Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
Nu är det ju män som skapar världsproblem, krig, svält, miljöförstöring, våldtäkter, missbruk mm.
Jag är inte säker på att det du skriver här är genomgående sant, men oavsett har det ju ingenting med vad jag skrev att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
Män går på den starkes rätt. Får inte mannen som han vill blir han aggressiv. Män går inte på fakta. Det finns inget så känslostyrt som en man. Utan kvinnor hade vi inte haft en rättsstat exempelvis.
Hur i hela friden kommer du fram till detta? Var är beläggen?
Det finns ett enkelt sätt att förstå att män förhåller sig till fakta om världen, och det är att de lyckas bygga monument. Exempelvis går det inte att bygga en skyskrapa på 100 våningar om man inte accepterar fakta om världen oavsett vad man känner eller vilket humör man är på. Det är därför kvinnor går bet hela tiden som sagt, för de fokuserar på "jaha, så du ska komma och säga åt mig hur jag ska tänka?" eller "ja men mån då, de våldtar ju!" istället för att fokusera på att bygga bra liv. Det här är ett djupt komplext fenomen och det drabbar kvinnor i första hand, inte män.
Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
Nu handlar det om att kvinnor tycker män är creep och äckel. Män förföljer kvinnor, vill våldta dem medan björnen är ståtlig och vacker och snarare undviker människor.
Du generaliserar ogrundat, jag hade lika gärna kunnat säga "björnar äter kvinnor och slaktar dem levande" och det hade varit sant på samma sätt. Det finns björnar som gör så, precis som att det finns män som förföljer och vill våldta kvinnor. Den här oviljan att förstå världen på ett balanserat sätt uppfattar jag som direkt omogen och det går inte att föra en (för mig) givande dialog på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
Den toxiske mannen kan inte acceptera detta utan blir kränkt.
Ja, precis. Alltid fokus på vad någon spekulativt känner istället för fakta. Du behöver inte oroa dig för mig kränkthet - den finns inte där, och om den händelsevis gör det så lovar jag att jag kan reda ut den själv. Låt oss fokusera på fakta istället, eller låt oss annars fokusera på ett erkänt emotionellt perspektiv där vi ärligt säger att fakta inte spelar någon roll. Jag har inga problem med det heller, men vi kan inte förstå fakta om världen utifrån emotionella resonemang.