2024-03-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast själva grejen med att få en matkasse från kyrkan är ju att du får den? Dvs i gåva och inget kort eller kvitto inblandat.

Soc kan inte fortsätta betala ut pengar till någon som redan fått ekonomiskt bistånd för månaden men bränt dem (ev kan man få nödprövning men då ska man helst ha barn). Därav rekommenderar de kyrkan.

Och kyrkan ger inga bidrag till den som spelar bort sina pengar! Vare sig i form av matkasse (kan säljas) eller kontanter!
Soc och kyrkor i mitt område funkar iaf så! Inga rek att vända sig till kyrkorna.
2024-03-31, 12:20
Medlem
Skaffa jobb som chattoperatör på jobba-hemifrån, skit betalt, skit jobb, men du kommer få ihop lätt 8 till 12k om du nöter på.

Alternativt fråga soc om hjälp igen att du har spelproblem blabla.
2024-03-31, 12:20
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
.. Och nu inte har ett öre kvar?

Själva hyran är betald, men inte någon annan räkning o saldo på konto är 0kr.

Ni har absolut inget att sälja på tradera.

Så seriösa svar tack.

1) Gå till socialtjänsten och förklara situationen. Ta med dina räkningar.

2) anmäl dig som timvikarie på kommunen. Det lär garanterat finnas jobb. Sunkigt betalt men du får social kontakt och lite mer på kontot.
2024-03-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Och kyrkan ger inga bidrag till den som spelar bort sina pengar! Vare sig i form av matkasse (kan säljas) eller kontanter!
Soc och kyrkor i mitt område funkar iaf så! Inga rek att vända sig till kyrkorna.
Fast du visste ju inte ens att kyrkornas matkassar är gratis så om jag var ts skulle jag ta det du skriver med en skopa salt.
2024-03-31, 12:33
Medlem
Citat:
Fast du visste ju inte ens att kyrkornas matkassar är gratis så om jag var ts skulle jag ta det du skriver med en skopa salt.

Svårt med läsförståelse? När skrev jag att jag inte visste att matkassar är gratis? V v tillskriv mig inte saker jag aldrig sagt!! Fult av dig!!

Den som får matkasse av de kyrkor som ev delar ut dem, de får de förstås gratis!
MEN kyrkorna måste förstås KÖPA och BETALA dem från sin leverantör! Vems pengar tror du bekostar det? Inte är det skattepengar!

Sen finns det IBLAND fonder kyrkor kan hjälpa till med! Varken dessa eller matkassar delas ut till missbrukare, det säger sig självt! Detta av samma skäl som Soc!
2024-03-31, 12:37
Medlem
Citat:
Svårt med läsförståelse? När skrev jag att jag inte visste att matkassar är gratis? V v tillskriv mig inte saker jag aldrig sagt!! Fult av dig!!

Den som får matkasse av de kyrkor som ev delar ut dem, de får de förstås gratis!
MEN kyrkorna måste förstås KÖPA och BETALA dem från sin leverantör! Vems pengar tror du bekostar det? Inte är det skattepengar!

Sen finns det IBLAND fonder kyrkor kan hjälpa till med! Varken dessa eller matkassar delas ut till missbrukare, det säger sig självt! Detta av samma skäl som Soc!

Det var när du skrev att ts måste betala för kyrkans matkasse och att det skulle synas på ts kontoutdrag.
2024-03-31, 12:42
Medlem
Citat:
Det var när du skrev att ts måste betala för kyrkans matkasse och att det skulle synas på ts kontoutdrag.

Läs igen! Har aldrig skrivit det du påstår!

Om ett kontoutdrag visar FRÅNVARO AV MATINKÖP, så drar Soc slutsatsen att någon annan gett ts mat/matpengar!

Slutdiskuterat!
2024-03-31, 12:43
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
.. Och nu inte har ett öre kvar?

Själva hyran är betald, men inte någon annan räkning o saldo på konto är 0kr.

Ni har absolut inget att sälja på tradera.

Vi pratar mat för hela månaden, el räkning, akassa, bredband, mobil, etc. Räkningar som måste bli betalda eller så tillkommer inkasso avgifter o tillslut hamnar de på fogden o jag har längre ingen el eller mobil eller internet.. Så ingen bankid, kan inte längre skicka in det som krävs av soc etc.

Så era rappa kommentarer som att man inte behöver internet är helt trams, man sköter sånt via internet numera så det krävs både mobil el och internet att kunna sköta det lägsta i samhället.

Finns 0kr att tillgodo.

Vad hade ni gjort. Trams som panta burkar (tro mig, det finns minst 3 i stan som gör inget annat än just detta, dag ut o dag in, jag skulle ha tur att hitta EN pantburk på 8h)

Sälja röven. Jo eller hur. Jag skulle magiskt bli homosexuell bara för att jag har 0kr..

Så seriösa svar tack.

Ska ge dig ett seriöst svar och jag kommer inte försköna.

Hur tänkte du som!? Soc bidrag har väl inte höjts dom senaste typ 20 åren och marginal fanns inte ens då.

Alltid en risk å spela. Å ännu större risk med soc bidrag då det verkligen inte finns nån marginal för spel.

Du får väl hora dig.
2024-03-31, 12:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Vad hade ni gjort. Trams som panta burkar (tro mig, det finns minst 3 i stan som gör inget annat än just detta, dag ut o dag in, jag skulle ha tur att hitta EN pantburk på 8h)
Du skulle garanterat hitta mer än en pantburk. Du skulle också kunna sätta dig utanför bolaget och tigga. Visst du kanske inte får in några större pengar men du har ju som du själv säger 0 kr så alla över det hade varit en förbättring.
Citat:
Sälja röven. Jo eller hur. Jag skulle magiskt bli homosexuell bara för att jag har 0kr..
Det är klart att du inte skulle bli homosexuell, då skulle du ju inte behöva få betalt alls. Men det finns ändå ett belopp som du skulle kunna tänka dig att göra det ändå för, hade jag till exempel fått ett par hundra miljoner hade jag absolut övervägt det. Eftersom du har exakt noll kronor borde summan vara mycket lägre för dig.
2024-03-31, 12:45
Medlem
Citat:
Läs igen! Har aldrig skrivit det du påstår!

Om ett kontoutdrag visar FRÅNVARO AV MATINKÖP, så drar Soc slutsatsen att någon annan gett ts mat/matpengar!

Slutdiskuterat!
Fast ts har redan bränt sitt ekonomiska bistånd på spel. Soc behöver inte veta mer för att inte dela ut mer pengar till ts innevarande månad.
2024-03-31, 12:50
Medlem
fittslems avatar
Socialbidrag och spelat bort den , vilket darwinistisk tillvaro.

Bara att sätta sig utan systemet och tigga eftersom att samla burkar inte var ett alternativ.
Har TS tur så kan han köpa ett stort paket havegryn att leva på resten av månaden.
2024-03-31, 12:50
Medlem
Citat:
Fast ts har redan bränt sitt ekonomiska bistånd på spel. Soc behöver inte veta mer för att inte dela ut mer pengar till ts innevarande månad.

Hur var det nu, hade jag skrivit det du påstår eller inte?

Han kan göra som jag tipsat om i de steg jag beskrivit och hoppas på att möta en förstående handläggare.
De kan om de vill!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in