2024-04-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
De ansvarar ändå för fyra självmord så det verkar inte ha fungerat. För Hor-Sara och Kola-Patrik är det viktigt att få synas offentligt och de går gärna över lik för att göra det. De har själva sagt att de inte ansvarar för "pedofiler" som tar livet av sig. Eller rättare sagt, de har väl i praktiken underförstått menat att de får skylla sig själva .

Jag hoppas att slutet för denna vigilanteduo närmar sig och att de faller tungt..
De ansvarar inte för männens val, vare sig att utföra de handlingar männen trott varit barn, eller deras val att avsluta sina liv. Oavsett om det berodde på att deras aktiviteter eller otrohet avslöjats eller deras missbruksproblem, för det är ganska otydligt i några fall.

Det begriper du väl?
Citera
2024-04-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
det kan inte bli brottsprovokation då inget brott har begåtts , gäddorna har inte chattatat med barn
Dessutom så är det bara polisen som är begränsade i sin bevis- och brottsprovokationutövning, även om den lättar mer och mer. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/mitt/2024/april/ska-inte-kanna-sig-trygg-att-salja-narkotika-pa-sociala-medier/ Privata aktörer och särskilt media har inte de juridiska begränsningarna.
Citera
2024-04-05, 12:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det är helt olika fall. Du kan inte jämföra äpplen och päron. I de fallen fanns ett allmännintresse och riktiga brott hade begåtts. Inget av det finns här.

Ingen blev väl fälld i rätten för köttfärsen vad jag vet.
Ergo: ingen anledning till uthängning.
Citera
2024-04-05, 12:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Vet inte om jag hänger med. Men han kan ju alltså driva målet på egen hand utan JK om han så önskar, det blir ju ingen skillnad. Sara som är ansvarig utgivare kan dömas för förtal ändå.

JK tar kostnaden om JK förlorar, men kör man "på egen hand" och förlorar, kan man riskera "hus och hem".
Citera
2024-04-05, 13:03
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka
B 6005-24 stämningsansökan här
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

"även ospecificerat belopp för ekonomisk skada och sveda och värk. Samt att de även ska stå för rättegångskostnaderna."

Kan ju bli en otrolig summa då för Sara Nilsson att betala vid förlust om nu homogäddan vinner på alla punkter.

"Smart" av Sara att stå som ansvarig utgivare. Sjöberg och de andra hade väl vett nog att avstå. Jag känner två personer son lurades att stå som ansvariga på två företag. Genomhederliga men inte de skarpaste knivarna . Det slutade med fängelse och miljoner i böter. .

Om gissningsvis 3år framåt i tiden är Sara och Sjöberg knappast de såtaste vänner. Sara har 25 mille i skulder och skakar galler. Patrik är på Park Lane och festar med de nya kompisarnas pengar
Citera
2024-04-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
JK tar kostnaden om JK förlorar, men kör man "på egen hand" och förlorar, kan man riskera "hus och hem".

JK har inte väckt talan i något yttrandefrihetsmål sedan 2014. Så chansen att de gör det är minimal.
Citera
2024-04-05, 13:08
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Exakt så.
Den här gäddan kommer naturligtvis att förlora och får då betala hela cirkusen ur egen ficka.

Finns en anledning till varför vi har så få enskilda åtal.
Citera
2024-04-05, 13:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
JK har inte väckt talan i något yttrandefrihetsmål sedan 2014. Så chansen att de gör det är minimal.

Stämmer.
Men den tjärande som förlorar kan riskera "hus och hem" på grund av advokatkostnader.
Citera
2024-04-05, 13:15
Medlem
Citat:
Stämmer.
Men den tjärande som förlorar kan riskera "hus och hem" på grund av advokatkostnader.

Får hoppas att han är informerad om den ekonomiska risken, nu tror jag iof att han kommer vinna.
Citera
2024-04-05, 13:34
Medlem
Raktinyllets avatar
Någon som vet vilket datum rättegången blir av?
Citera
2024-04-05, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Nej, det är inte ett brott att sexchatta med en vuxen som utger sig för att vara ett barn. Det existerade inget riktigt barn alltså är det inget brott.

Inte olagligt, men han trodde dock att han gjorde det. Tur att det var en vuxen.
Citera
2024-04-05, 13:45
Medlem
Citat:
Får hoppas att han är informerad om den ekonomiska risken, nu tror jag iof att han kommer vinna.

Enligt uppgifter ska han tydligen jobba som IT-forensiker så detta rör sig nog om en person som har koll på saker och ting, både de juridiska och ekonomiska bitarna. IT forensiker jobbar nära polis och åklagare och vet vad de sysslar med. Han skulle inte driva det här om han inte visste att han har goda chanser att vinna målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in