2025-01-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Han nämnde på en video nyligen att han kanske skulle ta sitt liv om han tvingades jobba igen? Är det inte riktigt sjukt. Ett hån mot alla som jobbar om dagarna, samt brutalt att uttala sig så om han har familj etc.

I den videon förstod jag att det inte stod rätt till med han.
Det är dessutom vårt fel. ”Vi” är alla som sagt emot honom. Tycker fruktansvärt synd om familjen.
Citera
2025-01-13, 19:43
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Han nämnde på en video nyligen att han kanske skulle ta sitt liv om han tvingades jobba igen? Är det inte riktigt sjukt. Ett hån mot alla som jobbar om dagarna, samt brutalt att uttala sig så om han har familj etc.

I den videon förstod jag att det inte stod rätt till med han.

Jag har förstått det även tidigare, men om inte annat så är det konstaterat nu!
Citera
2025-01-13, 20:16
Medlem
oldtimedrunks avatar
” 937/1000 nu.

Jag äger inte bara min Tid.
Jag äger även mina Haters.”

Det e lugnt grabbar, han bryr sig inte vad vi säger.
Citera
2025-01-13, 20:20
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
” 937/1000 nu.

Jag äger inte bara min Tid.
Jag äger även mina Haters.”

Det e lugnt grabbar, han bryr sig inte vad vi säger.
937/1000 vad?
Citera
2025-01-13, 20:26
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
937/1000 vad?

Inlägg i denna tråd gissningsvis.
För någon som inte bryr sig, så bryr han sig otroligt mycket.
Citera
2025-01-14, 17:03
Medlem
jack.danielss avatar
Var det skribenter i denna tråden han hänvisade till när han pratade om att han ”blivit utsatt för brott” och skulle gå vidare rättsligt med?

Lycka till AA med den polisanmälan!
Citera
2025-01-14, 18:49
Medlem
Jag har någonstans snappat upp att AA sitter med vad han kallar en buffert, det låter ju skitbra. Eller är detta bara ett glorifierar namn på ännu ett depå-konto med högrisk aktier?
Citera
2025-01-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezer
Jag har någonstans snappat upp att AA sitter med vad han kallar en buffert, det låter ju skitbra. Eller är detta bara ett glorifierar namn på ännu ett depå-konto med högrisk aktier?
Han verkar ha massa "regler" som han hela tiden ändrar på beroende på hur aktierna utvecklas och hur kraftigt överbelånad han blir från gång till gång.
Minsta köp till huvudportföljen skulle vara 100K hade han som regel ett tag när portföljen gick som ett skållat troll förra året (våren 2024!?).
När värdet minskade och han ville köpa, blev det två bolag a: 50K som han sen valde att kalla som ETT innehav. Ehh jaha!? Ja det får han väl göra om han vill såklart, men visar bara på hur han hela tiden ändrar sig. Det kan ju vara nått väldigt bra, men det beror ju lite - för trovärdigheten - vad man sagt dagen innan typ, och på vilket sätt.
Tror även "buffert portföljen" riskerar få samma höga risknivå en dag.
Allt hänger på nästa rekyl.
Hur stor den blir och hur länge den pågår.
Min gissning är att han kommer fortsätta säga att han har läget under full kontroll, är kolugn, ändå tills den dagen har har gulat totalt. Han får hoppas att det dröjer. Han har ju rätt i att ingen vet när nästa krasch kommer. Kan komma i morgon, kan komma först om 10 år. Men även en mindre rekyl som händer lite då och då kommer göra stor skada.
-10% klarar han nog, men inte mycket mer än det från dessa nivåer om nedgången skulle ta ny fart snart.
Ja alltså, jag har ingen kristallkula och får till skillnad mot AA fel då och då i mina prognoser, så det är en ren gissning. Men en personlig åsikt som jag står för till 110% oavsett om det anses som brottsligt eller ej. Man får en känsla av att han är kraftig spelberoende och får abstinens om han inte får köpa nått. Säljer av för att täcka överbelåningen vid ett ras, och säljer lite till för att kunna få några kronor över till att även köpa lite. Jaja, känner inte honom, men varningsignalerna tjuter kraftigt...en enligt mig då (och förmodligen många andra)
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-14 kl. 19:28.
Citera
2025-01-14, 19:21
Medlem
DonaldBidens avatar
Verkar ytterst kunnig och kompetent!

Är det Sveriges svar på Warren Buffett?
Citera
2025-01-14, 19:38
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Han verkar ha massa "regler" som han hela tiden ändrar på beroende på hur aktierna utvecklas och hur kraftigt överbelånad han blir från gång till gång.
Minsta köp till huvudportföljen skulle vara 100K hade han som regel ett tag när portföljen gick som ett skållat troll förra året (våren 2024!?).

Var väl i december som det gick riktigt bra någon dag, han gav sig själv en lön på 75 000 (uttalade "75 000" på ett enormt drygt sätt) och något senare var det en lång genomgång där det berättades om hur han inte skulle låta huvudportföljen växa sig för stor. Detaljer om vilken nivå som var max, vad han skulle göra med pengarna osv. Det var viktigt att portföljen bara var värd någon enstaka miljon så den fortfarande var "snabb" och "rörlig", hade han varit stockholmare hade nog uttrycket agil används.
Lät som en 18-åring som just upptäckt börsen satsat sina tusenlappar på SBB.
Citera
2025-01-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezer

Den består till del av samma aktier som övriga portföljer och är också belånad. Det finns lite fonder där men vilka har AA inte avsöljat än så vitt jag vet. Han och hans sambo ska börja måndadsspara i fonder fr denna månad. 6000kr / månad. Hoppas AA berättar i vilka.
Bufferten används till utgifter som inte är vardagliga. Ex tog han pengar där när han köpte motorcykel för en tid sedan och nu ska han son till Thailand, även då togs pengar från bufferten.
Vill minnas att AA sagt att man absolut inte behöver en buffert på ett tryggt bankkonto om man har ett kreditkort. Då finns pengar tillhands där när om man behöver det akut
Citera
2025-01-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Den består till del av samma aktier som övriga portföljer och är också belånad. Det finns lite fonder där men vilka har AA inte avsöljat än så vitt jag vet. Han och hans sambo ska börja måndadsspara i fonder fr denna månad. 6000kr / månad. Hoppas AA berättar i vilka.
Bufferten används till utgifter som inte är vardagliga. Ex tog han pengar där när han köpte motorcykel för en tid sedan och nu ska han son till Thailand, även då togs pengar från bufferten.
Vill minnas att AA sagt att man absolut inte behöver en buffert på ett tryggt bankkonto om man har ett kreditkort. Då finns pengar tillhands där när om man behöver det akut

”Det finns ingen som kan lära mig någonting”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in