2024-05-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Men bara kvinnor får svara. Vad jag kan läsa här kan kvinnor enkelt kontrollera björnar men inte män
Nej män får naturligtvis gissa på varför kvinnorna svarat som de gjorde. Därav denna tråds längd och många timmars underhållning på internet.
Citera
2024-05-18, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle säga att svaren tolkas fel. Det intressanta är inte sannolikheten att dödas av en björn vs man. Det intressanta är varför kvinnorna svarat som de gjorde.
Precis, men du talar för döva öron. De är mer upptagna med att vara kränkta för att främmande kvinnor väljer bort dem än att försöka förstå vad det handlar om.
Här pratar du med typen av män som blir arga och kränkta för att en kvinna blir rädd när de går efter henne en mörk kväll i folktom park. De skall jag bara åt samma håll liksom och då bör hon visa dem tillit och respekt minsann - annars kränker hon dem.
Hennes upplevelse och att hon inte kan vet vad de vill är alltid underordnat deras känslor.
Förstår hon inte det så hatar hon män.
Citera
2024-05-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag drar inte alla över samma kam. Hur jag riskbedömer beror på situation, men det förtar inte att alla främmande män är potentiella risker på isolerade platser.
shrödingers hora. alla män är våldtäktmän tills du bestämmer att ligga med killen med mest red flags för att sen ångra det och sen projecera det på alla andra.
Citera
2024-05-18, 20:05
Medlem
Citat:
Men bara kvinnor får svara. Vad jag kan läsa här kan kvinnor enkelt kontrollera björnar men inte män
tänk om kvinnor bara kunde förhålla sig till män och utgå från att dom är björnar istället för att påtvinga dom pronomer dom inte identifierar sig med
Citera
2024-05-18, 20:05
Medlem
Citat:
Nej män får naturligtvis gissa på varför kvinnorna svarat som de gjorde. Därav denna tråds längd och många timmars underhållning på internet.

Som man gissar jag att de flesta kvinnor mött fler män än björnar i skogen
Rätt eller fel?
Citera
2024-05-18, 20:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
shrödingers hora. alla män är våldtäktmän tills du bestämmer att ligga med killen med mest red flags för att sen ångra det och sen projecera det på alla andra.
Det du skriver blir helt obegripligt - vad pratar du om?
Sansa dig och skriv igen så att det bli begripligt.
Citera
2024-05-18, 20:06
Medlem
Citat:
Kämpa ❤️

Hur många kvinnor kan du själv våldta för saken redan ikväll, om du släpper tangentbordet och lägger manken till?
och du undrar varför seriemördare finns. du skapar dom.
Citera
2024-05-18, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rätt eller fel?
Oväsentligt för frågeställningen.

Men eftersom du ställer frågan så har fler kvinnor blivit våldtagna och/eller mördade av främlingar i skogen än av björnar.
Citera
Medlem
Citat:
Rätt eller fel?
Jag försöker gång på gång påtala att det intressanta med hur kvinnor svarat inte utgår från sannolikhetslära. Men veva på för all del.
Citera
Medlem
Citat:
Om du har sysslat med statistik i flera år så är det ju bara sorgligt.
För du har ju verkligen ingen förståelse praktisk tillämpning.

Jag har inte sett någon mer än du och dina gelikar komma med argument om känslor. Jag pratar om verklighet och ni gråter för att ni känner er kränkta och inte tycker ni blir lyssnade på.

Det sorgliga är att du inte vill lyssna på någon som har flera års mer erfarenhet utav statistik än dig själv.... det är det sorgliga

Eran statistik innehåller "confounding bias" som skapas utav att björnar bokstavligen bor i skogen medans kvinnor och män möter varandra dagligen... det är inte "ärligt" utav er att direkt jämnföra "antal attacker" av män med "antal attacker björnar." Hur kan detta inte gå igenom ditt tröga skalle ? Sa du inte att du var runt 60 år ??? Bokstavligen barn kan fatta detta koncept om "bias" inom data...

Ska du sluta gå på dina känslor nu och erkänna att "män är INTE farligare än björnar" eller att "våran statistik var snevriden"

Eller ska du falla tillbaks på dina känslor ?

"DEt HaNDLar BOkStVliGEN InTe Om BjÖrnAR DeT HAnDLAR om vÅRA känSLOR"
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-18 kl. 20:15.
Citera
2024-05-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
och du undrar varför seriemördare finns. du skapar dom.
Haha tom det oket ska en bära.
Huvudsaken att ingen man någonsin ska behöva ansvara för sina egna handlingar.
Citera
2024-05-18, 20:13
Medlem
Citat:
Oväsentligt för frågeställningen.

Men eftersom du ställer frågan så har fler kvinnor blivit våldtagna och/eller mördade av främlingar i skogen än av björnar.

Var iofs inte alls det jag frågade. Men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in