2024-04-22, 21:42
Medlem
Då gör väl KVD som alla andra bilhandlare som köper på KVD.
Köper billigt pga några anmärkningar som snabbt fusklagas och sen ut på ny försäljning till ett högre pris.
Många anmärkningar blir aldrig åtgärdade utan bara "borglömda" nya annonsen.

Samtliga bilar jag sålt på KVD har varit ute på Blocket inom 1 månad
Citera
2024-04-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schejsn
Då gör väl KVD som alla andra bilhandlare som köper på KVD.
Köper billigt pga några anmärkningar som snabbt fusklagas och sen ut på ny försäljning till ett högre pris.
Många anmärkningar blir aldrig åtgärdade utan bara "borglömda" nya annonsen.

Samtliga bilar jag sålt på KVD har varit ute på Blocket inom 1 månad

Alla som går på auktion hos Kvd läggs ut på Blocket.
Citera
2024-04-22, 23:09
Medlem
Gosifs avatar
Förekommer säkerligen överallt. Speciellt hemnet och tradera
Citera
2024-04-23, 00:06
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katmandoo
Jag menar att det är oseriöst att buda på sina egna objekt, men jag kanske är ute och cyklar.

Nej. Det är inget vidare.
Citera
2024-04-23, 01:29
Medlem
daf66s avatar
Jävigt så det heter tusan

1. Budtrissning
2. "kompispriser" med avgiftsfritt köp.

Påminner mer om pyramidspel än något annat. Saknar när KVD var en vanlig auktionssite och inte vad för skit de än försöker framstå som nu.
Citera
2024-04-23, 01:32
Medlem
KVD suger numera. Priserna är högre än hos bilhandlare och händer något så är ”garantin” inte värd mer än en rågad skål med hundsnor.

Har själv köpt bil där på den tiden det var gamla företagsleasingbilar de sålde. Då var priset lagom och bilen bra dokumenterad.

Då köpte flera jag vet av bil på kvd nu är det ingen. Trots att de har privatbilar nu också.

Nu är fanimig blocket bil bättre och så kollar man på bilhandlare utom kvd då såklart.

Synd då det var bra en gång i tiden men som allt annat var de ju tvungen att förstöra det också.
Citera
2024-04-23, 05:09
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Lite kul o se ändå, tar man att servicelampan/start-stopp blev åtgärdad, vinterdäcken försvann. sedan tvättat bort oljeläckage. det ökade priset på bilen.

Ja dom gör ett bra jobb ändå där. Det ska aldrig gå att göra några klipp där på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2024-04-23, 08:05
Medlem
Lol lycka till att få sålt den för 160k
Citera
2024-04-23, 10:07
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Nu är det inte KVD som är säljare utan där endast ombud eller mäklare om man så vill.

KVD skriver ju över bilarna på sig själva innan dom skrivs över på den nya ägaren, så har i alla fall skett med dom bilar som jag har lämnat till KVD... Så det är ju faktiskt KVD som är säljare.

Sen händer det att KVD köper bilar som dom auktionerar ut själva för att tjäna mer pengar. Inget fel med det egentligen.

Men visst kan dom vara lite luriga. En gång trollade dom bort mina vinterhjul som jag hade skickat med i bagaget på bilen, dom fick inte nya ägare ta del av. Det var väl helt enkelt någon på KVD som la beslag på dom helt enkelt. Gratis är ju gott som man brukar säga.
Citera
2024-04-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Precis det här. Självklart är det oseriöst att en auktionsfirma lägger egna bud i sina budgivningar.

Det borde en som köpare kunna dra fördel av då det uppenbarligen inte läggs bud för att trissa upp priset utan för att Kvd anser att det går att tjäna pengar på bilen.
Citera
2024-04-23, 11:08
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag sålde en bil på KVD och den uppnådde inte reservationspris. Dvs ingen bjöd tillräckligt högt. KVD köpte då bilen av mig och la upp den igen. Är det det här TS menar som att de budar på bilarna själva?

Det skulle vara en helt annan sak om det är så det förehöll sig.

Jag anser som sagt att KVD tillhör en av dom få seriösa på den här spelplanen där det figurerar högst tveksamma aktörer. Jag har även själv köpt en bil av dem utan att ha något att klaga på, den var i exakt det skick som utlovats.

Att dölja regskylten, luddig, ostrukturerad och inte komplett information om objektet, inte ha möjlighet att inspektera och helst provköra objektet innan auktionen är slut och att man enbart kan reklamera fel på plats när objektet hämtas och då endast få möjlighet att häva köpet utan ersättning för merkostnader man haft är i min mening inte förenligt med gällande konsumentlagar.
Citera
2024-04-23, 18:30
Medlem
OtherBarrys avatar
Jag sålde via KVD, ägarbyte gjordes till KVD som sedan skrev över bilen på vinnande budgivare.

Otroligt smidigt och absolut noll kontakt med eventuella köpare eller slutgiltig köpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in