mark utan att bli våldtagen och jo! det är absolut samhällets ansvar se till att jag faktiskt kan göra det.
Citera
2024-07-29, 16:53
Medlem
Maackans avatar
Frågan är ju vilken björn
Är det Björn rosenström så bjuder jag honom på en öl om han drar ett par låtar.
Björn ranelid den nallebjörnen gör inte en fluga förnär.
Björn skifs ja det e en timid jävel den
Citera
2024-07-29, 18:40
Medlem
Citat:
Mitt önskemål är alltså att få lov röra mig i fritt i skog, stad eller övrig mark utan att bli våldtagen och jo! det är absolut samhällets ansvar se till att jag faktiskt kan göra det.

Och till vilka längder ska "samhället" gå för att uppfylla ditt önskemål? Låsa in alla män i preventivt syfte? För det är ju det som krävs ifall du ska kunna röra dig fritt helt utan risk att bli våldtagen av en man.

Som sagt. Försök inse att du inte äger världen och människorna i den.
Citera
2024-07-29, 18:44
Medlem
Citat:
Och till vilka längder ska "samhället" gå för att uppfylla ditt önskemål? Låsa in alla män i preventivt syfte? För det är ju det som krävs ifall du ska kunna röra dig fritt helt utan risk att bli våldtagen av en man.

Som sagt. Försök inse att du inte äger världen och människorna i den.

Lära pojkar, killar, män respekt för kvinnor. Att de som män inte har något "rätt" till kvinnors kroppar överhuvudtaget utan att den rätten är kvinnors egen, är ett första steg.
Att ta sexuellt våld på allvar i samhället är ett annat. Sexköpslagen och samtyckeslagen är ex på detta.
Citera
2024-07-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligheten är vad kvinnor har att förhålla sig till.
Den verkligheten innebär att alla män, i synnerhet främmande män, är en potentiell fara för deras liv och hälsa. Hur de skall hantera verkligheten är helt upp till kvinnorna och inget män skall försöka styra över.

Men för helvete.. Det är semester. Släpp sargen
Citera
2024-07-29, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Men för helvete.. Det är semester. Släpp sargen
Rart - men ingen kan få semester från att vara kvinna och leva i en verklighet där man hela tiden måste umgås med och samtidigt parera potentiella risker.

Livet tar inte semester.

Edit
Sommarhalvåret är dessutom farligaste tiden för kvinnor när det gäller främmande män.
Citera
2024-07-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rart - men ingen kan få semester från att vara kvinna och leva i en verklighet där man hela tiden måste umgås med och samtidigt parera potentiella risker.

Livet tar inte semester.

Edit
Sommarhalvåret är dessutom farligaste tiden för kvinnor när det gäller främmande män.

Jag tar semster frånb flashback sötnos. Bara ett tips i all välmening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in