2025-10-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Detta är oerhört viktigt. Det är frustrerande att se en suicidal person hälla bränsle på sin egen depressionsbrasa. Han gör verkligen allt fel, allt. Han gör det som känns bra för stunden, utan långsiktig plan eller konsekvenstänk. Eller förlåt, planen är ju att han ska tjäna multim och bli rikare än nånsin, frågor på det?
Nu gasar han istället för att bromsa. Detta kommer inte sluta bra.

Ja precis, man måste ju komma ihåg att det är aktieanalytikern man skriver om, inte den privata Joakim som man inte vet ett dugg om.
Han skulle ju kunna ha alla pengar i en räntefond i verkligheten, vi har ju ingen aning.
Så nej, jag önskar inte honom olycka, verkligen inte, men lite "som man bäddar får man ligga" är det ju, så när han skriver vissa saker får han räkna med att få kritik och mothugg ibland.. Finns ju även följare som säkert bara mår bra av att få lite andra infallsvinklar (lite mer verklighetsförankrat!?) från oss på loserville

Och ja, jag kan se videorna (om det har med VPN att göra vet jag ej), men inte kommentera.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-10-01 kl. 16:03.
Citera
2025-10-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Ni som är blockade kan ni ändå se videor? Jag är inte blockad. Kommenterar en del, låtsas vara en i hans gäng men driver egentligen med honom. Inte för att han ser skillnad.

Man ser inte direkt om man är blockad eftersom kommentaren kan synas för dig, men inte för alla andra. Om du skulle märka att dina kommentarer plötsligt slutat få "likes" eller reaktioner så är det sannolikt att du kan sälla dig till skaran som blivit utefrysta av AA :-D
Citera
2025-10-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Han behöver byta ut sina Hexatronic mot något annat

Kanske mot en greenscreen från Kjell & Co.
Citera
2025-10-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Man ser inte direkt om man är blockad eftersom kommentaren kan synas för dig, men inte för alla andra. Om du skulle märka att dina kommentarer plötsligt slutat få "likes" eller reaktioner så är det sannolikt att du kan sälla dig till skaran som blivit utefrysta av AA :-D
Haha bra att veta! Men han lajkar min inlägg och tackar för stödet precis som från vilket får som helst
Citera
2025-10-02, 13:04
Medlem
Han visste vad han gjorde, vilket knappast kommer som en överraskning, även om det alltid är lätt med facit i hand.

https://www.youtube.com/watch?v=J4DuKF1UPBo

Och det bästa är att precis alla kan lära av sina misstag

Avslutar med ett av Warren Buffetts mest kända citat.
Regel nummer 1: Förlora aldrig pengar.
Regel nummer 2: glöm aldrig regel 1.

En påminnelse från Buffet om att alltid vara försiktig med sitt kapital och att inte låta andra principer överskugga vikten av att skydda sina pengar.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-10-02 kl. 13:14.
Citera
2025-10-03, 09:43
Medlem
Rapportsäsongen är igång och som brukligt numera är mediemogulen AAs medieimperium först ut. Detta är faktiskt en rapportering jag tycker är lite intressant. jag tycker det är fascinerande hur AA (skriver inget negativt här ) kan dra in i mina ögon ganska stora pengar på YT. Att YT är en möjlig inkomstkälla för många är också intressant.

Videon är öppen för alla, men långrandig i sann AA stil. Så jag gör en liten sammanfattning här (en del vill kanske heller inte sponsra AAs kanal )

Ekonomi o Politik hade 66,700 visningar under Q3 vilket gav 10.000 timmar. Kanalen har ca 1300 prenumeranter. Detta gav 4836kr under Q3.
94,8% av tittarna är män (eller gubbar ) för 77% är äldre än 55 år, 53,5% äldre än 65 år. Ingen under 24 år tittar på kanalen AA ser det som en kvalitetsstämpel att äldre, erfarna, kloka tittar på kanalen

Aktuella Reflektioner 11300 visningar vilket gav 1800 timmar. Intäkter 788kr för q3. Här är det 7,7% kvinnor och 92,4% män (vilket blir 100,1 ) men AA visar upp statistiken från YT så det är nog ett fel där. Åldersfördelningen mer jämn från 45 och uppåt.

Aktieanalytikern som ju är koncernens flaggskepp gav 71600 visningar och 10500 visningstimmar. Intäkter 59544kr för Q3 - 50K av detta är medlemsavgifter. YT tar 30% av de 99kr. Det är ju även moms, skatt o hela den karusellen till AAs stora förtret. 308 betalar medlemskap via YT och 158 på Paetreon. Intäkterna från Paetroen är inte med i kvartalssiffrorna. Medlemsantalet håller sig ganska oförändrat, han har endast tappat 8st sedan q1 i år.

