Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Inge av oss påstår att vi är bäst i både världshitorien och universum på att analysera aktier och handla på börsen, ingen av oss påstår sig vara börsgudens chef, ingen annan hånar andra som analyserar aktier etc (ja ok då, AA får lite hårda ord), igen av oss sitter och spenderar mångdubbelt vår portfölj är värd förrän vi nått dit, ingen av oss tror att man kan leva på en portfölj värd någon enstaka miljon om man spenderar 600-700k/år. Han behöver 50% avkastning för att gå runt.
En del som rackar ner på honom visar upp precis samma egenskaper som de anklagar AA för, hybrisen och självförhärligandet, men till skillnad från AA visar de aldrig upp några belägg för sina framgångar och berättar aldrig om vilka usla affärer de gör emellanåt ("vad då för usla affärer?"

).
Du är ju betydligt mer nyanserad än dessa och behöver inte ta åt dig, tycker jag. Det här t.ex kan jag också instämma i:
Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Sen finns det de som följer honom för hans brist på strategi, naivitet, narcism etc. Till den skaran hör undertecknad. En del av dessa vill säkert se honom misslyckas. Det vill inte jag men jag tycker det är kul när han får en näsbränna av börsen. Högmod går före fall på börsen och så ska det vara.