2024-12-24, 11:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
I dom videos jag har tagit del av har det aldrig visats visuellt hur han tänker med hjälp av grafer eller enklare excel-uppställning, vilket indikerar på att analysen är ofullständig.
Han framför sällan sina framträdanden med hjälp av ett manus eller ett förberett skript. Istället framstår det som en spontan monolog, där innehållet verkar reflektera hans omedelbara tankar och idéer i stunden utan omfattande eftertanke eller planering.

99 kronor i månaden för denna tjänst förefaller helt orimligt. Man kan få samma monolog i en discordkanal om aktier, gratis dessutom.

Du får hänvisa till någon discordkanal til hjälper till med aktiekunskap.

Tänk om man hänvisar till en discord server på hans kommentarsfält. Vad är AAs kommentarer då?

Ska han neka sina följare riktig aktiekunskap?

Som sagt är AA bara en bedragare. Detta han sysslar på är bedrägeri. Dyra filmer och fantastiska lovord om en framgångsrik aktiekurs. Som sagt, brottet heter bedrägeri och dessa typer av brott är olagliga.
Citera
2024-12-24, 11:12
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du får hänvisa till någon discordkanal til hjälper till med aktiekunskap.

Tänk om man hänvisar till en discord server på hans kommentarsfält. Vad är AAs kommentarer då?

Ska han neka sina följare riktig aktiekunskap?

Som sagt är AA bara en bedragare. Detta han sysslar på är bedrägeri. Dyra filmer och fantastiska lovord om en framgångsrik aktiekurs. Som sagt, brottet heter bedrägeri och dessa typer av brott är olagliga.

Det han pysslar med är att producera skräp och visa hur en riktigt usel investerare gör. För det är att riktigt skicklig på, att vara usel på aktier.
Citera
2024-12-24, 11:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det han pysslar med är att producera skräp och visa hur en riktigt usel investerare gör. För det är att riktigt skicklig på, att vara usel på aktier.

Som sagt. Det AA sysslar med är bedrägeri.
Lovar starkt och fint om framgång. Dyrt pris. Noll kunskap.

Ja. Vi har sett vad dessa historier leder till. Det börjar alltid med att folk blir arga när dom inte möter framgång. Det växer en kritik och slutar med polisanmälan.

Vi har sett liknande fall som våra medier, speciellt SVT, har tagit upp.
Citera
2024-12-24, 16:04
Medlem
Jag , alltså JAG personligen, förstår fortfarande inte !!
Betala, om aldrig så lite, för att höra honom tjata om dom mest självklara saker gång på gång (väldigt långrandigt dessutom).
Att det är viktigt att spara till pensionen och att man kan göra egna val?
Hur det fungerar med belåning?
Att man ska tänka tänka tänka TÄNKA själv?
Att han är så otroligt kunnig, skicklig och intelligent?
Höra hans subjektiva val av fallande knivar? Det kan man väl lätt ta reda på själv (vilka aktier som gått sämst, och göra sin egen analys om det är den typ av aktier som lockar).
Ser bara ett visst värde möjligen, och det är i så fall underhållningsvärdet (rätt dåligt sådant ska dock medges)
Absoluta nybörjaren kanske kan lära sig nått (det är väl rimligen dom enda han kan locka till sig?), men varför betala för det när det finns hur mycket info som helst att ta del av helt gratis. Mycket av det han tar upp kan ju vilken FK som helst upplysa om (t.ex detta med belåning och hur det fungerar).

Det stämmer fortfarande, det som den gamla låten förkunnande "allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt".

Ska ge AA ett enda gott råd (även om han säger att han INTE vill ha några) och det är att effektivisera det han vill ha sagt och inte vara så kategorisk i alla lägen, för ja, jag är rätt säker på att han är inne här och läser. Lycka till AA, med aktierna och livet, och hoppas du får många betalande medlemmar. Jag tillhör inte dom, förmodligen till bådas glädje "win win"
Senast redigerad av Jahajavabra 2024-12-24 kl. 16:24.
Citera
2024-12-24, 16:23
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Jag , alltså JAG personligen, förstår fortfarande inte !!
Betala, om aldrig så lite, för att höra honom tjata om dom mest självklara saker gång på gång (väldigt långrandigt dessutom).
Att det är viktigt att spara till pensionen och att man kan göra egna val?
Hur det fungerar med belåning?
Att man ska tänka tänka tänka TÄNKA själv?
Att han är så otroligt kunnig, skicklig och intelligent?
Höra hans subjektiva val av fallande knivar? Det kan man väl lätt ta reda på själv (vilka aktier som gått sämst, och göra sin egen analys om det är den typ av aktier som lockar).
Ser bara ett visst värde, och det är i så fall underhållningsvärdet.
Absoluta nybörjaren kanske kan lära sig nått, men varför betala för det när det finns hur mycket info som helst att ta del av helt gratis. Mycket av det han tar upp kan ju vilken FK som helst upplysa om (t.ex detta med belåning och hur det fungerar).

