2025-05-04, 16:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Antar att det är denna tråd som är Loserville?
Hur som helst så är det ju episkt roligt det han skriver och en psykiater skulle lätt kunna ställa en träffsäker diagnos bara genom att läsa det.

Om han lägger ned kanalen är det inte för att pengarna tagit slut, utan för att nån haft fräckheten att felcitera honom på Flashback
Citera
2025-05-04, 16:33
Medlem
ScottFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Klockrent inlägg!
Jag vi borde kalla oss winnerwille här i tråden istället, verkar ju vara många klarsynta personer som skriver i denna tråd!
Han måste nog vara jävligt irriterad på att han valt att ta bort sina live sändningar, där slängde en del pengar till han hela tiden..

Tack. Nu är jag inte lika lättkränkt som trådens huvudperson, så för mig får han kalla oss vad han vill.
Det är bara att titta på siffrorna så är det ju ingen tvekan om vem som är den största losern.
Han måste ju vara ensam i hela landet om att ligga på minus i år (bortsett från såna som har typ ett bolag i portföljen), och det är inte lite minus.
Det är som att ett lag förlorar en fotbollsmatch med 0-8, och sedan utbrister ”vi är bäst”! Trots att alla tydligt ser själva att det inte är så.
Senast redigerad av ScottFree 2025-05-04 kl. 16:38.
Citera
2025-05-04, 16:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Tack. Nu är jag inte lika lättkränkt som trådens huvudperson, så för mig får han kalla oss vad han vill.
Det är bara att titta på siffrorna så är det ju ingen tvekan om vem som är den största losern.
Han måste ju vara ensam i hela landet om att ligga på minus i år (bortsett från såna som har typ ett bolag i portföljen), och det är inte lite minus.
Det är som att ett lag förlorar en fotbollsmatch med 0-8, och sedan utbrister ”vi är bäst”! Trots att alla tydligt ser själva att det inte är så.

Han är definitivt det där 0-8-laget som tycker att de är bäst och skyller på motgräs

AA återkommer ofta till att han väljer rätt aktier, men sen gör marknaden fel som inte förstår hur bra aktierna/han är utan sänker hans innehav. De flesta i AA:s värld är som bekant "idioter".
Citera
2025-05-04, 16:49
Medlem
Mukhaiznas avatar
Såg en av hans videoR i november, det räckte. Varför ser ni på hans videoR och snackar skit?
Sluta se era idioter.
Citera
2025-05-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree

Ja lätt att vara börsgud när börsen är på bra humör och så gott som allt stiger, även skräpbolag
Nu ser vi hur "skicklig" han egentligen är, nu när börsen inte varit på lika bra humör.
Rejäl snedgunga senaste tiden, trots den starka återhämtningen vi ändå fått bevittna.
Men uppgången har främst varit för kvalitetsbolagen, precis som man kan förvänta sig.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-05-04 kl. 17:29.
Citera
2025-05-04, 17:45
Medlem
Man måste beundra AAs fingertoppskänsla. 18 nov sålde han Haypp, några dagar efter att aktien bottnat. AA var stolt över en snabb kortsiktig uppgång (dock oklart vad han köpt dem för). Sedan botten 12 nov är Haypp upp över 100%, sedan AA sålde aktien är den upp 70%.
Istället köpte AA Hexatronic. Det var då han började bygga upp den position han nu har i det bolaget. Hexatronic är ned ca 25% sedan 18 nov.

Disclaimer: AA har lite Haypp i bufferten just nu och kan köpt o sålt under tiden. Den videon handlar om hans "stora portföljer".

Dock gjorde han en video där ha får tydlig med att han bytte från Haypp till Hexatronic:
https://youtu.be/aRLF-5nmUwY?si=L0SnE9tjK3TI-JtH
Senast redigerad av Enuddafigur 2025-05-04 kl. 17:58. Anledning: Förtydligande.
Citera
2025-05-04, 18:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Man måste beundra AAs fingertoppskänsla. 18 nov sålde han Haypp, några dagar efter att aktien bottnat. AA var stolt över en snabb kortsiktig uppgång (dock oklart vad han köpt dem för). Sedan botten 12 nov är Haypp upp över 100%, sedan AA sålde aktien är den upp 70%.
Istället köpte AA Hexatronic. Det var då han började bygga upp den position han nu har i det bolaget. Hexatronic är ned ca 25% sedan 18 nov.