AA påstår sig fått förfrågningar på sammarbeten från företag för att göra reklam etc Men AA tackar konsekvent nej till ALLA dessa förslag

För övrigt gav den första av förra helgens dramatiska filmer 822kr i YT intäkter (reklam). Det lönar siga att förnedra sig för hela sv folket.

99,2% av kanalens tittare är män! Det sägs ju att kvinnor är duktigare på investeringar i aktier än män och det visar den här statistiken. Kvinnor är för smarta för att titta på AAs smörja. Åldersfördelningen är rätt intressant:
18-24: 2,1%
25-34: 17.8%
35-44: 21,5%
45-54: 24,9%
55-64: 24,9%
65+ : 8,9%

Livet som arbetsfri miljonär är nystartad med 6700 visningar och 925 timmar. Rätt otroligt för en gubbe som sitter o kollar billiga hus på Hemnet som han ändå inte har råd att köpa

Totalt sett utvecklas AAs medieimperium fantastiskt. Här är även Paetreon med. Intäkterna ökar år från år:

2023. 127K
2024 221K
2025 (Q1-Q3). 276K

AA lämnar även en prognos för q4. Det ska bli det första kvartal där han når 100K i intäkter på YT (före skatter etc). Kursen på AAs medieimperium ska upp! Minst pe 50 på detta

AA tror att han kan nå 380K i år på YT o Paetreon dvs 32K / månad. Det ger en lön efter skatter etc på 20K / månad. Verkligen inte illa.

AA säger ju att YT är meningen med livet för honom. Man märker ju att det är ett forum där han trivs. I den här videon får han sitta som en kung o redogöra för hur framgångsrik han är på YT (vilket man får säga att han är) men framförallt på livesändningarna då trogna följare vill ha AAs kloka svar på olika svåra frågor: "Finns det liv på månen? Nej det tror inte AA det gör" o firar av ett varmt leende "Är inte Hexatronic undervärderat? Jo enligt mina analyser borde kursen vara 3x så hög nu" svarar en saklig och förtroendeingivande AA. Ok det sista är lite raljerande från min sida över AA, men YT verkar vara AAs rätta plats. Enda plumpen är de negativa kommentarerna, men de går ju att radera Att han då o då förnedrar sig själv bryr sig inte AA om.

Jag är imponerad över AAs intäkter på YT o Paetreon. Det är ju också uppenbart att det räddar honom ekonomiskt och där är det ju fantastiskt att han trivs med det.
Citera
2025-10-03, 10:10
Medlem
jack.danielss avatar
Följer en sparprofil genom rekommendationer via mail (jo, betalar för det) fick idag en inbjudan till att nominera årets sparprofil, underförstått honom, men det var som att djävulen flög i mig, så jag nominerade AA istället
Citera
2025-10-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Rapportsäsongen är igång och som brukligt numera är mediemogulen AAs medieimperium först ut. Detta är faktiskt en rapportering jag tycker är lite intressant. jag tycker det är fascinerande hur AA (skriver inget negativt här ) kan dra in i mina ögon ganska stora pengar på YT. Att YT är en möjlig inkomstkälla för många är också intressant.

Videon är öppen för alla, men långrandig i sann AA stil. Så jag gör en liten sammanfattning här (en del vill kanske heller inte sponsra AAs kanal )

Ekonomi o Politik hade 66,700 visningar under Q3 vilket gav 10.000 timmar. Kanalen har ca 1300 prenumeranter. Detta gav 4836kr under Q3.
94,8% av tittarna är män (eller gubbar ) för 77% är äldre än 55 år, 53,5% äldre än 65 år. Ingen under 24 år tittar på kanalen AA ser det som en kvalitetsstämpel att äldre, erfarna, kloka tittar på kanalen

Aktuella Reflektioner 11300 visningar vilket gav 1800 timmar. Intäkter 788kr för q3. Här är det 7,7% kvinnor och 92,4% män (vilket blir 100,1 ) men AA visar upp statistiken från YT så det är nog ett fel där. Åldersfördelningen mer jämn från 45 och uppåt.

Aktieanalytikern som ju är koncernens flaggskepp gav 71600 visningar och 10500 visningstimmar. Intäkter 59544kr för Q3 - 50K av detta är medlemsavgifter. YT tar 30% av de 99kr. Det är ju även moms, skatt o hela den karusellen till AAs stora förtret. 308 betalar medlemskap via YT och 158 på Paetreon. Intäkterna från Paetroen är inte med i kvartalssiffrorna. Medlemsantalet håller sig ganska oförändrat, han har endast tappat 8st sedan q1 i år.

