Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Jo hans inställning till förluster kan man väl både imponeras och förundras över. Men han har ju ingen strategi. Han köper bolag han tycker är billiga utan någon speciell analys. Oftast att nu sänks äntligen räntan och då kommer byggandet igång igen o då behövs kök, möbler etc. Sen säljer han direkt han blir överbelånad.
Jag tror AA skulle må bra av att lära sig grundläggande teknisk analys och riskhantering. Då hade han inte förlorat så mycket pengar de senaste åren.
Kul att hans videor ger dig något, vi är alla olika och har olika strategier, så jag skall inte döma någon.
Han stoppade in 1 miljon 2020, har levt på det i 4år, han har tagit ut runt 2.5miljoner, har numera gissningsvis 1.5-2miljoner i aktiedepån för typ allt är upp 100-150% sen botten när han var nere på 700.000.
Så att sitta och säga att han inte förstår aktiemarknaden, är ju helt tokigt.
Han bottenfiskar, uppenbarligen i rätt aktier för det krävs inte mer än fundamental analys att förstå att dessa bolag har svackor pga höga räntor och vikande marknad, inte för det är "dåliga" bolag.
Han var lite tidig på bollen i dessa bolag, det är ju omöjligt att veta på förhand hur illa inflationen ska ställa till det, vi kan väl alla vara överens om att det blev betydligt värre än man kunde ana, inte ens riksbankerna lyckades ju göra korrekta prognoser, då kan man ju inte begära att någon privatperson ska lyckas med det heller..

Jag är ingen fanboy till AA men jag tycker han resonerar förnuftigt och agerar korrekt och det har gett mig en halv miljon på kontot sedan ett halvår.