Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-13, 10:39
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har du någon gång älskat med en kvinna som verkligen åtrått dig på riktigt?

Om ja, hur upplever du skillnaden mellan det och att köpa sex?

Den kan jag svara på och ja bara i tonåren. Men sen man blev vuxen så är man tydligen för ful och äcklig, Tjejer tar aldrig några initiativ förutom när man var yngre då hejade dom och sökte kontakt but not today.
Citera
2024-05-13, 10:40
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja eller hur.

Jag trodde att han var ironisk i det sista stycket. Men nu när du väl säger det så vet jag i fan...

Till TS. Finns inget bättre än kåthet och riktig kärlek. Hoppas du får uppleva det någon gång istället för att kalkylera tid/utgift.
Citera
2024-05-13, 12:41
Medlem
Är tjejerna generellt förtjusta (eller någorlunda åtminstone) i att ha sex med dig eller märks det på dem att de egentligen inte vill och ser det hela som ett enkelt sätt att tjäna pengar? Och brukar du hångla innan? Är det vanligt att tjejerna inte går med på det eller gör nästan alla det? Och har du gjort det utan kondom någon gång?
Senast redigerad av next-chapter 2024-05-13 kl. 12:45.
Citera
2024-05-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Inte för att jag är för prostitution men det är väl ungefär som att betala för en tjänst, bortsett från moralgrejen, alltså du kan både städa och laga mat själv men ibland kör man hemstädning och ibland äter man ute.
Om du är kristen, varför plockar du bort "moralgrejen"? Är de vad en kristen gör?
Citera
2024-05-13, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Jag trodde att han var ironisk i det sista stycket. Men nu när du väl säger det så vet jag i fan...

Till TS. Finns inget bättre än kåthet och riktig kärlek. Hoppas du får uppleva det någon gång istället för att kalkylera tid/utgift.

Det låter som att du tror att TS är någon slags enstöring och har ett torftigt liv. Det vet vi inget om. Och vad är det som säger att förhållanden är så kärleksfulla? Mycket blir slentrian efter en kort tid och många lever i förhållanden som de egentligen inte trivs med. Låt folk få leva som de själva vill, säger jag.
Citera
2024-05-13, 12:54
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Om du är kristen, varför plockar du bort "moralgrejen"? Är de vad en kristen gör?

Nu kanske du citerade fel för jag är inte kristen. Sen tycker jag verkligen inte att man ska bortse från det moraliska i det eftersom man inte kan göra det, menade bara att svara personen som undrade varför man ska betala för något som man kan få gratis.
Citera
2024-05-13, 12:56
Medlem
Citat:
Nu kanske du citerade fel för jag är inte kristen. Sen tycker jag verkligen inte att man ska bortse från det moraliska i det eftersom man inte kan göra det, menade bara att svara personen som undrade varför man ska betala för något som man kan få gratis.

Det där med "gratis sex" är bara nåt som du inbillar dig. Alla betalar på något sätt för sex.
Citera
2024-05-13, 13:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Det där med "gratis sex" är bara nåt som du inbillar dig. Alla betalar på något sätt för sex.

Hänger inte riktigt med. Tex om din tjej vill ha sex med dig så betalar hon genom att först ha lagat middag åt dig? Eller nån annan handling för att du ska gå med på att ge henne sex.
Citera
2024-05-13, 13:08
Medlem
Citat:
Hänger inte riktigt med. Tex om din tjej vill ha sex med dig så betalar hon genom att först ha lagat middag åt dig? Eller nån annan handling för att du ska gå med på att ge henne sex.

Jag vet inte hur du gör för att få sex, men på nåt sätt ger du något för att få det. T. ex. skönhet, utstrålning, smicker, löften eller pengar, kan alla användas för att få sex. Att det skulle finnas "gratis sex" är bara skitsnack.
Senast redigerad av Jan-Orvar 2024-05-13 kl. 13:12.
Citera
2024-05-13, 13:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag vet inte hur du gör för att få sex, men på nåt sätt ger du något för att få det. T. ex. skönhet, utstrålning, smicker, löften eller pengar, kan alla användas för att få sex. Att det skulle finnas "gratis sex" är bara skitsnack.

Kramar min partner och tar på honom. Sen kanske eventuella andra "transaktioner" går mig över huvudet. På rak arm kan jag inte komma på om vare sig jag eller han har fått något i utbyte mot sexet. Men du kanske menar sex utanför ett förhållande. Visserligen kan jag tänka mig att det är samma där dvs båda vill ha sex och därmed har sex.
Citera
2024-05-13, 13:22
Medlem
Citat:
Kramar min partner och tar på honom. Sen kanske eventuella andra "transaktioner" går mig över huvudet. På rak arm kan jag inte komma på om vare sig jag eller han har fått något i utbyte mot sexet. Men du kanske menar sex utanför ett förhållande. Visserligen kan jag tänka mig att det är samma där dvs båda vill ha sex och därmed har sex.

Där ser du. Du ger/betalar för att få sex. Och du har förmodligen även gjort dig snygg.
Citera
2024-05-13, 13:37
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Det låter som att du tror att TS är någon slags enstöring och har ett torftigt liv. Det vet vi inget om. Och vad är det som säger att förhållanden är så kärleksfulla? Mycket blir slentrian efter en kort tid och många lever i förhållanden som de egentligen inte trivs med. Låt folk få leva som de själva vill, säger jag.

Grundar bara min uppfattning på de kommentarer jag har läst. Självklart kan jag ha fel.

Leva i ett slentrianförhållande låter skit. Alla förhållanden har väl sina uppgångar och dalar. De lyckligt lottade som klarar rida igenom det tillsammans har det sannerligen bra. Sex i ett bra förhållande är så mycket bättre än one-night-stands. Har i vart fall varit så för mig. Men visst, alla lever som de vill leva om de anser det vara moraliskt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in