Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarhyena
Ett par saker som jag tycker är viktiga här:
1. En normalt funtad man utgör inget som helst hot mot en ensam kvinna i skogen. Hotet kommer i princip uteslutande från den undergrupp av män (ca 10%) som har allvarligt nedsatt empatisk förmåga, eller helt saknar sådan. (Och inte ens dessa utgör ett hot annat än i undantagsfall.) Feministers oförmåga att göra åtskillnad mellan dessa abnorma individer och män i allmänhet måste banne mig få ett slut!
2. Om jag dömde vilken annan grupp som helst efter en liten minoritets handlingar på det sätt som feminister dömer ut män för att en liten minoritet våldtar eller slår skulle jag med all rätt avfärdas som hopplöst fördomsfull. (Och nej, att X andel kvinnor blivit utsatta för sexuella övergrepp betyder inte att det också är X andel män som gjort sig skyldiga till sådana. MeToo lärde oss ju att den som betett sig förkastligt mot en kvinna nästan alltid gjort det även mot minst tio andra.)
så chansen att du som kvinna ska bli våldtagen vid möte av en främmande man är i din värld alltså 1/10.
NO wonder! att många kvinnor är livrädda för att gå ut.
Nej, brist på empati syns inte på män.
Feminister dömer inte ut män, de dömer ut patriarkat och patriarkala strukturer/ normer...av sorten: där går en tjej alldeles ensam i skogen, henne går jag och tar, det gör mig extra "manlig"....
Normer som alltså hålls under armarna av grabbig jargong och patriarkal kultur av olika slag. Flashback som övertydligt exempel.