Rapportsäsongen är igång och som brukligt numera är mediemogulen AAs medieimperium först ut. Detta är faktiskt en rapportering jag tycker är lite intressant. jag tycker det är fascinerande hur AA (skriver inget negativt här

) kan dra in i mina ögon ganska stora pengar på YT. Att YT är en möjlig inkomstkälla för många är också intressant.
Videon är öppen för alla, men långrandig i sann AA stil. Så jag gör en liten sammanfattning här (en del vill kanske heller inte sponsra AAs kanal

)
Ekonomi o Politik hade 66,700 visningar under Q3 vilket gav 10.000 timmar. Kanalen har ca 1300 prenumeranter.
Detta gav 4836kr under Q3.
94,8% av tittarna är män (eller gubbar

) för 77% är äldre än 55 år, 53,5% äldre än 65 år. Ingen under 24 år tittar på kanalen

AA ser det som en kvalitetsstämpel att äldre, erfarna, kloka tittar på kanalen
Aktuella Reflektioner 11300 visningar vilket gav 1800 timmar.
Intäkter 788kr för q3. Här är det 7,7% kvinnor och 92,4% män (vilket blir 100,1

) men AA visar upp statistiken från YT så det är nog ett fel där. Åldersfördelningen mer jämn från 45 och uppåt.
Aktieanalytikern som ju är koncernens flaggskepp gav 71600 visningar och 10500 visningstimmar.
Intäkter 59544kr för Q3 - 50K av detta är medlemsavgifter. YT tar 30% av de 99kr. Det är ju även moms, skatt o hela den karusellen till AAs stora förtret. 308 betalar medlemskap via YT och 158 på Paetreon. Intäkterna från Paetroen är
inte med i kvartalssiffrorna. Medlemsantalet håller sig ganska oförändrat, han har endast tappat 8st sedan q1 i år.
AA påstår sig fått förfrågningar på sammarbeten från företag för att göra reklam etc

Men AA tackar konsekvent nej till ALLA dessa förslag
För övrigt gav den första av förra helgens dramatiska filmer 822kr i YT intäkter (reklam). Det lönar siga att förnedra sig för hela sv folket.
99,2% av kanalens tittare är män! Det sägs ju att kvinnor är duktigare på investeringar i aktier än män och det visar den här statistiken. Kvinnor är för smarta för att titta på AAs smörja. Åldersfördelningen är rätt intressant:
18-24: 2,1%
25-34: 17.8%
35-44: 21,5%
45-54: 24,9%
55-64: 24,9%
65+ : 8,9%
Livet som arbetsfri miljonär är nystartad med 6700 visningar och 925 timmar. Rätt otroligt för en gubbe som sitter o kollar billiga hus på Hemnet som han ändå inte har råd att köpa
Totalt sett utvecklas AAs medieimperium fantastiskt. Här är även Paetreon med. Intäkterna ökar år från år:
2023. 127K
2024 221K
2025 (Q1-Q3). 276K
AA lämnar även en prognos för q4. Det ska bli det första kvartal där han når 100K i intäkter på YT (före skatter etc). Kursen på AAs medieimperium ska upp! Minst pe 50 på detta
AA tror att han kan nå 380K i år på YT o Paetreon dvs 32K / månad. Det ger en lön efter skatter etc på 20K / månad. Verkligen inte illa.
AA säger ju att YT är meningen med livet för honom. Man märker ju att det är ett forum där han trivs. I den här videon får han sitta som en kung o redogöra för hur framgångsrik han är på YT (vilket man får säga att han är) men framförallt på livesändningarna då trogna följare vill ha AAs kloka svar på olika svåra frågor: "Finns det liv på månen? Nej det tror inte AA det gör" o firar av ett varmt leende "Är inte Hexatronic undervärderat? Jo enligt mina analyser borde kursen vara 3x så hög nu" svarar en saklig och förtroendeingivande AA. Ok det sista är lite raljerande från min sida över AA, men YT verkar vara AAs rätta plats. Enda plumpen är de negativa kommentarerna, men de går ju att radera

Att han då o då förnedrar sig själv bryr sig inte AA om.
Jag är imponerad över AAs intäkter på YT o Paetreon. Det är ju också uppenbart att det räddar honom ekonomiskt och där är det ju fantastiskt att han trivs med det.