2024-05-03, 18:19
Medlem
Letade efter den här kvinnan igår men hittade inte hennes berättelser.

Victim blaming på hög nivå ser jag. Saken är att jag uppskattar de här kvinnorna som vågar gå ut med deras berättelser. Jag hade själv aldrig kunnat föreställa mig mycket om det inte vore för vad människor berättar samt en del FUPar eller granskande reportage.

Även om hon är skvatt galen, missbrukare, prostituerad osv så legitimerar det inte att män aktivt valt att utsätta henne för det sjukaste deras fantasier kunnat uppfinna.

Det är faktiskt männen som är skyldiga, inte hon. När man läser om eller ser videor där det berättas om fall där män våldtagit barn till döds, tvingat i dem avföring och gjort de mest störda av vad människan någonsin gjort så inser man ganska snabbt att det är samma slags förövare hon mött på.

Tråden är full av två sorters människor gissar jag, likadana sexförbrytare och andra som anser att de bara är bättre och vill skylla andra för något för att legitimera det inre förakt de har mot utsatta.

Jag är tacksam för att de här som delar med sig, gör det så att jag vet att det finns saker jag själv aldrig kunnat föreställa mig och som jag behöver veta för att kunna göra världen bättre själv. I det ingår att stå upp för att hur knäpp, eller självdestruktiv eller dysfunktionell en annan person är så får ingen jävel använda det som ursäkt för att begå illdåd, skapa trauman eller kränka dem bortom alla gränser.

Jag är tydligen nästan unik i de uppfattningar jag har kring rätt och fel åtminstone i vissa miljöer såsom här på flashback och det är just på grund av det du som inte håller med mig ständigt bidrar till att göra världen fulare, mörkare och lite mer hemsk än vad den annars hade varit. Men i all klander, tål du inte att se dig själv i det. Du borde ägna mer tid åt att fundera på vem du själv är än de som uppenbart öppet berättar vilka de är. De gör inte det för att deras historia är ett vapen du ska sänka dem med, de gör det för att människor likt mig ska förstå bättre. Det är alltså inte för dig som hånar, de berättar utan för oss som bryr oss om vad människor inte ska behöva utstå. Vi som har en fungerande moralkompass. Tro inte så himla mycket om dig själv och din egen betydelse när du försöker frånta andra deras.
Citera
2024-05-03, 18:38
Medlem
Lyssnade på Alexander Pärleros podcast med henne. Snacka om att ha varit en cream bucket....
Citera
2024-05-03, 18:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Även om hon är skvatt galen, missbrukare, prostituerad osv så legitimerar det inte att män aktivt valt att utsätta henne för det sjukaste deras fantasier kunnat uppfinna.

Detta är en anekdotisk historia, och mycket tyder på att den inte är sann. Du kan inte ana vad människor gör för att få uppmärksamhet. Vore den sann så är det hon själv som utsatt sig för detta, och ingen annan. Går någon upp i en boxningsring och samtycker till en fight, så kan man inte klaga om man åker på en knock-out. Kvinnor ska föreställa vuxna och myndiga personer med ansvar för sitt eget liv. Att gråta ut i media är bara patetiskt, och visar att man saknar agens och ansvarstagande för egna handlingar. Den här typen av människor skapar alltid problem åt sig själva. De räddas definitivt inte med en restriktiv sexköpslag, tvärtom.

Citat:
Jag är tydligen nästan unik i de uppfattningar jag har kring rätt och fel åtminstone i vissa miljöer såsom här på flashback

Det beror på att du har fel, och styrs av känslor snarare än förnuft.
Senast redigerad av WordWarrior 2024-05-03 kl. 19:04.
Citera
2024-05-03, 18:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Det räcker inte med en sköntaxering, detta är grovt skattebrott och detta har en preskriptionstid på 10 år.

Det räcker alltså inte med grovt skattebrott, spärra in kärringen i fängelset!

Ja, Skattemyndigheten borde definitivt ta sig en titt på detta. Det kan handla om obeskattade miljonbelopp. Har man sagt A får man säga B.
Citera
2024-05-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Detta är en anekdotisk historia, och mycket tyder på att den inte är sann. Du kan inte ana vad människor gör för att få uppmärksamhet. Vore den sann så är det hon själv som utsatt sig för detta, och ingen annan. Går någon upp i en boxningsring och samtycker till en fight, så kan man inte klaga om man åker på en knock-out. Kvinnor ska föreställa vuxna och myndiga personer med ansvar för sitt eget liv. Att gråta ut i media är bara patetiskt, och visar att man saknar agens och ansvarstagande för egna handlingar. Den här typen av människor skapar alltid problem åt sig själva. De räddas definitivt inte med en restriktiv sexköpslag, tvärtom.
Jag försökte senast idag sammanställa mitt eget livs utsatthet men jag tycker att det är en väldigt stor uppgift och jag är inte känslomässigt motiverad eftersom jag mår bra. Skälet till att jag vill skriva ner allt är för att kunna skicka till alla möjliga slagt myndigheter, politiska partier, instanser osv. Jag vet att jag räknas, att jag har ett värde och att mina rättigheter försummat.

