Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-06-16, 03:40
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Omröstningen har stängts dåden inte har med trådens ämne att göra.
Omröstningens fråga, Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex? är helt enkelt off topic i den här tråden.

/Mod

Diskussionen om detta har jag flyttat över hit: (FB) Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Citera
2024-06-16, 11:55
Medlem
Att tjejerna testar sig regelbundet spelar väl ingen roll om kunderna inte testar sig regelbundet.

Har du någonsin testat dig, har du haft något?

Suger tjejerna med kondom?

Tror du tjejerna skulle vilja ha sex med dig för njutning och inte bara för pengar?
Citera
2024-06-17, 08:59
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!

Finns ett politiskt parti i Österrike som vill införa den svenska sexköpslagen? Vilket parti?

Får ett sådant förslag uppmärksamhet i massmedia?

Negativ eller positiv uppmärksamhet?

Att fler män än kvinnor köper sex har den enkla orsaken att kvinnor i genomsnitt har lättare att skaffa en tillfällig partner än män i genomsnitt har. Av naturliga skäl.

Den svenska sexköpslagen och samtyckeslagen är Europas mest extrema sexualbrottslagar, framtvingad av Europas mest extrema vänster (den svenska). Gjord av manshatare, för manshatare.

Det är inte det värsta. Det värsta är att lagen är kontraproduktiv. Ett kvartssekel efter sexköpslagens införande har Sverige mer prostitution än någonsin. Bortsett från 12000 prostituerade på nätet (enligt JämO 2021) finns hundratals massagekliniker, varav de flesta fungerar som bordeller.

Antingen ska det vara tillåtet att köpa och sälja sex. Eller förbjudet att köpa och sälja sex. Att enbart förbjuda köp av sex i tron att prostitutionen ska minska är idiotiskt. Den har tvärtom ökat. Utom i Anna Skarheds låtsasutredning 2009.

Lagen är kontraproduktiv. Den minskar inte prostitutionen. Lagen uppmuntrar sexsäljare att fortsätta sälja sex. Lagen är även omoralisk. Att kriminalisera den ena parten i ett brott som kräver två parter är självklart omoraliskt. Att påstå att den andra parten (som behåller förtjänsten) inte deltar i brottet frivilligt är självklart ett falskt argument. Alla kriminella kan påstå att de inte deltar i brott frivilligt, utan av ekonomiska och sociala orsaker. Bara en liten bråkdel av alla prostituerade är offer för människohandel. Mot koppleri och människohandel finns andra lagar.

Ett fåtal (vänsterstyrda) länder införde liknande lagar tio år efter Sverige (Norge, Island, Kanada, Irland och Frankrike), med avsevärt lägre straff. Europas mest extrema socialdemokrater höjde straffet 2022, med ytterligare kostnader för lagföring som följd.

Sexköpslagen möter allt större motstånd i andra länder. Det är bra. Oavsett om man accepterar eller inte accepterar prostitution. Sexköpslagen är en kontraproduktiv och omoralisk lag. Många organisationer förespråkar avkriminalisering, bland andra American Civil Liberties Union, Amnesty International, Human Rights Watch och Världshälsoorganisationen.

Debatteras frågan i Österrike? Av vem?
Citera
2024-06-17, 10:07
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggargott
Att tjejerna testar sig regelbundet spelar väl ingen roll om kunderna inte testar sig regelbundet.

Har du någonsin testat dig, har du haft något?

Suger tjejerna med kondom?

Tror du tjejerna skulle vilja ha sex med dig för njutning och inte bara för pengar?
Det är lagkrav på att tjejerna måste testa sig regelbundet och skicka in provresultaten till hälsomyndigheterna. Om det inte gör det så förlorar de sitt gröna kort vilket är deras "arbetslicens" för att sälja sex i Österrike.

Jag har alltid skyddad sex med kondom så jag testar mig inte så ofta. Jag testar mig i genomsnitt var tredje månad, minst fyra gånger per år. Vissa tjejer ger avsugning utan kondom andra inte. Det beror på vilken bordell man går till.

