2024-11-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu har inte Aa belåna på flera miljoner. Värdet på portföljen är endast drygt miljon och allt är inte belånat

Nu skrev du något viktigt. Ni som gillar AA har mycket begränsade aktiekunskaper, men även begränsade kunskaper i ekonomi rent allmänt, samt en oförmåga att förstå det ni lyssnar till.

När vi skriver att AA bara har ett kapital på dryga miljonen så avses EK. EK=Tillgångar minus skulder.

Jag har inte tillgång till dagsaktuella uppgifter men senast jag såg detaljerna var upplägget sådant att EK var cirka 1 miljon och skulderna cirka 2 miljoner. Han ägde således aktier för 3 miljoner kronor men hans förmögenhet var 1 miljon kronor.
Citera
2024-11-10, 22:51
Medlem
Är det någon i tråden som är medlem i hans patron eller youtube?
Jag kan inte fatta att så många skänker pengar till han på hans live sändningar, folk skulle nog akta sig för den strategin han har.
Men en del verkar ju avguda han fullständigt!
Citera
2024-11-10, 23:17
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Jag kan inte fatta att så många skänker pengar till han på hans live sändningar, folk skulle nog akta sig för den strategin han har.

De ser honom kanske som ett avskräckande exempel och uppskattar honom för det

Eller så tycker de det är kul att följa nån som tar risker de själva aldrig skulle våga ta.
Citera
2024-11-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
De ser honom kanske som ett avskräckande exempel och uppskattar honom för det

Eller så tycker de det är kul att följa nån som tar risker de själva aldrig skulle våga ta.

Ja så kan det ju vara!😁
Jag undrar ju hur länge han kan överleva med så tung belåning och såna farliga aktier.
Citera
2024-11-11, 08:02
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ja så kan det ju vara!😁
Jag undrar ju hur länge han kan överleva med så tung belåning och såna farliga aktier.
Jag har egentligen inget emot honom det är bara det att inte är ärlig med alternativt ljuger för sig själv om att hans investeringar inte är gambling, många av de fallande knivarna är ren och skär gambling. Har inget med investeringar att göra eller någon form av analys annat än att den kan falla mkt mer eller så går den upp rejält.
Citera
2024-11-11, 08:51
Medlem
Intressant med hans avstämmningsvideos
Betydligt mer sammanbiten i den senaste
Men han fungerar bäst under press säger han så det kommer nog vända i närtid
Men fallande knivar är som sagt livsfarligt
Brukar sällan bli bra
Citera
2024-11-11, 11:12
Medlem
Citat:
Dagens avstämningsvideo ger en bra förklaring till att många följer honom. Han ser en potential på 250-400% uppgång för de aktier han äger i huvudportföljen inom 2år. Ja inte Note då, där är potentialen 80% men den är å andra sidan riskfri. Det är mumma att höra för många som vill göra snabba pengar utan att själv ha en aning om börsen. Lägg därtill att han gör videor om att hans största problem är hur han kommer spendera alla pengar han tjänar, att han är FIRE etc. Klart han bygger upp en lojal fanclub.

Sen finns det de som följer honom för hans brist på strategi, naivitet, narcism etc. Till den skaran hör undertecknad. En del av dessa vill säkert se honom misslyckas. Det vill inte jag men jag tycker det är kul när han får en näsbränna av börsen. Högmod går före fall på börsen och så ska det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Intressant med hans avstämmningsvideos
Betydligt mer sammanbiten i den senaste
Men han fungerar bäst under press säger han så det kommer nog vända i närtid
Men fallande knivar är som sagt livsfarligt
Brukar sällan bli bra

Han var ordentligt sammanbiten i slutet på dagens video, men då är tycker jag det är som mest intressant att följa honom.
Citera
2024-11-11, 11:47
Medlem
Portföljen behöver dubbleras för att Aktieanalytikern skall vara tillbaka på samma nivå som vid 2022 års början.

Minus 52 procent 2022.
Minus 30 procent 2023.
Plus 36 procent 2024.

Min egen portfölj befinner sig naturligtvis på ATH eftersom vi hade ett mycket gott börsår förra året och har ett mycket gott börsår i år. Hur kan en kompetent aktieplacerare inte vara på ATH vid detta börsklimat?

Jag är yngre och många gånger rikare än Aktieanalytikern. Jag har nått mina framgångar genom att placera i den typ av aktier och fonder som Aktieanalytikern avfärdar som något för amatörer och 3-åringar.

