Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Om verkligheten är sådan att män inte klarar att gå i skogen, eller röra sig utomhus, utan att våldta andra människor, så får ju andra människor skaffa sig vapen och skjuta alla män de ser närma sig dem på stigen, eller hur...
Det är ju vad människor vanligen gör....dödar allt de tycker är farligt INNAN de har en chans skada dem.
Lösningen har aldrig varit, och kommer heller aldrig bli att människor inte skulle gå ut.
Den idén att kvinnor ska låsas in, och på så sätt åläggas ansvar för vad män väljer att agera, är enkom ett patriarkalt påhitt för att lindra manlig noja.
Tycker du det är en bra idé?
Ja du får väl skjuta ihjäl män hur mycket du vill men om du gör det får du också räkna med konsekvenserna som följer.
Du äger varken världen eller andra människor och således har du inte rätt eller möjlighet att styra hur andra människor väljer att agera. Det enda du kan styra är DITT eget agerande.
Sen förstår jag att en sådan tanke är extremt främmande och obehaglig för auktoritära kontrollfreak som dig.
Och jag har inte sagt att någon ska låsas in. Jag har sagt att om du vill uppnå ett önskat utfall så är det upp till DIG att vidta nödvändiga åtgärder för att uppnå det utfallet. Det är INTE upp till andra människor och resten av världen att anpassa sig efter dina önskemål. Förstått?