2024-05-31, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Detta borde utredas. Man vet att gifta kvinnor har en death-rate på 569 per 100000 och aldrig gifta har en death-rate på 1166 per 100000. Alltså det säkraste en kvinna kan vara är att vara gift.

Varför det är så:

- Hon blir skyddad.

- Hon tycker livet är roligare.

- Hon får fysisk kontakt.

- Hon blir mindre rädd.

- Hon har bättre ekonomi ,kan äta bättre osv.

Så även om 16 kvinnor per år blir mördade så är det inte vanligt Skulle det vara så att kvinnor vart misshandlade så mycket som gifta skulle de inte trivas så bra och överleva. Kvinnor som gifter sig med kriminella och missbrukare är däremot utsatta för förhöjd risk bli dödade och misshandlade.

Vänstern försöker göra kvinnor rädda för något som är bra.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/1MBzRX/billie-eilishs-nya-album-visar-vagen-ur-heterohelvetet

Heterosex är ett helvete.

Aftonbladet ett exempel försöker rädda kvinnor från heterosexualism ,när man vet att heterosexuella kvinnor har bäst mental hälsa.

Får vänstern hålla på ett tag kommer medel-livs-längden börja sjunka. Kvinnor är helt enkelt för rädda för att leva livet.

Nu bladar du nog ihop massa saker...
vad har du fått de där death-rate siffrorna ifrån?
Citera
2024-05-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu bladar du nog ihop massa saker...
vad har du fått de där death-rate siffrorna ifrån?

Här är siffror , som visar att gifta kvinnor har högst överlevnadsförmåga.

https://www.news24.com/life/Archive/is-tying-the-knot-tied-to-a-longer-life-span-20191018-3

"Married women had a death rate of 569 per 100 000, two-and-a-half times lower than the 1 482 rate for widows. The death rate was 1 096 for divorcees and 1 166 for never-married women."

Anledningn livslängden i USA sjunker är att allt fler kvinnor föredrar att vara singlar och det beror i sin tur på att de är rädda för män och vill inte ha relationer. Alltså de träffar hellre än arg björn än en man.

Det är de kvinnor som är minst rädda som gifter sig. De lever längre.

Att göra kvinnor rädda gör att de får sämre mental hälsa och att de inte vill skaffa barn ,21% av kvinnorna i USA vill inte ha barn.

Propagandan är att det är farligt att gifta sig ,vilket leder till färre giftermål och att kvinnor lever kortare liv.

Vita kvinnor USA hade en förväntad livslängd 81,4 år 2014 och 79,2 2021. Detta visar att skräck minskar livslängden ; skräck för Covid och män framförallt. Vetenskapen jobbar på att förlänga livslängden medans propagandan förkortar livslängden.

För att motverka detta måste sådan här kunskap läras ut så politiker och journalister förstår vad de gör.
Citera
2024-05-31, 09:25
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Se gärna denna dialog - du pekar riktigt ut precis samma fenomen. Det finns inget resonemang att föra, för kvinnor vill inte resonera, de vill känna och förväntar sig sedan att verkligheten ska fungera därefter. Jag har egentligen inga problem med det, men det är också det som förklarar varför kvinnor ständigt går bet i alla sina försök att lösa världsliga problem. Dvs, de har en ansats att agera i världen, och den blir helt fel på grund av att de agerar utifrån sin känsla istället för fakta, men de tycker samtidigt att det är mäns fel om män ifrågasätter agerandet (i stil med "du ska inte komma här och säga hur världen fungerar").

I slutändan är det alltså lite samma förhållande som råder mellan en förälder och ett barn; föräldern försöker hjälpa barnet att förstå världen, men barnet blir ilsket och känner sig kontrollerat av föräldern och vänder sig mot föräldern, som om det är föräldern som är problemet. Det är därför frågor likt denna aldrig får ett slut, utan istället blir en viral konflikt.

Nu är det ju män som skapar världsproblem, krig, svält, miljöförstöring, våldtäkter, missbruk mm.

Män går på den starkes rätt. Får inte mannen som han vill blir han aggressiv. Män går inte på fakta. Det finns inget så känslostyrt som en man. Utan kvinnor hade vi inte haft en rättsstat exempelvis.

Nu handlar det om att kvinnor tycker män är creep och äckel. Män förföljer kvinnor, vill våldta dem medan björnen är ståtlig och vacker och snarare undviker människor.

Den toxiske mannen kan inte acceptera detta utan blir kränkt.
Citera
2024-05-31, 09:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Nu är det ju män som skapar världsproblem, krig, svält, miljöförstöring, våldtäkter, missbruk mm.

Jag är inte säker på att det du skriver här är genomgående sant, men oavsett har det ju ingenting med vad jag skrev att göra?

