2024-05-25, 17:16
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan handlar fortsatt inte om statistisk utan om kvinnors upplevda verklighet.
Och den verkligheten är fortsatt den att gruppen män är oberäkneliga för kvinnor, rätt ofta har incitament för sexuellt våld speciellt och rätt ofta just utsätter kvinnor för detta.
medan björnar inte har detta, inte ens vill interagera med kvinnor överhuvudtaget, och det enda kvinnor behöver göra för att slippa attackeras av björnar är att ge dem plats vid möte, funkar inte på alla män.

Detta faktum syns tom på hur ofta en björn respektive en man utsätter kvinnor för våld och/ eller sexuellt våld om man slår ut antal attacker per björn/ man.
De kvinnor som väljer björn har alltså rätt i sak.

behöver du mer hjälp än så så får du nog vända dig till din gamla skolfröken eller annan tålmodig person som kan förklara detta för dig på lågstadienivå.

Nej, ditt och mitt samtal handlar enbart om detta:

Citat:
Män är farligare för kvinnor än björnar.
BÅDE statistiskt OCH i kvinnors upplevelse av sin verklighet därför väljer kvinnor hellre björn än man på frågan.
Och jag har redan visat på statistiken via att räkna ut antal anfall av björn PER existerande björn i Sverige, och antalet attacker per existerande man i Sverige under samma tidsintervall. Männen "vann" utslaget per individ.....

Vi pratar enbart om detta, och jag har förklarat för dig vilket fel du gjort och du påstår att du förstod det. Då faller hella ditt argument, du har fel och jag har rätt. Björnar är farligare.
Citera
2024-05-25, 17:17
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tjatar om samma irrelevanta strunt hela tiden och klarar inte att förstå varför kvinnor föredrar björnar framför främmande män i skogen.
Det är lika bra att du försöker acceptera det, för inga av dina insiktslösa hemsnickrade teorier gör någon skillnad eller kom få någon att ändra uppfattning.

Det finns fler än 1 miljon män i Sverige som tror sig äga tolkningsrätten för kvinnor - du är inte ensam, det har du rätt i.
Det är ju inte det vi pratar om, du vill inte prata om det vi pratar om för du vet, precis som alla andra som läsar detta, att du redan förlotar det samtalet grundligt och inte kan komma med några motargument.
Citera
2024-05-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det är ju inte det vi pratar om, du vill inte prata om det vi pratar om för du vet, precis som alla andra som läsar detta, att du redan förlotar det samtalet grundligt och inte kan komma med några motargument.
varför lär du dig inte att du inte kan argumentera mot någons känslor du kommer aldrig vinna detta. folk har redan försökt.
du kommer aldrig ha rätt i sak hur mycket du än försöker. varför är alla män så dumma
Citera
2024-05-25, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
JO, det kvinnors uppfattning/bedömning som vi pratar om. Det är ämnet för tråden - även om du hela tiden försöker dra den off-topic.
Citera
2024-05-25, 18:03
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag sa att det var du som bevisade min tes. Testa att läsa i nyktert tillstånd. Du bevisade min tes, att ni björnkvinnor faktiskt vet varför det är så ovanligt att björnar attackerar människor. För att det är så sällan som människor befinner sig där björnar bor, samtidigt som du säkert träffar runt hundra män mellan hemmet och systemet varje dag.

Det är alltså inte av ignorans som ni påstår er välja björnen. Det är istället en ren lögn.

Ja, kvinnor träffar hundratals män varje dag. Men de är sällan helt ensamma med män. Det är alltid folk runtikring.

Citat:
Tänk dig att du står på en stig mitt i skogen som förgrenar sig åt två håll. På den ena står en man, på den andra står en björn. Du kommer att välja mannen, men ändå ljuger du om att du hade valt björnen. Varför då?

Att möte en björn är en vacker naturupplevelse.

Att möta en man i skogen är en skräckupplevelse.
Citera
2024-05-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Ja, kvinnor träffar hundratals män varje dag. Men de är sällan helt ensamma med män. Det är alltid folk runtikring.

Att möte en björn är en vacker naturupplevelse.

Att möta en man i skogen är en skräckupplevelse.

roliga ironin är den sociala konstruktionen av feminismen som också påstår att våldtäkt är något hemskt när det är det finaste och mest normala i naturen. alla björnar våldtar finns inget koncept i björnkultur att fråga om samtycke.
att våldta i skogen är det mest naturliga man kan göra.
så att kvinnor projecerar en fantasi om att björnar är artiga o frågar om hon behöver hjälp hem är det längsta man kan komma från naturen.
Citera
2024-05-25, 20:01
Medlem
psaks avatar
Hade det inte varit lämpligt med en omröstning här också?
Citera
2024-05-25, 20:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Jag hade gärna sett en omröstning i länder som Afghanistan, Bangladesh och Sydafrika. Vi hade fått ett väldigt intressant resultat att diskutera.
Citera
2024-05-25, 20:34
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
så chansen att du som kvinna ska bli våldtagen vid möte av en främmande man är i din värld alltså 1/10.
NO wonder! att många kvinnor är livrädda för att gå ut.
Nej, brist på empati syns inte på män.

Jag skrev att en av tio män har nedsatt empatisk förmåga och därför skulle kunna utgöra ett hot. Jag skrev också uttryckligen att inte ens dessa utgör ett konkret hot under normala omständigheter.

Citat:
Feminister dömer inte ut män, de dömer ut patriarkat och patriarkala strukturer/ normer...av sorten: där går en tjej alldeles ensam i skogen, henne går jag och tar, det gör mig extra "manlig"....
Normer som alltså hålls under armarna av grabbig jargong och patriarkal kultur av olika slag. Flashback som övertydligt exempel.

1. Feminister talar gång på gång om "män" som kollektiv, även när det hade varit lätt att tala om "patriarkala strukturer", "många män" el.dyl. istället. Detta är du knappast omedveten om.

2. "grabbig jargong" är just jargong och håller inget under armarna. Absolut INGEN tror att det är okej att våldta bara för att de hört någon annan skämta om det!
Citera
2024-05-25, 20:42
Medlem
psaks avatar
Citat:
Jag hade gärna sett en omröstning i länder som Afghanistan, Bangladesh och Sydafrika. Vi hade fått ett väldigt intressant resultat att diskutera.
Feministdrottningen har ju inte ens lagt in källa till något i TS, så en käck flashbackomröstning här i tråden hade varit intressant till att börja med.
Citera
2024-05-25, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Nej, eftersom ingen är intresserad av vad män/killar på forumet anser att kvinnor skall välja.
Citera
2024-05-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I Sverige är det främst jägare som skadas. De söker upp björnen och stör den - möter du en björn så stör den inte och håll dig undan från ungarna.

Om du inte jagar eller har hund är björnar ganska ofarliga.

Män däremot. Ingen går ju säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in