Disclaimer: AA har lite Haypp i bufferten just nu och kan köpt o sålt under tiden. Den videon handlar om hans "stora portföljer".

Dock gjorde han en video där ha får tydlig med att han bytte från Haypp till Hexatronic:

AA:s främsta gåva till mänskligheten är kanske ändå att han får alla oss andra klantskallar att känna oss smarta och kompetenta
Citera
2025-05-04, 18:26
Medlem
Citat:

ÅÅÅÅH MAJ GADD !!
Allt det där mynnar ju ut i att han oftast måste sälja av något innehav pga överbelåningen, och då säljer han gärna lite extra för att kunna köpa nått också på samma gång då det känns som en liten tröst.
Det är därför han ena veckan tycker Nimbus är ett fantastiskt fynd, bara för att en veckan senare beslutar sig för att sälja dom för att han MÅSTE sälja nått
Men att han ens tror att han ska lyckas välja vad som kommer vända upp först, och vad som kommer fortsätta ner, säger rätt mycket.
Speciellt då han själv tycker att marknaden beter sig ologiskt i det korta perspektivet, vilket vi alla kan hålla med honom om.
Trots det envisas han med att hela tiden ligga på gränsen så han blir överbelånad stup i ett.
Haypp är ännu ett exempel på att han är inne i en riktig snedgunga nu.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-05-04 kl. 18:41.
Citera
2025-05-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
AA:s främsta gåva till mänskligheten är kanske ändå att han får alla oss andra klantskallar att känna oss smarta och kompetenta

Den rollen ska inte underskattas
Citera
2025-05-04, 22:38
Medlem
Trots rapporter för Hexatr o Nobia slutade förra veckan i stort sett oförändrad för AA. Han går in i kommande vecka med EK 704K och lån 993K (41/59%). Han är -33% /-360K före uttag hittills i år.

Projektet "9mån/400%" för företagsportf är hittills upp 52%. Samma portfölj är dock -47% sedan 1/1 -25. Det svänger ordentligt för AA.

Stora innehav är fortsatt AMD, Hexatronic, Transtema och Nobia. Till veckan har AMD (tisdag) och Transtema (torsdag) rapporter. Kan det skapa turbulens eller uppgång i portföljerna?

Fler gratisvideor är att vänta. Varje gratisvideo resulterar i nya betalande medlemmar. AA motiverar det hela så här "det finns många som inte förstår hur jag investerar och vilka möjligheter mitt sätt att investa har. Det är därför jag gör gratisvideor då och då". Frågan är om man blir glad när man gått med o ser att AA är -33% i år?

Hoppas du tycker det här referatet är korrekt AA
Citera
2025-05-04, 22:55
Medlem
Citat:
Trots rapporter för Hexatr o Nobia slutade förra veckan i stort sett oförändrad för AA. Han går in i kommande vecka med EK 704K och lån 993K (41/59%). Han är -33% /-360K före uttag hittills i år.

Projektet "9mån/400%" för företagsportf är hittills upp 52%. Samma portfölj är dock -47% sedan 1/1 -25. Det svänger ordentligt för AA.

Stora innehav är fortsatt AMD, Hexatronic, Transtema och Nobia. Till veckan har AMD (tisdag) och Transtema (torsdag) rapporter. Kan det skapa turbulens eller uppgång i portföljerna?

Fler gratisvideor är att vänta. Varje gratisvideo resulterar i nya betalande medlemmar. AA motiverar det hela så här "det finns många som inte förstår hur jag investerar och vilka möjligheter mitt sätt att investa har. Det är därför jag gör gratisvideor då och då". Frågan är om man blir glad när man gått med o ser att AA är -33% i år?

Hoppas du tycker det här referatet är korrekt AA
Tack för fina rapporter enuddafigur!
Ska bli intressant att följa veckans rapporter
Citera
2025-05-04, 23:45
Medlem
Tack för uppdateringen.Grymt du orkar göra jobbet.Precis lagom mängd utav Aktieanalytikern som jag orkar med.Tummen upp på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in