Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
När jag senast skrev att han är -15% / -159K back för i år så är det före uttag. Han har gjort ett litet uttag på 10K, så efter uttag är han -16% / -169K back hittills i år. Han redovisar båda siffrorna, före och efter uttag. Det avser samtliga portföljer, dock inte bufferten.
20200101 satte han in 1.050.000 i EK, han har under tiden tagit ut 2.950.000kr och har nu 902.000kr kvar i EK. Den avkastningen får han till 267%. Vinst i kr: 2.802.000 Detta avser samtliga portföljer dock ej bufferten.
Tack för infon. Ja, jag var lite grov i beräkningen och särskilt uttaget för 2025. Men den stora osäkerheten i min beräkning är så klart vilka år uttagen gjorts, därav att jag fick göra antaganden utifrån AAs sannolika andra inkomster under åren.
Men kan du även se hur stora uttagen varit för respektive år sedan start/2020? Vore schysst om du kan dela dessa så kan jag uppdatera beräkningen och få fram bättre resultat. Då kan jag även laborera med olika belåningsgrad på index så kan vi se hur det står sig.