Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-12, 21:40
Medlem
mimimexs avatar
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!
Citera
2024-05-12, 21:52
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Hur snygga är brudarna? Vad kostar 30 min?
Citera
2024-05-12, 21:53
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣
Citera
2024-05-12, 22:00
Medlem
Hur känns det att sprida könssjukdomar? Trots kontroller så finns det alltid någon som är smittad, och har betalat extra för att slippa kondom.

Är det inte äckligt att tjejen har sperma i sig från andra män?
Senast redigerad av Newton555 2024-05-12 kl. 22:11.
Citera
2024-05-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är det inte äckligt att tjejen har sperma i sig från någon annan?

Det gör en ju bara kåtare.
Citera
2024-05-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorgish
Det gör en ju bara kåtare.

Även om personen har HIV?
Citera
2024-05-12, 22:13
Medlem
Hur mycket pengar, i svenska kronor, lägger du på sexköp per månad eller år?

Är du inte orolig för könssjukdomar, typ herpes?
Citera
2024-05-12, 22:18
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee

Det här är faktiskt nåt jag undrar om också men aldrig vågat fråga en torsk.

Hajjar att Dirk vill vara litet på styva linan och att jag som bög har litet andra förutsättningar, men dom som säljer sex som jag träffat och känner har ju inga starka känslor inför sina klienter - dom säljer en upplevelse. Men som köpare skulle det kännas så omanligt att häva fram plånboken efteråt och betala snällt för nåt som dom flesta får gratis.

TS hur är dina känslor kring det? Mår du dåligt eller är det nåt som liksom blivit naturligt i din värld? No judgement, såg en intervju med en kille som var totalförlamad och tyckte att han var så o-åtråvärd att detta var enda sättet för honom att komma till (och han, liksom du verkar vara, var väldigt noggrann med att han inte utnyttjade folk som tvingats in i skrået)... men för mig med alla armar och ben i behåll skulle det kännas så enormt främmande.

Hur funkar den tanken för dig?
Citera
2024-05-12, 22:20
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Hur snygga är brudarna? Vad kostar 30 min?
Tjejerna är skitsnygga! Häromdagen träffade jag en söt och ung ukrainska med blå ögon och mörkt hår.

Priset beror på om tjejen jobbar självständigt eller om hon jobbar som anställd på en bordell, klubb eller privat anläggning. En halvtimme här i Wien kostar normalt 80 - 120 euro.

Om du är intresserad klicka på länken (på tyska): https://booksusi.com
Senast redigerad av mimimex 2024-05-12 kl. 22:26.
Citera
2024-05-12, 22:23
Medlem
Har du någon gång älskat med en kvinna som verkligen åtrått dig på riktigt?

Om ja, hur upplever du skillnaden mellan det och att köpa sex?
Citera
2024-05-12, 22:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee

Du tog min fråga 😂

TS skäms du inte för att betala ?
Hade jag gjort de så hade jag inte starta en tråd om detta, då sexköpare står inte högt i rang i världen
Citera
2024-05-12, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!
Varför köper du sex? Varför skaffar du inte en flickvän = gratis sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in