Citat:
Män går på den starkes rätt. Får inte mannen som han vill blir han aggressiv. Män går inte på fakta. Det finns inget så känslostyrt som en man. Utan kvinnor hade vi inte haft en rättsstat exempelvis.

Hur i hela friden kommer du fram till detta? Var är beläggen?

Det finns ett enkelt sätt att förstå att män förhåller sig till fakta om världen, och det är att de lyckas bygga monument. Exempelvis går det inte att bygga en skyskrapa på 100 våningar om man inte accepterar fakta om världen oavsett vad man känner eller vilket humör man är på. Det är därför kvinnor går bet hela tiden som sagt, för de fokuserar på "jaha, så du ska komma och säga åt mig hur jag ska tänka?" eller "ja men mån då, de våldtar ju!" istället för att fokusera på att bygga bra liv. Det här är ett djupt komplext fenomen och det drabbar kvinnor i första hand, inte män.

Citat:
Nu handlar det om att kvinnor tycker män är creep och äckel. Män förföljer kvinnor, vill våldta dem medan björnen är ståtlig och vacker och snarare undviker människor.

Du generaliserar ogrundat, jag hade lika gärna kunnat säga "björnar äter kvinnor och slaktar dem levande" och det hade varit sant på samma sätt. Det finns björnar som gör så, precis som att det finns män som förföljer och vill våldta kvinnor. Den här oviljan att förstå världen på ett balanserat sätt uppfattar jag som direkt omogen och det går inte att föra en (för mig) givande dialog på det sättet.

Citat:

Ja, precis. Alltid fokus på vad någon spekulativt känner istället för fakta. Du behöver inte oroa dig för mig kränkthet - den finns inte där, och om den händelsevis gör det så lovar jag att jag kan reda ut den själv. Låt oss fokusera på fakta istället, eller låt oss annars fokusera på ett erkänt emotionellt perspektiv där vi ärligt säger att fakta inte spelar någon roll. Jag har inga problem med det heller, men vi kan inte förstå fakta om världen utifrån emotionella resonemang.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-05-31 kl. 09:33.
Citera
2024-05-31, 09:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Det här är lite utanför diskussionen, men jag tänker att jag tar tillfället i akt att presentera lite mer fakta kring något som vanligtvis inte pratas om:
Do states experience more peace under female leadership? We examine this ques-
tion in the context of Europe over the 15th-20th centuries. We instrument queenly rule
using gender of the first born and whether the previous monarchs had a sister. We find
that polities led by queens participated in war more than polities led by kings. More-
over, aggressive participation varied by marital status. Single queens were attacked
more than single kings. However, married queens attacked more than married kings.
These results suggest that asymmetries in the division of labor positioned married
queens to be able to pursue more aggressive war policies.
https://bfi.uchicago.edu/wp-content/uploads/BFI_WP_2019120.pdf
Citera
2024-05-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur i hela friden kommer du fram till detta? Var är beläggen?

Det finns ett enkelt sätt att förstå att män förhåller sig till fakta om världen, och det är att de lyckas bygga monument. Exempelvis går det inte att bygga en skyskrapa på 100 våningar om man inte accepterar fakta om världen oavsett vad man känner eller vilket humör man är på. Det är därför kvinnor går bet hela tiden som sagt, för de fokuserar på "jaha, så du ska komma och säga åt mig hur jag ska tänka?" eller "ja men mån då, de våldtar ju!" istället för att fokusera på att bygga bra liv. Det här är ett djupt komplext fenomen och det drabbar kvinnor i första hand, inte män.

Män skapar saker som världen inte behöver. Skyskrapor är något som inte behövs. Det bidrar bara till en giftig infrastruktur som framförallt kvinnor mår dåligt av.

Men män skapar detta skräp och tror sedan kvinnor ska bli imponerade. Kvinnor är mer intresserade av djur och natur. Hästar, hundar, katter.

Väldigt få saker som män skapar har något av värde för kvinnor. Rymdsonder, kärnvapen, kemiska vapen. Bara skräp som världen inte behöver.

Män är kanslostyrda. Titta bara på religionen som är tro och tyckande medan kvinnor gör mer vetenskapligt förankrade saker som meditation, yoga, utforskande av drömmar och sömn och naturlig läkekonst i harmoni med naturen.

Män saknar förmåga att se vad människor mår bra av. Därför är män creep. När män ser en björn vill de döda den. När kvinnor ser en björn vill de fotografera den.

Män dödar, kvinnor skapar.
Citera
2024-05-31, 10:01
Medlem
Citat:

Om man tar Sverige.

Inte är det män som mest skapat fler våldtäckter ,utan mer politiker som gjort det av båda könen.

Detta om den starkes rätt gäller inte så mycket Sverige. Män ger gärna kvinnor möjligheter.