AA påstår sig fått förfrågningar på sammarbeten från företag för att göra reklam etc Men AA tackar konsekvent nej till ALLA dessa förslag

För övrigt gav den första av förra helgens dramatiska filmer 822kr i YT intäkter (reklam). Det lönar siga att förnedra sig för hela sv folket.

99,2% av kanalens tittare är män! Det sägs ju att kvinnor är duktigare på investeringar i aktier än män och det visar den här statistiken. Kvinnor är för smarta för att titta på AAs smörja. Åldersfördelningen är rätt intressant:
18-24: 2,1%
25-34: 17.8%
35-44: 21,5%
45-54: 24,9%
55-64: 24,9%
65+ : 8,9%

Livet som arbetsfri miljonär är nystartad med 6700 visningar och 925 timmar. Rätt otroligt för en gubbe som sitter o kollar billiga hus på Hemnet som han ändå inte har råd att köpa

Totalt sett utvecklas AAs medieimperium fantastiskt. Här är även Paetreon med. Intäkterna ökar år från år:

2023. 127K
2024 221K
2025 (Q1-Q3). 276K

AA lämnar även en prognos för q4. Det ska bli det första kvartal där han når 100K i intäkter på YT (före skatter etc). Kursen på AAs medieimperium ska upp! Minst pe 50 på detta

AA tror att han kan nå 380K i år på YT o Paetreon dvs 32K / månad. Det ger en lön efter skatter etc på 20K / månad. Verkligen inte illa.

AA säger ju att YT är meningen med livet för honom. Man märker ju att det är ett forum där han trivs. I den här videon får han sitta som en kung o redogöra för hur framgångsrik han är på YT (vilket man får säga att han är) men framförallt på livesändningarna då trogna följare vill ha AAs kloka svar på olika svåra frågor: "Finns det liv på månen? Nej det tror inte AA det gör" o firar av ett varmt leende "Är inte Hexatronic undervärderat? Jo enligt mina analyser borde kursen vara 3x så hög nu" svarar en saklig och förtroendeingivande AA. Ok det sista är lite raljerande från min sida över AA, men YT verkar vara AAs rätta plats. Enda plumpen är de negativa kommentarerna, men de går ju att radera Att han då o då förnedrar sig själv bryr sig inte AA om.

Jag är imponerad över AAs intäkter på YT o Paetreon. Det är ju också uppenbart att det räddar honom ekonomiskt och där är det ju fantastiskt att han trivs med det.
Tack för en trevlig sammanfattning enuddafigur!
Skulle vara intressant om han tappar medlemmar om hans aktier skulle rasera..
Vad skulle han då prata om?
Helt sjukt att man kan sitta bakom ett draperi och ordbajsa hela dagarna, och få betalt.
Men det räknas väl som ett arbete idag tydligen!
Citera
2025-10-03, 12:22
Medlem
Hela hans yt karriär bygger på aktierna.

Fixar han inte ett par hundra tusen i aktier så kommer tittarna trilla av en efter en.
Citera
2025-10-03, 12:39
Medlem
Ja hans största bedrift är inte att han förlorat massa pengar på aktier de sista åren utan det är alla hundratals timmar han lagt på sitt ordbajsande.Tur att han älskar att höra sin egen röst ,annars hade det nog blivit olidligt.Vilket liv familjen lever .
Frun är ju mer eller mindre en ensamstående mamma med en tonåring hemma som är vaken på nätterna o sover på dagarna .Förmodligen vet han inte hur tvättmaskinen funkar inte heller hur man dammsuger,,maten skall serveras vid bordet.
En dagdrömmare av rang .En Miljonär som inte har råd med en begagnad vattenskoter det tycker jag sammanfattar han aktieresa ganska bra .
Det finns en sak han har ett överflöd av och det är lån och en ordentligt uppblåst Ekonomi som kan explodera när som helst ,,kan inte vara en skön känsla men är man verklighetsfrånvänd så kan det nog funka ett tag till.
Citera
2025-10-03, 13:21
Medlem
jack.danielss avatar
Ännu en dag då alla (de flesta) av hans innehav går ner! Fantastiskt att man kan vara så usel på börsen som AA?
Citera
2025-10-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

94,8% av tittarna är män (eller gubbar ) för 77% är äldre än 55 år, 53,5% äldre än 65 år. Ingen under 24 år tittar på kanalen

Det är helt säkra pengar han låser in. De här gubbarna som prenumererar har förmodligen inte ens förstått att det dras 99 kr från deras konto varje månad. Kanske tror dom rentav att AA är deras kompis, att AA vem vilka dom är och bryr sig om deras "vänskap". Nä, det har han gjort bra. Prenumerationerna kommer löpa på hela vägen till graven för dessa gubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in