Det är skrattretande att människor tillskriver dem själva ett så mycket större värde att människor i utsatthet skulle springa efter dem för "uppmärksamhet ". Jag hat varit otroligt öppen genom åren och även som skribent här. Detta innebär att otroligt många människor som inte räknas någonstans försökte provocera mig för att de villfå uppmärksamhet. Min öppenhet gör inte mig uppmärksamhetssökande men uppmärksamhetssökamde människor försöker angripa mig för att själva synas. Trots allt är de ingenting i tillvaron, en kan de bli förövare för de över den egna upplevda värdelösheten på mig för att själva undkomma de negativa känslorna och må bra genom att försöka mobba eller trakassera mig.

Tyvärr så att sårbarhet attraherar mer förövare än sympatiska människor. Med mig har många genom åren upptäckt att min öppenhet inte är detsamma som att jag är ett öppet mål. Jag kan se igenom dig om du går på mig och ser hur liten och rädd du själv är och jag kan skratta åt dig också istället för att brusa upp som du önskar att jag ska göra såsom när jag förr varit under stor stress. De flesta som gett sig efter mig har aldrig kunnat konkurrera med mig och det har de varit medvetna om. Jag också.

Att vi kvinnor berättar olika historier om utsatthet handlar inom att du plötsligt är en fantastisk människa vars uppmärksamhet är viktig, vi berättar för att människor likt oss själva ska höra, de som ser sådant som medkänsla eller rätt och fel som värdefullt. Vi som har budskap av att du kan ge dig på oss på olika vis baserat på hur pass utsatt vi lever men du kan inte tvinga av oss vår röst,inte ens när du ingår i en armé av betydelselösa människor som försöker få uppmärksamhet av varandra.

Hört talas om Stanford någon gång? Finns otroligt många spännande studier och experiment därifrån.

Vi har alla olika funktionsvarianter. Somliga av oss skapar nya insikter, andra lämpar sig som sadistiska fångvaktare vilka snabbt lyder order och följer vilken idiot som helst. Du hade själv gjort vad som helst på order, din person skvallrar ordet genom dina inlägg. Mina inlägg visar att jag oavsett ad jag tycker politiskt i olika frågor, inte är bland de där sadistiska som snabbt dyker upp i iscensätta experiment. De som förklarar allt från folkmord, etniska rensningar, koncentrationsläger men också som avslöjar mekanismerna när kvinnor i olika afrikanska länder gruppvåldtas av poliser och män av olika skäl såsom att de använder preventivmedel, inte klätt sig korrekt, påstås varit otrogna. Precis som de utsätts i asiatiska länder. Iran. Indien. Pakistan. Afghanistan. Ryssland osv. Det börjar med kommentarer som uttalas kring den utsätta kvinnans moral ner till attfrånta mannen skuld i Irak bara han våldtar barnet analt och hon fyllt nio år, så att hon fortsätter vara oskuld och gammal nog för det hela medan pengar skiftar händer.

Det är inte vad som berättas som är problemet utan hur den som säger emot tänker. Jag är tacksam för alla de där hundratusentals röster som kräver sin rätt och de som är uppmärksamhetssökande i sammanhanget är utan tvekan definitivt förövarna eftersom de inte bara vill bli hörda utan även tysta. Jag ser er för vad ni är, skrikandes i grupp för att överrösta varenda överlevande röst och för att med era personer önska dränka varenda en av dem i bruset av att tillhöra en större grupp. Även ni förövare har valt själva. Välj bättre ni istället så slipper era karaktärer ifrågasättas när ni försöker mörda andras. Givetvis respekterar jag en prostituerad mer än mannen som köper sex. Utan tvekan om han bajsar på henne. För mig är det sjuka vad den sjuke gör, inte offret. I min värld är det horribelt att somliga gör så pass för mig avvikande saker men du själv kanske smetar omkring bajs och därför inte förstår vad jag och andra reagerar på. Att du är rädd för skammen det innebär att vara sexköpare, det vet vi redan. Om du varit min son hade det krossat 💔 för jag hade absolut känt social skam över dig men även sorg och smärta. Det vet du och det försöker du fly från genom att istället attackera kvinnor som jag väljer att lyssna på. För du hade aldrig velat att din mamma, fru eller syster. Din dotter eller dotterdotter skulle veta dina andra sidor de där "värdelösa" kvinnorna får lära känna istället. Det vågar jag sätta pengar på.