Alla styrs av känslor både män och kvinnor. Antagligen är det något vi behöver för att fungera ,t.ex att gilla varandra är en känsla. Det är mest kriminella som vill att vi ska hata varandra. De flesta män vill inte det. Det är en känsla du har.

Jo men vilka är det som har en känsla för att vi behöver en massa kriminella män i samhället ,hårdare straff så får vi mindre rädsla hos kvinnor. Mindre rädda för män.
Citera
2024-05-31, 10:07
Medlem
Citat:
Män skapar saker som världen inte behöver. Skyskrapor är något som inte behövs. Det bidrar bara till en giftig infrastruktur som framförallt kvinnor mår dåligt av.

Men män skapar detta skräp och tror sedan kvinnor ska bli imponerade. Kvinnor är mer intresserade av djur och natur. Hästar, hundar, katter.

Väldigt få saker som män skapar har något av värde för kvinnor. Rymdsonder, kärnvapen, kemiska vapen. Bara skräp som världen inte behöver.

Män är kanslostyrda. Titta bara på religionen som är tro och tyckande medan kvinnor gör mer vetenskapligt förankrade saker som meditation, yoga, utforskande av drömmar och sömn och naturlig läkekonst i harmoni med naturen.

Män saknar förmåga att se vad människor mår bra av. Därför är män creep. När män ser en björn vill de döda den. När kvinnor ser en björn vill de fotografera den.

Män dödar, kvinnor skapar.

Det är kapitalisterna som styr mycket ,inte män de flesta män är nöjda leva i naturen i fred.

Kvinnor skapar bättre mental hälsa ,stämmer och därför ska vi inte invandra män till Sverige.

Vill du minska andelen män i Sverige ?
Citera
2024-05-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Detta om den starkes rätt gäller inte så mycket Sverige. Män ger gärna kvinnor möjligheter.

Nope, kvinnor har fått mer rättigheter för de är så bra på att samarbeta i storstaden och att teknologin gjort så kvinnor inte längre behöver män för sina basala behov.

Detta har gjort så män tappat makten över kvinnor.

Män dominerar varandra. Därför är män som grupp svagare.

Män gillar se kvinnor misslyckas som exempelvis när kvinnliga poliser misslyckats med att gripa en man som varit starkare än dem och hotnivån var inte tillräcklig för att skjuta personen med skarpa vapen.

Då skrattar män och vill driva bort dem från polisyrket. Kreativa män däremot hjälper kvinnor med tekniska hjälpmedel, såsom elpistoler som gör att kvinnor kan gripa män som är starkare än dem.

Män vill hindra kvinnor från att utvecklas.
Citera
2024-05-31, 11:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var hittar du 2000 galna björnar - och där motsvarande siffra för män inte är långt högre?

Nej, det är logiskt att välja björn

Såg idag att 2 älgar tagit sig in i centrala Stockholm. "Var försiktiga" var råden. Undrar hur många män som befann sig i centrala Stockholm samtidigt?
Citera
2024-05-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Såg idag att 2 älgar tagit sig in i centrala Stockholm. "Var försiktiga" var råden. Undrar hur många män som befann sig i centrala Stockholm samtidigt?
Ingen behöver tala om för kvinnor eller flickor att akta sig för män. Det är inlärt sedan ung ålder.

Mina barn fick till exempel rådet att hitta en mamma/kvinna och be om hjälp om de kom bort från mug. Aldrig att de skulle gå upp till en främmande man.

Vad skulle du ha sagt till dina barn?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2024-05-31 kl. 11:33.
Citera
2024-05-31, 11:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ingen behöver tala om för kvinnor eller flickor att akta sig för män. Det är inlärt sedan ung ålder.

Mina barn fick till exempel rådet att hitta en mamma/kvinna och be om hjälp. Aldrig att de skulle gå upp till en främmande man.

Vad skulle du ha sagt till dina barn?

Jag skulle säga så här till dig att om det är så du tänker och så du uppfostrar dina barn så hoppas jag att ni inte heller förväntar er att få hjälp av en man om ni råkar ut för någon nödsituation. Jag kan t.o.m. säga att jag hoppas att du inte för någon hjälp.
Dina barn kan ju inte rå för att de har fått dig som förälder. så de hoppas jag ändå skulle få den hjälp de behöver.

Det jag skriver nu är spekulationer och kanske hemskt att skriva men kan inte låta bli att fundera kring detta.
Har observerat att vid de senaste bränderna i bostadshus jag läst om som drabbat familjer med dödsfall inblandade har det varit mannen och barnen som tragiskt omkommit. Tänk om det är så att mannen är den som försökt att rädda barnen som funnits kvar i husen medan mamman är ute i säkerheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in