Citat:
Ursprungligen postat av
Chris.Hagen
någon som kan rapportera hur det går för aktiemogulen? killen som är 99% bättre än alla andra. killen som är the one. för mig är han fan den mest misslyckade fan jag sett. hur mycket han han kvar i aktier nu? snacka om att måla upp sig själv som något han inte är, och han visar det rakt ut till folk hur jävla dålig han är. men nu vet jag inte vad hans värde är så därför frågar jag här.
Verkar som han i runda slängar har en halv mille kvar i eget kapital.
I ärlighetens namn ser jag inte AA som ett ekonomiskt misslyckande. En krass kalkyl säger att han pytsade in 900K med egna medel för lite drygt fyra år sedan, har tagit en time-off under tiden, och har idag kvar cirkus 500K.
Om vi ska låta det vara något av ett facit, så tycker jag att han lyckades rätt bra - men till skillnad mot vad AA själv hävdar så har det noll att göra med hans 'analysförmåga' och allt att göra med hans riskbenägenhet.
När börsen krashade under Covid och alla sprang mot utgångarna, så sprang AA i andra riktningen med full belåning och köpte utbombade skitbolag, red hela vågen uppåt och snuddade 7 mille, enligt egen utsago. (Alltså, han har sagt att han nådde nästan 7 mille, inte att han köpte utbombade skitbolag - enligt hans egen åsikt är det ju kvalité rakt igenom...)
Men roligare än så blev det inte.
Hade killen varit intelligent på riktigt, och inte bara dumdristig, hade han realiserat vinsten någonstans då och dragit sig tillbaka med 6 mille som borde ha gett honom en halv mille om året i avkastning någorlunda konservativt investerat och utan belåning. Och han skulle haft sina 50K i månaden som han ofta dillar om.
Men han blev girig. Och fortsatte hela vägen ner i diket.