2024-04-05, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Nej. Inget barn finns så därför kan inte brottet fullbordas. Pratar vi specifikt om #342 så var träff aldrig akuellt med någon underårig. Vad är för dig oklart?

Inget oklart alls! Enligt lagen måste barnet chatta, stämma möte och sedan våldtas innan domen eventuellt kommer. Så fel, men hans avsikt var ju .. Han kom för att våldta ett barn. Glasklart!
Citera
2024-04-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Någon som vet vilket datum rättegången blir av?
Minst ett år fram i tiden får du räkna med. Civilrättslig stämning är inte prioriterat.
Citera
2024-04-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Du vet uppenbarligen inte hur det svenska rättssystemet fungerar. Upprepad brottslighet leder till att brottet bedöms som grövre, inte att påföljden multipliceras.

En inbrottstjuv döms alltså inte till livstid för 415 olika inbrott utan till maxstraff för grov stöld, dvs högst 6 år.

Det vet jag mycket väl. Det var mer symboliskt. Men om man ser det på det sättet jag redovisade ser man att brottsligheten bör anses som grov.
Citera
2024-04-05, 14:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Inget oklart alls! Enligt lagen måste barnet chatta, stämma möte och sedan våldtas innan domen eventuellt kommer. Så fel, men hans avsikt var ju .. Han kom för att våldta ett barn. Glasklart!

Han kom för att de ville prata med honom i ett ärende rörande hans bil?
Citera
2024-04-05, 14:00
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Enligt uppgifter ska han tydligen jobba som IT-forensiker så detta rör sig nog om en person som har koll på saker och ting, både de juridiska och ekonomiska bitarna. IT forensiker jobbar nära polis och åklagare och vet vad de sysslar med. Han skulle inte driva det här om han inte visste att han har goda chanser att vinna målet.

Att han är just forensiker gör mig nyfiken på om han kan påvisa, eller i alla fall komma med antaganden om.att vissa av Dumpens chattar är manipulerade. Det skulle ge Dumpem 0 trovärdighet.
Citera
2024-04-05, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Han kom för att de ville prata med honom i ett ärende rörande hans bil?

Okej, då förstår jag vad du menar!
Citera
2024-04-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De ansvarar inte för männens val, vare sig att utföra de handlingar männen trott varit barn, eller deras val att avsluta sina liv. Oavsett om det berodde på att deras aktiviteter eller otrohet avslöjats eller deras missbruksproblem, för det är ganska otydligt i några fall.

Det begriper du väl?

Det finns ett ganska stort problem i ditt resonemang.

Först kan vi slå fast att inte heller jag är nån större vän av pedofiler, vare sig de fullföljt eller varit på väg att begå brott.

Det Hor-Sara och Kola-Patrik sysslar med kan absolut leda fram till ett stort antal fall av grooming. Inga problem så långt. Men det är inte duon intresserade av. Man vill ha hämnd baserat på privata skäl.

Man hade alltså kunna få de här personerna lagförda i alla fall då de redan begått brott. Men det ville man alltså inte. I stället hänger man ut dem så de kan identifieras. Vilket lett till att bland annat PHS sökt upp en del av dem och misshandlat dem. Vilket du säkert gillar.

Du kan rent rättsligt aldrig komma i från att dessa personer, vare sig du gillar det eller ej, inte begått något övergrepp när P&S är ute och fiskar. Sedan får man givetvis tycka vad man vill om det. Det gör även jag.

Du vill pressa människor till självmord baserat på personlighet och inte på utförd handling. En ganska rå attityd. Jag utgår från att du även kanske anser att förståndshandikappade bör avlivas. Eller varför inte oxå HBTQ-folk när vi ändå är igång ?

Att bara de människor du själv godkänner, ska ha rätt att leva är en ganska farlig inställning. Det förstår du väl ?

För egen del anser jag att alla, precis som du, som vill ha tillbaka inkvisitionen och häxprocesserna inte har någon plats i vårt land inte har någon plats här varför de med fördel kan ta sina luv. Det förstår du väl med ...?
Citera
2024-04-05, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Minst ett år fram i tiden får du räkna med. Civilrättslig stämning är inte prioriterat.
"Civilrättslig"... lol
Citera
2024-04-05, 14:29
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Nej, det är inte ett brott att sexchatta med en vuxen som utger sig för att vara ett barn. Det existerade inget riktigt barn alltså är det inget brott.

Korrekt!
Citera
2024-04-05, 14:29
Bannlyst
Citat:
Enligt uppgifter ska han tydligen jobba som IT-forensiker så detta rör sig nog om en person som har koll på saker och ting, både de juridiska och ekonomiska bitarna. IT forensiker jobbar nära polis och åklagare och vet vad de sysslar med. Han skulle inte driva det här om han inte visste att han har goda chanser att vinna målet.
Varför skulle en civilanställd datornörd vara kunnig inom juridik?
Citera
2024-04-05, 14:33
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:

Vilket cp-inlägg. Han har inget med ekonomi att göra.
Han jobbar med att redigera ljudfiler åt polisen, te.x. ljudmaterial för bevismaterial i pågående fall där ljudet behöver "städas" upp eller så CSI-style.
Citera
2024-04-05, 14:36
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Varför skulle en civilanställd datornörd vara kunnig inom juridik?

Är du dum.i huvudet. Han skriver att han jobbar nära åklagare och polis.. Som jag skrivit tidigare så har han naturligtvis rådfråga juridiskt kunnig expertis, och då fått rådet att han med största säkerhet kommer vinna ett sånt här mål, samt vad skadestånden då kommer landa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in