Det är viktigt att gång på gång påpeka att Aktieanalytikern vare sig är analytiker eller aktiekunnig. Han är en riktig sopa när det kommer till aktier. Att lyssna på honom gör bara den som själv är för okunnig för att genomskåda svadan.
Citera
2024-11-11, 11:51
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dagens avstämningsvideo ger en bra förklaring till att många följer honom. Han ser en potential på 250-400% uppgång för de aktier han äger i huvudportföljen inom 2år. Ja inte Note då, där är potentialen 80% men den är å andra sidan riskfri. Det är mumma att höra för många som vill göra snabba pengar utan att själv ha en aning om börsen. Lägg därtill att han gör videor om att hans största problem är hur han kommer spendera alla pengar han tjänar, att han är FIRE etc. Klart han bygger upp en lojal fanclub.

Sen finns det de som följer honom för hans brist på strategi, naivitet, narcism etc. Till den skaran hör undertecknad. En del av dessa vill säkert se honom misslyckas. Det vill inte jag men jag tycker det är kul när han får en näsbränna av börsen. Högmod går före fall på börsen och så ska det vara.

Han var ordentligt sammanbiten i slutet på dagens video, men då är tycker jag det är som mest intressant att följa honom.
Det är svårt att hålla såna aktier i 2 år med den belåningen han har.
Jag har förvandlat mina 200 000kr till 300 000kr på knappt ett halvår, helt nybörjare på börsen använt som mest 70 000kr i belåning.
Då har jag kört nvidia, palantir, Sofi, Saab och några till. Så jag är inte särskilt imponerad av AA, förutom att det var han som inspirerade till belåning.
Citera
2024-11-11, 13:57
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Hörni, ni som tjänar så jädra mycket på börsen och utklassar AA (och de flesta andra också, troligen) - visst finns det nåt sätt ni kan ladda upp anonymiserade kontoutdrag för att dela med er av framgångarna på börsen, till glädje och inspiration för andra? Nån sajt som man kan länka till på Flashback?

Det skulle göra hela diskussionen intressantare och era kommentarer skulle väga tyngre än om ni fortsätter som skrävlande nättroll som rackar ner på en lirare som AA som är transparent med sina med- och motgångar.

Citera
2024-11-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Hörni, ni som tjänar så jädra mycket på börsen och utklassar AA (och de flesta andra också, troligen) - visst finns det nåt sätt ni kan ladda upp anonymiserade kontoutdrag för att dela med er av framgångarna på börsen, till glädje och inspiration för andra? Nån sajt som man kan länka till på Flashback?

Det skulle göra hela diskussionen intressantare och era kommentarer skulle väga tyngre än om ni fortsätter som skrävlande nättroll som rackar ner på en lirare som AA som är transparent med sina med- och motgångar.

Har du förstått de siffror jag postar ovan och nedan? Minus 52 procent 2022, minus 30 procent 2023, plus 36 procent 2023? Efter tre års verksamhet måste AAs portfölj gå upp med 100 procent för att ligga plus minus noll. Hur kan detta vara något annat än värdelöst?

AA kör 200 procent hävstång och har i år nått resultatet 36 procent. Vilken avkastning hade han fått om han lagt 200 procent hävstång på en bred svensk indexfond? Svar, troligen hade indexfonder med hävstång gett bättre resultat till lägre risk.
Senast redigerad av Petronius 2024-11-11 kl. 14:16.
Citera
2024-11-11, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nu skrev du något viktigt. Ni som gillar AA har mycket begränsade aktiekunskaper, men även begränsade kunskaper i ekonomi rent allmänt, samt en oförmåga att förstå det ni lyssnar till.

När vi skriver att AA bara har ett kapital på dryga miljonen så avses EK. EK=Tillgångar minus skulder.

Jag har inte tillgång till dagsaktuella uppgifter men senast jag såg detaljerna var upplägget sådant att EK var cirka 1 miljon och skulderna cirka 2 miljoner. Han ägde således aktier för 3 miljoner kronor men hans förmögenhet var 1 miljon kronor.

Han kan inte ha två miljoner i skuld på en miljon i eget kapital. Det hade blivit tvångsförsäljning för länge sen. Max 500-800 tkr på en miljon i eget kapital beroende på fördelning och belångsvärde på respektive aktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in