Citat:
Det är en främmande man - som man inte vet något om.Kvinnor vill hellre möta en björn än en främmande man som man inte vet något om.
Eftersom man inte vet vad den mannen har för uppsåt.
Citat:
Du kanske brukar det - men här har man valt att inte fråga dig -- du store man, hur skall vi formulera oss och tänka.
I hypotetiska frågor utgår man för övrigt i allmänhet från normen om inget annat specificerats.
Man har ställt frågan rakt eftersom kvinnor förstår den.
Den är riktad till kvinnor. Du förstod väl det?
Citat:
Det är väldigt uppenbart att både du och en del andra känner er djupt kränkta över att kvinnor föredrar björn framför främmande män.
Jag känner mig inte ett dugg kränkt. Jag bara tror er inte.
Vore det inte det inte sant så hade bl a du inte jobbat så hårt för att omdefiniera, hävda tolkningsrätt för hur kvinnor egentligen menar och känner, osv osv
Citat:
Du ser - du kan inte släppa det.
Hade det nämligen handlat om den statistik du nämnde så hade ni även valt björnen framför en annan kvinna, en hund, eller en häst. Men det gör ni inte, eller hur? För den statistik du nämnde är inte den riktiga anledningen till att ni svarar björnen.
Du vill äga tolkningsrätten för hur kvinnor värderar - det gör du inte.
Du dikterar heller inte på vilka grunder kvinnor gör sina val.
Förstå det.
Citat:
Det är du som försöker ändra scenariot - inte jag.
Visst, du kan ändra scenariot hur du vill. Det är i alla fall p.g.a. den låga mängden faktiska möten med björn som de dödar så få. Hade kvinnor haft samma mängd kontakt med björnar som de har med män, så hade fler skadats och dödats av björnar än av män.
För mig är frågan klar från start - och man möter hellre än björn än en främmande man.
Citat:
Jo, du visar ju inlägg efter inlägg att du inte fattar.
Inte alls.
Citat:
Dina försök att värdera faktiska risker för kvinnor och hur det är logiskt att välja björn framför främmande man.
I vad?
Släpp det nu - för du kommer ändå aldrig begripa vad det handlar om.