2024-04-08, 15:28
Medlem
Nottelitens avatar
Från Tv2 :
En kvinne i 50-årene er varetektsfengslet med brev- og besøksforbud, samt medieforbud, i fire uker. De to første ukene er hun ilagt isolasjon. Det får TV 2 bekreftet mandag ettermiddag.

Fengslingen foregikk som en kontorforretning, da kvinnen samtykket til fengsling.
länk till artikeln :
https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...et-i-fire-uker
Citera
2024-04-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karikatur
AKG er av trøndersk opprinnelse, noe muligens også gjelder LEF (har slekt i i Nord Trøndelag). Stusser dessuten litt på AKG`s etternavn - kan kanskje kobles til kjent tidl. politiker?

Og AKG og den kjente politikeren er venner på fb.
Citera
2024-04-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, jag har en stark känsla av att hon faktiskt har en anledning till det hon gjorde, men det kan också bero på att impulsiva mord av kvinnor med män som offer inte är lika vanliga som när män gör det...
Sant. Hun angrer sa hun vel. Høres ikke ut som psykose el.
Citera
2024-04-09, 00:15
Medlem
Citat:
ja, jag tror faktiskt att hon vill försöka förklara vad som egentligen hände den här natten, men som du också skriver så får vi inte veta på ett tag...
Men ingen som tør spekulere høyt...? Tidslinjen tatt i betraktning, så er det definitivt et underlig sluttsenario. Lå BO i sengen sin og sov, med samboer sovende ved siden av, og samboer våknet ikke av noe før ETTER at drapet var begått? Satt GK på puben hele kvelden og var hyggelig imens hun ventet til det kunne være sannsynlig at BO hadde lagt seg for å sove? Hadde GK egen nøkkel, eller brøt hun seg inn i huset? Jeg har MANGE spørsmål.
Citera
2024-04-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuttut
Dette kombinert med at han ble funnet drept i senga gjør at jeg tenker at det har vært målrettet. I tillegg skriver fostersøster på fb at han er knivstukket. Om hun har planlagt så mye tviler jeg på, men at hun hadde dette i tankene da hun stoppet innom tror jeg på.
Er jo relativt spesielt å be taxien vente mens du bare løper inn og knivstikker en kar før du skal hjem

Er det mulig å maskere navn på foster søster?
Citera
2024-04-09, 08:12
Medlem
Hvorfor ringte ikke samboer til politiet?
Hun var i huset, hvorfor hørte hun ikke skrik evt rop fra den avdøde i det han ble knivstukket?
Var han dopet ned eller forgiftet i forkant?
De kjente hverandre godt alle tre.. siktede har kjennskap med politiet fra før, rus og narko. Så at hun ikke har vært på den lokale puben er veldig sannsynlig..
Jeg har så mange spørsmål. Hvor var samboer??
Senast redigerad av Trultemulte 2024-04-09 kl. 08:21.
Citera
2024-04-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondeodude
Er det mulig å maskere navn på foster søster?

Jeg har ikke lagt ut navnet uten maskering.
Citera
2024-04-09, 09:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Från Vg :
– Jeg ringte til drosjen for henne, sier pubeier Sissel Rendalen til VG søndag ettermiddag.

Klokken var 23.08. Hun jobbet hele lørdagskvelden, men serverte kun en eneste gjest.

Drosjen var på plass utenfor Bokken pub like over klokken halv tolv – og satte kurs mot kvinnens hjem et par kilometer unna.

Veien dit går forbi huset hvor politiet mener det skjedde et drap kort tid senere.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...er-straffskyld

Så hon tog en taxi från Bokken Pub på Braskereidsfoss och skulle hem, 1,5 km från puben dödar hon sedan GAL innan hon på något sätt åker de sista 3,9 km hem där hon grips 01.30...
Varför serverade hon bara en gäst? Var hon full själv tro?
Citera
2024-04-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trultemulte
Hun var i huset, hvorfor hørte hun ikke skrik evt rop fra den avdøde i det han ble knivstukket?
De kjente hverandre godt alle tre.. siktede har kjennskap med politiet fra før, rus og narko. Så at hun ikke har vært på den lokale puben er veldig sannsynlig..

Mente selvfølgelig at hun ikke har vært på den lokale puben tidligere, er veldig sannsynlig.
Citera
2024-04-09, 10:38
Medlem
Citat:

Vi vet jo ikke hvem som ringte politiet, ikke annet enn at det var en bekjent av GK. Kanskje en som befant seg i huset til GK da hun kom hjem til seg selv med taxi etter drapet?
BO ble funnet i sengen sin på hans egen adresse ( i hht politiet), så noe sier meg at han hadde lagt seg for natten. Samboer var tilstede da politiet ankom, men hadde ikke sett drapet. Min tanke er at kanskje hun også sov, og derfor ikke så hva som egentlig skjedde?
Men ja, det blir mange spørsmål! Jeg er rimelig sikker på at politiet sitter på mange svar som de ikke går ut med før f,eks varetektstiden nærmer seg slutten. GK har full isolasjon, men det kan jo også tenkes at andre er involvert i drapet og at politiet holder kortene for seg selv frem til de er sikre.
Citera
2024-04-09, 12:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför serverade hon bara en gäst? Var hon full själv tro?

Nej, varför skulle hon vara det?
Braskereidsfoss är inget stort ställe, mindre än 300 invånare och bartendern är delägare i pubben, så jag tvivlar starkt på att hon riskerar att förlora skjenkebevilgningen även om det är en lugn kväll...
Citera
2024-04-09, 12:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

har du tänkt på tanken att hon kanske inte visste vad som hade hänt förrän polisen kom, det tog väldigt kort tid från att AKG lämnade pubben till att polisen var på platsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in