Allt handlar om att tjäna pengar för tjejerna. Jag tror knappast att det handlar om njutning, utan mer om att de vill ligga med så många män som möjligt för att tjäna mycket pengar.
Senast redigerad av mimimex 2024-06-17 kl. 10:11.
Citera
2024-06-18, 01:00
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Finns ett politiskt parti i Österrike som vill införa den svenska sexköpslagen? Vilket parti?

Får ett sådant förslag uppmärksamhet i massmedia?

Negativ eller positiv uppmärksamhet?

Att fler män än kvinnor köper sex har den enkla orsaken att kvinnor i genomsnitt har lättare att skaffa en tillfällig partner än män i genomsnitt har. Av naturliga skäl.

Den svenska sexköpslagen och samtyckeslagen är Europas mest extrema sexualbrottslagar, framtvingad av Europas mest extrema vänster (den svenska). Gjord av manshatare, för manshatare.

Det är inte det värsta. Det värsta är att lagen är kontraproduktiv. Ett kvartssekel efter sexköpslagens införande har Sverige mer prostitution än någonsin. Bortsett från 12000 prostituerade på nätet (enligt JämO 2021) finns hundratals massagekliniker, varav de flesta fungerar som bordeller.

Antingen ska det vara tillåtet att köpa och sälja sex. Eller förbjudet att köpa och sälja sex. Att enbart förbjuda köp av sex i tron att prostitutionen ska minska är idiotiskt. Den har tvärtom ökat. Utom i Anna Skarheds låtsasutredning 2009.

Lagen är kontraproduktiv. Den minskar inte prostitutionen. Lagen uppmuntrar sexsäljare att fortsätta sälja sex. Lagen är även omoralisk. Att kriminalisera den ena parten i ett brott som kräver två parter är självklart omoraliskt. Att påstå att den andra parten (som behåller förtjänsten) inte deltar i brottet frivilligt är självklart ett falskt argument. Alla kriminella kan påstå att de inte deltar i brott frivilligt, utan av ekonomiska och sociala orsaker. Bara en liten bråkdel av alla prostituerade är offer för människohandel. Mot koppleri och människohandel finns andra lagar.

Ett fåtal (vänsterstyrda) länder införde liknande lagar tio år efter Sverige (Norge, Island, Kanada, Irland och Frankrike), med avsevärt lägre straff. Europas mest extrema socialdemokrater höjde straffet 2022, med ytterligare kostnader för lagföring som följd.

Sexköpslagen möter allt större motstånd i andra länder. Det är bra. Oavsett om man accepterar eller inte accepterar prostitution. Sexköpslagen är en kontraproduktiv och omoralisk lag. Många organisationer förespråkar avkriminalisering, bland andra American Civil Liberties Union, Amnesty International, Human Rights Watch och Världshälsoorganisationen.

Debatteras frågan i Österrike? Av vem?
När Europaparlamentet kom med förslaget i höstas att man rekommenderade medlemsländerna att följa den "Nordiska modellen" och förbjuda sexköp i hela EU så kom ett starkt motstånd från Österrike att införa den svenska sexköpslagen, eftersom man anser att ett sexköpsförbud försämrar kvinnornas arbetsmiljö avsevärt, då de tvingas att arbeta i det dolda, därmed blir det lättare för hallickarna att kontrollera kvinnorna. Utöver detta tycker österrikarna att sexlivet är en privatsak som staten inte ska blanda sig i, oavsett om sex erbjuds mot ersättning. Flera människorättsorganisationer har larmat att ett sexköpsförbud inte minskar efterfrågan utan endast driver kvinnorna i en sämre sits, då de löper en större risk för att utsättas för människohandel och koppleri.

