2024-05-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skulle säga så här till dig att om det är så du tänker och så du uppfostrar dina barn så hoppas jag att ni inte heller förväntar er att få hjälp av en man om ni råkar ut för någon nödsituation.
Korrekt. Jag har aldrig förväntat mig hjälp av en främmande man. Och jag ville inte att mina barn skulle kontakta främmande män när de var små. Jag tror inte det är en särskilt ovanligt hållning från föräldrar, av båda könen.
Citera
2024-05-31, 12:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Korrekt. Jag har aldrig förväntat mig hjälp av en främmande man. Och jag ville inte att mina barn skulle kontakta främmande män när de var små. Jag tror inte det är en särskilt ovanligt hållning från föräldrar, av båda könen.

Så här skrev du:
"Mina barn fick till exempel rådet att hitta en mamma/kvinna och be om hjälp. Aldrig att de skulle gå upp till en främmande man."

Om de verkligen behöver hjälp hoppas jag att de ska våga vända sig även till en man. Vad för typ av samhälle tror du vi får om du/ni redan från barnsben lär barnen att alla män är onda/farliga?
Citera
2024-05-31, 12:06
Medlem
Citat:
Så här skrev du:
"Mina barn fick till exempel rådet att hitta en mamma/kvinna och be om hjälp. Aldrig att de skulle gå upp till en främmande man."

Om de verkligen behöver hjälp hoppas jag att de ska våga vända sig även till en man. Vad för typ av samhälle tror du vi får om du/ni redan från barnsben lär barnen att alla män är onda/farliga?
Det samhälle vi har idag.

Och mina barns säkerhet hade företräde framför att skapa ett bättre samhälle.

Och som sagt, detta är ingen kontroversiell feminist-hållning utan en riskminimering om barnen skulle komma bort från mig. Det är liksom inga konstigheter.

Hur många kvinnor har Dumpen fångat? Obs ärlig fråga ställd pga har ingen aning själv.
Citera
2024-05-31, 12:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Och den gamla devisen "Kvinnor och barn först" hoppas jag verkligen försvinner från vårt tänkande.
Barnen kan jag köpa men inte kvinnorna.
Citera
2024-05-31, 12:07
Medlem
Citat:
Och den gamla devisen "Kvinnor och barn först" hoppas jag verkligen försvinner från vårt tänkande.
Barnen kan jag köpa men inte kvinnorna.
Det är barns säkerhet vi diskuterar.
Citera
2024-05-31, 12:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det samhälle vi har idag.

Och mina barns säkerhet hade företräde framför att skapa ett bättre samhälle.

Och som sagt, detta är ingen kontroversiell feminist-hållning utan en riskminimering om barnen skulle komma bort från mig. Det är liksom inga konstigheter.

Hur många kvinnor har Dumpen fångat? Obs ärlig fråga ställd pga har ingen aning själv.

Skulle nog vilja påstå att riskerna för dina barn ökar om de inte vågar/får fråga en man om hjälp.
Citera
2024-05-31, 12:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är barns säkerhet vi diskuterar.

Barn vars säkerhet du riskerar med ditt tänkande.
Citera
2024-05-31, 12:12
Medlem
Citat:
Skulle nog vilja påstå att riskerna för dina barn ökar om de inte vågar/får fråga en man om hjälp.
Nja, de befann sig nog aldrig i en situation där det fanns enbart män att be om hjälp och att de därför avstod från att be om hjälp. De kom liksom aldrig bort på ett frimurarmöte 🙂
Citera
2024-05-31, 12:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Män skapar saker som världen inte behöver. Skyskrapor är något som inte behövs. Det bidrar bara till en giftig infrastruktur som framförallt kvinnor mår dåligt av.

Men män skapar detta skräp och tror sedan kvinnor ska bli imponerade. Kvinnor är mer intresserade av djur och natur. Hästar, hundar, katter.

Väldigt få saker som män skapar har något av värde för kvinnor. Rymdsonder, kärnvapen, kemiska vapen. Bara skräp som världen inte behöver.

Män är kanslostyrda. Titta bara på religionen som är tro och tyckande medan kvinnor gör mer vetenskapligt förankrade saker som meditation, yoga, utforskande av drömmar och sömn och naturlig läkekonst i harmoni med naturen.

Män saknar förmåga att se vad människor mår bra av. Därför är män creep. När män ser en björn vill de döda den. När kvinnor ser en björn vill de fotografera den.

Män dödar, kvinnor skapar.

Jag försöker vara saklig. Jag upplever att du gör diskussionen helt omöjlig och bara flyttar din position och kastar ur dig nya meningar utan belägg, utan att knyta det till någon diskussion och utan att bemöta vad jag skriver.

När du skriver att "skyskrapor är något som inte behövs" så finns det inget sätt för mig att bemöta det. Det är en åsikt du har och den är direkt fundamentalistisk. Hur ska jag ens svara? Du är välkommen att skriva vidare om du vill diskutera något men trams likt det ovan finns ingenting att svara på.
Citera
2024-05-31, 14:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Såg idag att 2 älgar tagit sig in i centrala Stockholm. "Var försiktiga" var råden. Undrar hur många män som befann sig i centrala Stockholm samtidigt?
Och din gissning är förstås att det var kvinnor som fick stora hickan och sköt dem ?

När man råkar på en älg så innebär "var försiktig" att du inte skall störa den.
Var försiktig hjälper inte ett dugg på en man som är ute efter att skada, våldta och/eller mörda.

Så hellre en massa älgar i skogen en enda främmande man.
Citera
2024-05-31, 14:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och din gissning är förstås att det var kvinnor som fick stora hickan och sköt dem ?

När man råkar på en älg så innebär "var försiktig" att du inte skall störa den.
Var försiktig hjälper inte ett dugg på en man som är ute efter att skada, våldta och/eller mörda.

Så hellre en massa älgar i skogen en enda främmande man.

Ja det var ju lite synd att de inte kontaktade dig så hade du kunnat lotsa ut älgarna från stan. Du verkar ju ha ett sinne för att förstå dig på djuren och kunna prata dem därifrån.
Citera
2024-05-31, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det var ju lite synd att de inte kontaktade dig så hade du kunnat lotsa ut älgarna från stan. Du verkar ju ha ett sinne för att förstå dig på djuren och kunna prata dem därifrån.
Det är hyfsat vanligt att stöta på älg där jag bor, så rädd för älg är jag definitivt inte.
Nu var det ju män som skulle leka pangpang och då är det avlivning som blir oavsett.
Men självklart att hade det gått att frakta eller driva tillbaka älgarna till skogen. Det är typ det man får göra om man har dem i trädgården och inte vill ha dem där.

Inte heller älgar ser människor som byten mao.

Så agerar du i mötet med en älg
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnpLqy/sa-agerar-du-i-motet-med-en-alg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in