2025-07-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det skulle va riktigt kul o se när AA försöker ta det där lånet på banken.
AA -"Jag driver flera YT kanaler som drar in si och så / månad och gjort det i flera år"
Banken -"Intressant, vilka kanaler"
AA: -"Störst är Aktieanalytikern där jag pratar om mina framgångsrika aktieinvesteringar."
Banken: Tittar på kanalen och avslutar kundrelationen.

Han har ju tre trumfkort att ta till?
Gungbrädan & Säkerhetsventilen (räknas som en)?
Den internationella kanalen (reflecion of our time heter den va?) som har potential att växa?
Flashback med en massa gratis arbetskraft som närmast kan jämföras med inkastare till hans kanal, vilket jag gärna bjuder på.

Senast redigerad av Jahajavabra 2025-07-12 kl. 20:27.
Citera
2025-07-12, 20:29
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Den internationella kanalen (reflecion of our time heter den va?) som har potential att växa?
Flashback med en massa gratis arbetskraft som närmast kan jämföras med inkastare till hans kanal, vilket jag gärna bjuder på.

Snälla, säg att han inte startat en engelskspråkig kanal riktad till kontinenten?
Citera
2025-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra

Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Snälla, säg att han inte startat en engelskspråkig kanal riktad till kontinenten?

Jo den heter Reflections of our time (kollade upp precis) men det ska sägas att den verkar lagd på is? 1 månad sen senaste videon publicerades såg jag. Kanske trafiken dit ökar nu
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-07-12 kl. 20:38.
Citera
2025-07-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Bara att korka upp en pava rött o fram med chipsen. Du har en underbar kväll framför dig. https://www.youtube.com/@reflectionsofourtime
Citera
2025-07-12, 20:37
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Bara att korka upp en pava rött o fram med chipsen. Du har en underbar kväll framför dig. https://www.youtube.com/@reflectionsofourtime
Du förstörde precis min lördagskväll
Citera
2025-07-12, 21:14
Medlem
Hur funkar Shareville på Nordnet? Inte att förväxla med Loserville

Är kund hos Avanza men har ett konto på Nordnet som jag använder vid IPO.

Går det att starta trådar på Shareville ang. AA:s rekommendationer utan att han kickar/blockar oss?

AA har social fobi och trivs bäst i sin bastu men svarar gärna på samtal så länge den som ringer upp betalar. Någon som har kontakt med Ara, Frida eller Axel - skulle älska en intervju med fokus på AA investering filosofi.
Citera
2025-07-12, 23:06
Medlem
Det verkar fortfarande finnas personer på detta forum som tror att aktier ännu spelar någon roll för huvudrollsinnehavarens (aka Bastuclownen alternativt Bondfångaren) ekonomi. Aktierna har spelat ut sin roll och fyller nu bara rollen att ge content till hans kanaler. Han klarar sig fint på att blåsa några hundra personer på hundra kronor varje månad. Aktierna ger honom inte längre några pengar och kommer knappast långsiktigt göra det heller. Klart han kommer ha flera enorma uppgångar framöver, det är ju en del i teatern. Likväl som rasen är det.

För övrigt är senaste videon, om hus i Spanien, det mest tragiska jag sett av honom hittills. Man märker på hela hans uttryck att han vet att allt är lögn. Men, han måste säga det för att fortsätta skådespelet. Never break character!
Citera
2025-07-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Det verkar fortfarande finnas personer på detta forum som tror att aktier ännu spelar någon roll för huvudrollsinnehavarens (aka Bastuclownen alternativt Bondfångaren) ekonomi. Aktierna har spelat ut sin roll och fyller nu bara rollen att ge content till hans kanaler. Han klarar sig fint på att blåsa några hundra personer på hundra kronor varje månad. Aktierna ger honom inte längre några pengar och kommer knappast långsiktigt göra det heller. Klart han kommer ha flera enorma uppgångar framöver, det är ju en del i teatern. Likväl som rasen är det.

För övrigt är senaste videon, om hus i Spanien, det mest tragiska jag sett av honom hittills. Man märker på hela hans uttryck att han vet att allt är lögn. Men, han måste säga det för att fortsätta skådespelet. Never break character!

De flesta här har koll på läget. YT täcker hälften av hans utgifter idag. Resten får han nalla från aktierna. Han har en överdriven tilltro till att hans lilla tjänstepension ska täcka upp när han fyller 55. Vi får nog leva med återkommande videor där han frågar sig om hans arbetsfria liv är över?
Videon om lägenheten i Spanien är nog mer för honom själv, att han trots en riktigt dålig vecka fortfarande kommer kunna köpa en lägenhet vid medelhavet till den stackars sambon. I vart fall i sina dagdrömmar.
Citera
2025-07-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan

Tror inte någon här tror att AA kommer att kunna leva på sin investeringar.

Vår kritik handlar om hur vi kan få fram budskapet till hans betalande medlemmar.
Citera
2025-07-13, 00:46
Medlem
aktieklåpparen säger sig vilja köpa hus i spanien. det är alltså samma kille som sitter och svettas i en micro bastu och inte klarar av att handla i sin lokala butik. hur i helvete skulle han då kunna ta sig till spanien? nej precis, det är bara massa feberdrömmar som vanligt.
Citera
2025-07-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Hur funkar Shareville på Nordnet? Inte att förväxla med Loserville

Är kund hos Avanza men har ett konto på Nordnet som jag använder vid IPO.

Går det att starta trådar på Shareville ang. AA:s rekommendationer utan att han kickar/blockar oss?

AA har social fobi och trivs bäst i sin bastu men svarar gärna på samtal så länge den som ringer upp betalar. Någon som har kontakt med Ara, Frida eller Axel - skulle älska en intervju med fokus på AA investering filosofi.

Går utmärkt at kommentera i varje akties tråd på Shareville. Rätt många som gör redan i framförallt Hexatronic tråden.

Tror dock inte du kan starta en AA tråd specifikt.
Citera
2025-07-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
aktieklåpparen säger sig vilja köpa hus i spanien. det är alltså samma kille som sitter och svettas i en micro bastu och inte klarar av att handla i sin lokala butik. hur i helvete skulle han då kunna ta sig till spanien?

Han lyckades ta sig till USA för ett antal år sedan. Men visst, en person som får svettattacker i sociala situationer kommer förmodligen dra sig för att sätta sig på ett flygplan, eller i en rättegångssal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in