2024-05-25, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Som tidigare förklarat rör sig dessa människor i "skogen" och inte i skogen.
Jo, det gör de.
Att du inte tar dig ut i skog och mark säger ingenting om andra.

Citat:
Vilket bevisar min tes. Björnattacker är ovanligare än attacker mellan människor därför att människor så extremt sällan stöter på björnar. Hur många okända människor stöter du på varje dag mellan hemmet och systemet? Hur många okända björnar?
Du har inte bevisat någonting - men än att du har väldigt svårt för att främmande kvinnor inte vill råka på dig i skogen.

Du är som mannen som trakasserade en kvinna som valde björn genom att hacka på henne på olika plattformar och till om med in på hennes arbete för att försöka bevisa att män är ofarligare än björnar.
Du och sådana som han bevisar bara att kvinnor gör rätt som väljer björn.

Två (2) minuter in klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=s3qGBSr_MNY&t=10s
Citera
2024-05-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Korrekt! Samma art alltså.
Bra att vi alltså är överens om att Grizzly är en brunbjörn medan en brunbjörn inte är en Grizzly.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Subspecies_of_brown_bear
Citera
2024-05-25, 15:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Bra att vi alltså är överens om att Grizzly är en brunbjörn medan en brunbjörn inte är en Grizzly.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Subspecies_of_brown_bear

Skönt att vi är överens om att det är samma art. Vilket även de latinska namnen visar.
Citera
2024-05-25, 16:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har inte bevisat någonting

Jag sa att det var du som bevisade min tes. Testa att läsa i nyktert tillstånd. Du bevisade min tes, att ni björnkvinnor faktiskt vet varför det är så ovanligt att björnar attackerar människor. För att det är så sällan som människor befinner sig där björnar bor, samtidigt som du säkert träffar runt hundra män mellan hemmet och systemet varje dag.

Det är alltså inte av ignorans som ni påstår er välja björnen. Det är istället en ren lögn.
Citera
2024-05-25, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag sa att det var du som bevisade min tes. Testa att läsa i nyktert tillstånd. Du bevisade min tes, att ni björnkvinnor faktiskt vet varför det är så ovanligt att björnar attackerar människor. För att det är så sällan som människor befinner sig där björnar bor, samtidigt som du säkert träffar runt hundra män mellan hemmet och systemet varje dag.

Det är alltså inte av ignorans som ni påstår er välja björnen. Det är istället en ren lögn.
Nej, du hävdar att folk inte är i skogen - det är de.
När det gäller interaktioner i skogen så stämmer dina beräkningar inte heller.
Det som är viktigt i sammanhanget är att kvinnor föredrar att möta en björn framför en främmande man.

Dina försök att föra över dina alkoholvanor på mig fungerar inte heller. Det berättar bara hur ohederlig du är som debattör - du bevisar det igen och igen och igen
Senast redigerad av micro113 2024-05-25 kl. 16:25.
Citera
2024-05-25, 16:26
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Nej, du hävdar att folk är i skogen - det är de.
När det gäller interaktioner i skogen så stämmer du inte beräkningar heller.
Det som är viktigt i sammanhanget är att kvinnor föredrar att möta en björn framför en främmande man.

Jag har tyvärr lite svårt att tolka ditt inlägg, speciellt den andra meningen är ganska slarvigt skriven. Kan du omformulera dig när du har nyktrat till?
Citera
2024-05-25, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har tyvärr lite svårt att tolka ditt inlägg, speciellt den andra meningen är ganska slarvigt skriven. Kan du omformulera dig när du har nyktrat till?
Självklart har du svårt för det. Folk med normal läsförståelse brukar dock kunna tolka felaktiga meningar, men har man svårigheter så har man ju det.

Det är rättat i inlägget - så du kan prova att läsa om det.
Citera
2024-05-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Skönt att vi är överens om att det är samma art. Vilket även de latinska namnen visar.
Absolut. Ingen har hävdat att de inte är samma art. Men du måste tjafsa ändå, eller hur?
Citera
2024-05-25, 17:10
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Nej, det handlar inte om vad du anser är rimligt efter olika statistiska beräkningar - utan om vad som är rimligt för kvinnor på individ nivå.

Jag skiter i om det är sällsynt att råka på en dåre i skogen -- jag vill inte utsätta mig för risken att vara en dåres offer oavsett.
Björnar vet vi hur de fungerar och hur man skall undvika konfrontation med -- främmande män vet man inget om, utom att just att den främmande mannan kan vara galningen som man råkar på.

Det finns män som skadar kvinnor, män som söker kvinnor att skada -- björnar gör inte det.
Inget av det där handlade om dina innvändningar mot min logik där jag bevisat att du har fel.
Citera
2024-05-25, 17:12
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Du har inte ens förstått ämnet för tråden - så vad tuppar du dig om?
Merapi hade helt fel logik, jag förklarade hur man gör rätt, hon påstår att hon förstår och visar sen att hon inte alls gjort det. Så hon har fortfarande fel och förstår inte ens varför.

Det finns ungefär 1 000 000 miljoner människor i sverige som borde kunna förklara för henne hur statistikt likt det vi pratar om här måste göras för att få rätt svar.
Citera
2024-05-25, 17:13
Medlem
https://www.tiktok.com/@idathorsell/video/7372561964720999713
björn trender är helt normaliserad i sverige nu och varenda tjej på gatan vill ha björnen.
kvittar hur mycket ni tjafsar här alla tjejer tänker lika
Citera
2024-05-25, 17:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Inget av det där handlade om dina innvändningar mot min logik där jag bevisat att du har fel.
Du tjatar om samma irrelevanta strunt hela tiden och klarar inte att förstå varför kvinnor föredrar björnar framför främmande män i skogen.
Det är lika bra att du försöker acceptera det, för inga av dina insiktslösa hemsnickrade teorier gör någon skillnad eller kom få någon att ändra uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Merapi hade helt fel logik, jag förklarade hur man gör rätt, hon påstår att hon förstår och visar sen att hon inte alls gjort det. Så hon har fortfarande fel och förstår inte ens varför.

Det finns ungefär 1 000 000 miljoner människor i sverige som borde kunna förklara för henne hur statistikt likt det vi pratar om här måste göras för att få rätt svar.
Det finns fler än 1 miljon män i Sverige som tror sig äga tolkningsrätten för kvinnor - du är inte ensam, det har du rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in