Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-13, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Som jag nämnde i mitt inlägg så måste prostituerade här i Österrike ha ett grönt kort och genomföra regelmässiga tester hos en legitimerad läkare som de måste skicka in till de ansvariga hälsomyndigheterna för att redovisa sin hälsotillstånd. Om kvinnorna inte gör det så blir deras gröna kort indraget och de förlorar sin licens att få sälja sex. Det är krav på kondomanvändning här vid köp och sälj av sex.

Men det spelar ingen roll om testerna är regelmässiga. Har man otur så blir hon smittad dagen efter kontrollen, och sedan så kommer du på besök. Och samma sak med herpes som man aldrig blir av med. Det är som rysk roulette.
Citera
2024-05-13, 03:08
Medlem
Citat:
För mig personligen har det aldrig varit ett önskemål att gifta mig, skaffa familj och barn, eftersom jag tycker att de flesta av dagens moderna kvinnor är inga äktenskapsmaterial och är inga bra mammor då de saknar förmågan att uppfostra barn. Tycker att dagens kvinnor bidrar väldigt lite i ett äktenskap då de vägrar hålla sig till sin traditionella könsroll i familjelivet.

Jag utesluter inte att gå in i ett förhållande med en kvinna i framtiden. Men det ska till väldigt mycket för mig att gå in i ett förhållande med en kvinna. Om hon inte låter mig att leva ut min maskulinitet, respekterar mig och inte ger mig regelmässigt sex på veckobasis då förblir jag hellre singel och betalar direkt för sex med olika kvinnor.

Och så kommer den dag då du känner för ett förhållande, många har berättat om detta. Vad finns kvar? Du får bonusbarn vare sig du vill eller inte. Tiden har haft sin gång, och de fräscha tjejerna är inte längre det. Och du är själv inte längre så fager, och ses som ointressant. Och då kan du ångra dig för att du ville "leva ut din maskulinitet" och inte satsade på framtiden. I efterhand så kanske du upplever att du var oerhört egotrippad, och levde bara för att tillfredsställa dig själv. En kille som har varit ungkarl väldigt länge anses som red flags. "Det måste vara något fel på honom". Men, men, jag ska inte måla fan på väggen. Men även du blir äldre, och kvinnorna tappar intresset för dig.
Senast redigerad av Newton555 2024-05-13 kl. 03:16.
Citera
2024-05-13, 04:53
Medlem
Många dömande här i tråden.."Behöver du betala för sex?"
De flesta betalar inte för sex på det viset, man betalar för att slippa allt strul före och efter.

Jag har provat, hade en regelbunden "flickvän" ett tag men det inget för mig, snygg och sexig o s v men det är inte allt.
Hursomhelst så kan jag förstå.varför man vill betala för lite enkelt och kravlöst sex.

TS, hur upplever du tjejerna? Känns de tvingade in i sin situation? Finns det en debatt i samhället om hur det fungerar?
Citera
2024-05-13, 05:27
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillisNillis
Hur vet du med all säkerhet att det inte är hallickar som tvingar dessa tjejer att sälja sex? Hur vet du att tjejerna verkligen vill detta och går med på det?
Hur vet du att städerskan du anlitar verkligen vill detta och inte tvingas göra det för att kunna ge sina barn mat och betala hyran?

TS: Har du några stamhak eller ligger en del av charmen i att prova nya ställen varje gång?
Citera
2024-05-13, 06:22
Medlem
Varför är det bara fattiga unga tjejer från ex Moldavien eller Ukraina som säljer sex?

Får de neka sälja sex till någon kund som ser lite avvikande eller läskig ut?

Varför säljer inte tjejer från rikare hem från typ Norge, Schweiz eller Sverige sex?

Vad händer om tjejerna tröttnar, får dom uppehållstillstånd eller arbetstillstånd för att ta andra jobb i Österrike?

Många män vill ha avsugningar och att kvinnan ska svälja.Det är det mest intima man kan göra för en man som kvinna. Oftast någon man tycker mycket om. Hur klarar dessa tjejer det psykiskt egentligen? Dag ut och tag in med flera olika karlar.

Är fattiga tjejers mående och hälsa mindre värt än rikare tjejers?
Senast redigerad av Tissetiss 2024-05-13 kl. 06:36.
Citera
2024-05-13, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillisNillis
Hur vet du med all säkerhet att det inte är hallickar som tvingar dessa tjejer att sälja sex? Hur vet du att tjejerna verkligen vill detta och går med på det?

Jag kan bara tala för mig själv men det rör mig inte om ryggen. Dessutom i land som detta är det lagligt och jag litar på processen att allting går reko till när de "anställer"
Citera
2024-05-13, 08:48
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣

Sex har aldrig varit gratis. Betalar du inte med monetära medel så betalar du genom annat.
Citera
2024-05-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Sex har aldrig varit gratis. Betalar du inte med monetära medel så betalar du genom annat.

Japp, just så är det. Det är bara trångsynthet att pengar skulle vara mindre värt än smicker och löften (som dessutom inte alltid hålls).
Citera
2024-05-13, 09:58
Medlem
Citat:
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!

Du skrev "zoner". Menar du "Bezirk"? Och vilka Bezirk är det i så fall? Favoriten lär vara en av dom, har jag förstått. I just Wien handlar det mycket om just Bezirk i alla möjliga sammanhang.

Jo, Wien är förbaskat nice! Och inte bara för friheten att kunna leva såsom man själv vill. Men för att som svensk kunna flytta dit måste man ha ett jobb. Vet du nånting om hur man lättast skaffar ett jobb där, typ kontorsjobb? Svara gärna i PM till mig.
Senast redigerad av Jan-Orvar 2024-05-13 kl. 10:05.
Citera
2024-05-13, 10:09
Medlem
Hur mycket kostar det och hur har du råd?
Citera
2024-05-13, 10:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nej, jag är en vältränad 30 årig ung man som spenderar tre dagar i veckan på gymmet. Jag är 179 cm lång, väger 72 kg och har 11 % kroppsfett. För mig personligen är det så mycket bekvämare att bara betala för sex direkt med en prostituerad än att jaga tjejer efter meningslösa dejter som varken garanterar sex eller ett förhållande.

Du låter som en rätt vidrig människa om jag ska vara ärlig men det är väl kul för dig att du iallafall får knulla fast du nu är tvungen att betala 1300kr varje gång.

Ska du knulla tre gånger i veckan så blir det drygt 15000 i månaden men vissa kanske tycker det är värt det. Vi är olika helt enkelt.
Citera
2024-05-13, 10:37
Medlem
psykadelikatessens avatar
Känns det inte onajs att ligga med någon som inte vill ligga med dig? Om det inte vore för betalningen dvs, känns det inte nedvärderande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in