Införandet av den svenska sexköpslagen är en icke fråga i Österrike. Det finns inget politiskt parti som aktivt driver frågan om att införa ett sexköpsförbud, då det är ett mycket känsligt ämne. Prostitution och sexköp har länge varit tillåtet i Österrike. Prostitution och bordeller förknippas en del av den österrikiska kulturen och mentaliteten. Det har funnits diskussioner inom SPÖ (socialdemokrater) om att man ville utreda frågan om ett eventuellt sexköpsförbud, men partiet kom fram till att det saknades tillräckligt med stöd i Österrikes parlament så man drog tillbaka förslaget. De övriga partierna i parlamentet (ÖVP, FPÖ, Gröna och NEOS) som utgör 80 % av väljarna är emot ett sexköpsförbud. Däremot finns det vänsterorienterade kvinnoorganisationer som har som målsättning att den svenska sexköpslagen också ska införas i Österrike på sikt, men de saknar stöd från allmänheten.

Jag instämmer helt att den svenska sexköpslagen är mycket skadlig och omoralisk, då den inskränker de mänskliga fri- och rättigheterna till ett privat sexualliv, eftersom den svenska staten medvetet inskränker den ena partens rätt till ett hälsosamt sexualliv trots när det finns ett samtycke mellan två vuxna individer. Sexköpslagen är en manshatande lag som drevs igenom feministiska vänstersossar under Göran Perssons tid vid makten med syftet att kontrollera mäns sexualitet samtidigt som man vill låta kvinnorna behålla möjligheten lagligen att sälja sex utan några som helst rättsliga konsekvenser. Det finns inget adekvat skäl till att tillåta sälj av sex, men förbjuda sexköp. Allt detta handlar om det finns ett mycket starkt manshat i Sverige som har tyvärr blivit salongsfähig i det svenska samhället.
Citera
2024-06-18, 08:35
Medlem
icecoldmilks avatar
https://youtu.be/vChLvPT_v8Y?si=cpWX7Yoequ9hwWs4

Hyfsat bra dokumentär, en man besöker en laglig bordell i USA och pratar med anställda om hur arbetet är samt den stora skillnaden mellan reglerad prostitution och icke reglerad. Sevärd enligt mig.

Jag är av den tro att statlig/reglerad prostitution är alla dagar bättre än att ha som vi har i Sverige, för alla parter.
Citera
2024-06-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldmilk
https://youtu.be/vChLvPT_v8Y?si=cpWX7Yoequ9hwWs4

Hyfsat bra dokumentär, en man besöker en laglig bordell i USA och pratar med anställda om hur arbetet är samt den stora skillnaden mellan reglerad prostitution och icke reglerad. Sevärd enligt mig.

Jag är av den tro att statlig/reglerad prostitution är alla dagar bättre än att ha som vi har i Sverige, för alla parter.

Så är det givetvis. Bara fårskallar tycker nåt annat.
Citera
2024-06-18, 17:00
Medlem
Räknar du sexköp i ditt body count?
Citera
2024-06-18, 21:27
Avslutad
Finns det olika storlekar av kondomer i rummen på laufhauses?

Brukar det bli stelt när der ska köpas sex eller är alla tjejer proffs så att säga?

Vem bestämmer positionerna? Säger du att du vill bli riden t.ex. ?
Citera
2024-06-18, 22:36
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Räknar du sexköp i ditt body count?
Sex är sex oavsett om det är betalt eller inte. Självklart räknar jag med sexköp i mitt body count.
Citera
2024-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Sex är sex oavsett om det är betalt eller inte. Självklart räknar jag med sexköp i mitt body count.
Tack för svar.

Tänkte ändå att man kanske gjorde skillnad på de som ville ha sex med en och de som hade sex med en i utbyte av pengar. Men ok då fattar jag.
Citera
2024-06-18, 22:59
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Finns det olika storlekar av kondomer i rummen på laufhauses?

Brukar det bli stelt när der ska köpas sex eller är alla tjejer proffs så att säga?

Vem bestämmer positionerna? Säger du att du vill bli riden t.ex. ?
Vad jag har hört så har de flesta tjejer på Laufhaus standard storlek på kondomer som de erbjuder sina kunder. Det kan hända om du är för stor så rekommenderas att du tar med dig egna kondomer som passar dig.

Det beror på vilken tjej du har köpt den sexuella tjänsten av. Vissa tjejer låter dig styra det hela gällande positionerna, medans andra har sina begränsningar och säger vad de går med på och vad de inte accepterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in