2025-04-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så 1000k då med belåning ungefär, även det är ju magert om han ska krama ur 600k om året netto på det.

Man får ju psykopatvibbar av hans verklighetsfrånvända uttalanden.

Haha han har tappat fotfästet helt!
Citera
2025-04-02, 10:55
Medlem
Företagsportföljen från uppdateringen i söndags: https://imgur.com/a/mlbg7GR

Svettigt i bastun idag?
Citera
2025-04-02, 11:01
Medlem
jack.danielss avatar
Blodrött idag igen! Vill minnas att han hade Tourn? -26% idag
Citera
2025-04-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så 1000k då med belåning ungefär, även det är ju magert om han ska krama ur 600k om året netto på det.

Man får ju psykopatvibbar av hans verklighetsfrånvända uttalanden.

Nu är jag inte beteendevetare i grunden som AA, men det är väl mer regel än undantag att man försöker hålla fasade uppe in i det sista, på alla sätt och vis (inkluderar ofta lögner för att köpa sig ytterligare tid)
Nån sorts försvarsmekanism som nog är ganska vanligt att man tar till, där man blundar och hoppas på ett mirakel in i det sista.
Ta en alkoholist, eller någon med spelberoende eller what ever....same same.
Den sista som inser att det gått överstyr är huvudpersonen....långt efter att alla anhöriga redan vetat det sen länge.
Observera att nu pratar jag i generella termer och inte AA specifikt då jag inte känner AA och därför inte har en aning om hur det egentligen ligger till (han kanske enormt förmögen)
Men jag hoppas verkligen att det han säger stämmer (att han har full koll och trivs som bäst när börsen faller).
Men tycker mig tyvärr kunna se många varningssignaler utan att vara någon expert, men hoppas som sagt att jag har fel.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-02 kl. 11:12.
Citera
2025-04-02, 11:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Nu är jag inte beteendevetare i grunden som AA, men det är väl mer regel än undantag att man försöker hålla fasade uppe in i det sista, på alla sätt och vis (inkluderar ofta lögner för att köpa sig ytterligare tid)
Nån sorts försvarsmekanism som nog är ganska vanligt att man tar till, där man blundar och hoppas på ett mirakel in i det sista.
Ta en alkoholist, eller någon med spelberoende eller what ever....same same.
Den sista som inser att det gått överstyr är huvudpersonen....långt efter att alla anhöriga redan vetat det sen länge.
Observera att nu pratar jag i generella termer och inte AA specifikt.
Tvärtom så hoppas jag verkligen att det han säger stämmer, och att det löser sig för honom.
Men tycker mig se många varningssignaler utan att vara någon expert, men hoppas som sagt att jag har fel.

Om det han säger stämmer så skulle vem som helst med 600 k tillgängligt kunna ta rygg på honom och få 50k netto i månaden att leva för.

Nä.det funkar inte så.
AA saknar sjukdomsinsikt.
Citera
2025-04-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zader

Svettigt i bastun idag?
Idag är det nog extra varmt🤩
Tack för den, nu lär det bli en ny video snart 😁
Citera
2025-04-02, 11:14
Medlem
OMG ..Tourn såg det nu .. Precis vad analytikern inte behöver nu .Fast såg just portföljen.Äger han några eller sålt?
Senast redigerad av Tekniskanalytiker 2025-04-02 kl. 11:18.
Citera
2025-04-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
OMG ..Tourn såg det nu .. Precis vad analytikern inte behövde nu .Blir tuffa dagar framöver.Jag förstår att det inte är så roligt att prata aktier längre för analytikern..

Aj aj Tourn,

Den ligger med i små innehav i flera portföljer men mest här: https://imgur.com/a/xzPLB3h
Citera
2025-04-02, 11:21
Medlem
Citat:

Svettigt i bastun idag?

Herregud, -40% i år, och det var i helgen?. Har ju fortsatt ner kraftigt sen dess.
Än värre blir det när man tänker på att index är ner endast marginellt i år, och räknar man in utdelningarna dessutom (idag kom SHB in på kontot) så är det väl snudd på +-0
Citera
2025-04-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Blodrött idag igen! Vill minnas att han hade Tourn? -26% idag

Ingen nyhet heller?
Citera
2025-04-02, 11:23
Medlem
Citat:
Aj aj Tourn,

Den ligger med i små innehav i flera portföljer men mest här: https://imgur.com/a/xzPLB3h

Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
OMG ..Tourn såg det nu .. Precis vad analytikern inte behöver nu .Fast såg just portföljen.Äger han några eller sålt?

Lätt med facit i hand, men flera här på FB (inkls jag) har tagit upp detta med risken att ha illikvida bolag i portföljen. Speciellt om man vill/behöver sälja, då är det inte ens säkert att man kommer ur.
Som sagt, känner inte alls igen hans bild av "loserville" då jag tycker det finns många som kommer med bra input och råd som inte minst AA skulle kunna dra nytta av. Kanske är det någon Facebook sida han har i åtanke i själva verket? Han vill ju inte nämna stället med sitt namn
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-02 kl. 11:26.
Citera
2025-04-02, 11:30
Medlem
Han har ändå tur (agerat skickligt ) med Tourn. Tills för några dagar sedan var det största innehav i den del av tjänstepension han kan placera själv. Han sålde då allt i Tourn o köpte mer Hexatronic istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in