Vem är intresserad av vad du har att säga? Varför skulle du vara så mycket mer intressant eller varför skulle din uppmärksamhet räknas? Förklara gärna det, vem tror du att du själv är? Bortsett från för de närmast dig?
Senast redigerad av OtursAktivist 2024-05-03 kl. 19:38.
Citera
2024-05-03, 19:41
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Ingen rök utan eld. Men Skam till alla som utnyttjar en utsatt person sådär, vidrigt! Straffen behöver skärpas.

Annars ser det ut som vanlig missbrukarlogik där personer ljuger för sig själv och skapar en alternativ verklighet där hen är ett offer oavsett vilka metoder som används för att finansiera missbruket, vad hindrar henne att begå brott? Hon har garanterat trampat på många släktingars tår också och struntet i många utsträckta händer som vill hjälpa.

Som man sår får man skörda, vem hade kunnat tro att ett liv i missbruk ledde till misär? Suprise surprise.

Vem som utnyttjar vem kan diskuteras. Jag tycker hon utnyttjar stackars ensamma män som tydligen är så desperata efter lite ömhet att de till och med betalar en sån träskpadda...
Citera
2024-05-03, 19:50
Medlem
HVIT.s avatar
Köpt sex en gång, svindyrt, men det var värt det. En fantastiskt snygg 18-20-åring i Vilnius, Litauen. Att betala för ett träsktroll likt den där är ju sanslöst! Skulle inte ens röra "detta" med en radiostyrd tång även om jag fick 10 lakan!
Citera
2024-05-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, Skattemyndigheten borde definitivt ta sig en titt på detta. Det kan handla om obeskattade miljonbelopp. Har man sagt A får man säga B.

Åklagare också, det är tveklöst ett grovt skattebrott.
Det har flera års fängelse på straffskalan.
Citera
2024-05-03, 20:35
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Vem som utnyttjar vem kan diskuteras. Jag tycker hon utnyttjar stackars ensamma män som tydligen är så desperata efter lite ömhet att de till och med betalar en sån träskpadda...
Du har definitivt inte läst om vilka hon såldes till. Men inte heller "stackars desperata torskar" har en födslorätt att kunna ta för sig av sårbara och utsatta personers kroppar bara för att dessa är i ett underläge.
Citera
2024-05-03, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du har definitivt inte läst om vilka hon såldes till. Men inte heller "stackars desperata torskar" har en födslorätt att kunna ta för sig av sårbara och utsatta personers kroppar bara för att dessa är i ett underläge.

Nej jag har inte läst för jag vet att trafficking i Europa är rent jävla trams för att passa narrativet.
Hur jävla dum i huvudet är man om man inbillar sig att det finns några hallickar som köper och säljer folk när det finns hur många kvinnor som helst som gör det högst frivilligt.
Hur fan skulle det ens gå till i praktiken när så gott som alla fnask har outcalls, det vill säga att de åker till hotell och så vidare.

Det är ungefär lika dumt som om NHL-klubbarna skulle kidnappa hockeyspelare när det finns hur hur många som helst som vill spela där av högst egen vilja...
Citera
2024-05-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy

Hur vet du att hon var i underläge, hon kanske red killarna?

Och hon såldes inte, hon sålde däremot en tjänst och tog väldigt bra av de stackarna som tvingades betala. Hon utnyttjade deras underläge och desperata behov.
Citera
2024-05-03, 21:00
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Detta är min kusin.
Hon är helt manisk och smutskastar hennes föräldrar gång på gång. När hon och hennes man gifte sig på Gotland för X antal år sedan stack de från bröllopet efter festen och hörde aldrig av sig mer, föräldrarna fick stå för allt.

Hon är läskigt manipulativ och psykologiskt terroriserar hennes mor och far genom att de att tro att de ska få träffa deras enda barnbarn - ifall de skickar över pengar. Pengarna överförda och det spenderade hon på botox av nån sort och några barn fick de aldrig träffa.
Ja, hon har haft en trasig uppväxt men det skulle jag säga är på grund av hennes val. Ja vi har ett svagt psyke i våran släkt och är rätt kåta på substanser men hon kommer från ett fint villaområde i Stockholm och hade alla förutsättningar.

Är öppen för frågor mvh.

Att Aftonbladet har en anti-prostitutions agenda är uppenbart. Varför tror du att hon spelar med i Aftonbladets agenda? Är det för pengarna? Eller för att hon tror på budskapet? Med sin egen erfarenhet som projektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in