Det stämmer fortfarande, det som den gamla låten förkunnande "allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt".

Ska ge AA ett enda gott råd (även om han säger att han INTE vill ha några) och det är att effektivisera det han vill ha sagt och inte vara så kategorisk i alla lägen, för ja, jag är rätt säker på att han är inne här och läser. Lycka till AA, och hoppas du får många betalande medlemmar.

Det handlar nog om att några få ska känna lite gemenskap och få höra hur smarta och fantastiska de är. Det behövs bara några hundra betalande som sagt för att han ska tjäna en hacka på det. Ur ett investeringsperspektiv är det rent vansinne han håller på med. Får hoppas att inte alltför många följer hans investeringsbeslut och blir ruinerade.
Citera
2024-12-25, 11:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Det handlar nog om att några få ska känna lite gemenskap och få höra hur smarta och fantastiska de är. Det behövs bara några hundra betalande som sagt för att han ska tjäna en hacka på det. Ur ett investeringsperspektiv är det rent vansinne han håller på med. Får hoppas att inte alltför många följer hans investeringsbeslut och blir ruinerade.

Dom senaste två veckorna så har han bara gjort filmer om där han ständigt uppmanar att dom ska köpa på hans filmer för 99 kr per månad. Så vem vill betala 99 kr per månad för ett ultra-ego som gör förlust?

Han verkligen lurar sina följare. Ingen snäll människa den där AA!
Citera
2024-12-25, 11:21
Medlem
Citat:
Dom senaste två veckorna så har han bara gjort filmer om där han ständigt uppmanar att dom ska köpa på hans filmer för 99 kr per månad. Så vem vill betala 99 kr per månad för ett ultra-ego som gör förlust?

Han verkligen lurar sina följare. Ingen snäll människa den där AA!
Då lägger jag hellre 100 kr/mån på en aktiefond istället, bättre investering!
Och där tänkte jag själv😁
Citera
2024-12-25, 11:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Då lägger jag hellre 100 kr/mån på en aktiefond istället, bättre investering!
Och där tänkte jag själv😁

Skriv det i kanalen hans
Citera
2024-12-25, 11:32
Medlem
Citat:
Skriv det i kanalen hans
Tyvärr blockad, det är bara positiva kommentarer som passar i kommentarsfältet hos AA.
Jag fattar inte varför jag blev blockad, var inte ens otrevlig mot honom.
Men han har rensat ut många känns det som!
Skulle nästan vara roligt att veta hur många😄
Citera
2024-12-25, 12:35
Medlem
Jofandus avatar
https://youtu.be/eB2MmGqmEi4?si=XwpQ9jnBXtsvXvkd

Apropå att tänka själv. Första gången jag hörde analytikern säga tänk själv då tänkte jag på detta klipp från 2014 med Kjell Bergqvist. Kan han ha fått det därifrån?

Jag tänker själv och placerar inte mina pengar i fallande knivar.
Citera
2024-12-25, 17:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Tyvärr blockad, det är bara positiva kommentarer som passar i kommentarsfältet hos AA.
Jag fattar inte varför jag blev blockad, var inte ens otrevlig mot honom.
Men han har rensat ut många känns det som!
Skulle nästan vara roligt att veta hur många😄

Är också blockad. Det var dock ingen kritik emot AA som jag skrev.
Jag skrev att det finns gratistjänster som utför liknande uppdrag som AA gör. Jag hänvisade bland annat till Discord.

Pang! Blockad.

AA är helt och hållet desperat. Han har gått i konkurs snart verkar det som. Hans aktieköp är rent av förluster må jag säga!
Citera
2024-12-26, 00:55
Medlem
Citat:
Är också blockad. Det var dock ingen kritik emot AA som jag skrev.
Jag skrev att det finns gratistjänster som utför liknande uppdrag som AA gör. Jag hänvisade bland annat till Discord.

Pang! Blockad.

AA är helt och hållet desperat. Han har gått i konkurs snart verkar det som. Hans aktieköp är rent av förluster må jag säga!

Blockad här med.
Men han vill ju skapa en sekt.
Då tål man bara ja sägare.
Han är en riktigt sjuk jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här