2024-03-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
.. Och nu inte har ett öre kvar?

Själva hyran är betald, men inte någon annan räkning o saldo på konto är 0kr.

Ni har absolut inget att sälja på tradera.

Vi pratar mat för hela månaden, el räkning, akassa, bredband, mobil, etc. Räkningar som måste bli betalda eller så tillkommer inkasso avgifter o tillslut hamnar de på fogden o jag har längre ingen el eller mobil eller internet.. Så ingen bankid, kan inte längre skicka in det som krävs av soc etc.

Så era rappa kommentarer som att man inte behöver internet är helt trams, man sköter sånt via internet numera så det krävs både mobil el och internet att kunna sköta det lägsta i samhället.

Finns 0kr att tillgodo.

Vad hade ni gjort. Trams som panta burkar (tro mig, det finns minst 3 i stan som gör inget annat än just detta, dag ut o dag in, jag skulle ha tur att hitta EN pantburk på 8h)

Sälja röven. Jo eller hur. Jag skulle magiskt bli homosexuell bara för att jag har 0kr..

Så seriösa svar tack.
Sluta spela och skaffa ett jobb.

Du får bli kriminell ett tag och sno mat i affären
2024-03-31, 11:03
Medlem
Det enda konstruktiva du kan göra är att vända din ångest till handling. Sök hjälp via soc, kyrka, förening eller vårdcentral. Kanske dags att "komma ut" med problemen och vända skutan? Det tar tid att bryta ovanor och se vad som orsakat mönstren, utan att missa komplexiteten i ett beroende. Men det går!
2024-03-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Men vad vill du då? Att någon ska svinga med trollspöet och ordna allt?
Hjälpa folk med saker och tjänster är väl ett bra sätt att få in cash på. Såg i en facebookgrupp för hund och kattvakt hur det var folk som pröjsade 100 kr om dagen för man skulle ta hand om deras husdjur. Betalade själv 500 kr till en person för 2 veckor sedan för jag behövde hjälp hemma med en sak. Det finns en massa småtjänster som företag inte gör och om de gör det är de för dyra pga de har helt andra villkor. Kyrkan delar ut matkassar, vet det själv för jag känner folk som stadigt går dit och får del av det då de går på soc.

Går en på soc och samtidigt får matkassar från frivilligorganisationer, drar soc bort den del av försörjningsstödet som ska gå till mat!

Sen har inte alla kyrkor matkassar så räkna inte med det. De/vissa av dem har också ekonomiska problem ibland.
Senast redigerad av DEF1 2024-03-31 kl. 11:12.
2024-03-31, 11:12
Medlem
Citat:
Japp det är oerhört tufft just nu men kanske blir enklare

Läste är du inte har några problem att svälta dig. Glöm inte pilla i dig lite salt då också annars blir det fel på balansen därinne.

God man ansöker du genom kommunen. Om du inte har en särskild vän t.ex som du kan tänka dig så kommer de hitta till dig.

Finns de som satt i system att bli god man iom att man tjänar typ 1700kr/mån skattefritt. Samma sak vad gäller privatist-övningskörning. Vet dock ej om skatten då. Har du bil är det ju också något.
2024-03-31, 11:16
Medlem
Citat:
Haha. Ja hade jag kunnat låna 4 lax hade jag såklart spelat upp dessa också. Vilket är nästan ironiskt för det är ungefär vad som skett
Han var såklart sarkastisk med tanke på hur efterblivet det är, helt sjukt att spelmissbrukare är värre o mer efterblivna än pundare fastän dom är nyktra. Patetiskt.

Ta tag i ditt spelmissbruk och skaffa ett jobb, vetifan vad som är mer luffigt än att spela bort BIDRAG.

Sen som någon annan sa, varför i helvete betalar du för akassa när du är arbetslös? Lika smart som att betala bilförsäkring utan bil ungefär.
2024-03-31, 11:38
Medlem
Citat:
.. Och nu inte har ett öre kvar?

Själva hyran är betald, men inte någon annan räkning o saldo på konto är 0kr.

Ni har absolut inget att sälja på tradera.

Vi pratar mat för hela månaden, el räkning, akassa, bredband, mobil, etc. Räkningar som måste bli betalda eller så tillkommer inkasso avgifter o tillslut hamnar de på fogden o jag har längre ingen el eller mobil eller internet.. Så ingen bankid, kan inte längre skicka in det som krävs av soc etc.

Så era rappa kommentarer som att man inte behöver internet är helt trams, man sköter sånt via internet numera så det krävs både mobil el och internet att kunna sköta det lägsta i samhället.

Finns 0kr att tillgodo.

Vad hade ni gjort. Trams som panta burkar (tro mig, det finns minst 3 i stan som gör inget annat än just detta, dag ut o dag in, jag skulle ha tur att hitta EN pantburk på 8h)

Sälja röven. Jo eller hur. Jag skulle magiskt bli homosexuell bara för att jag har 0kr..

Så seriösa svar tack.

sälja röv på gatan, du får mycket pengar snabbt
2024-03-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Låna pengar för att spela ikapp förlusten såklart. Är väl en no brainer?

Sant, nästa gång då vinner du!
2024-03-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Går en på soc och samtidigt får matkassar från frivilligorganisationer, drar soc bort den del av försörjningsstödet som ska gå till mat!

Sen har inte alla kyrkor matkassar så räkna inte med det. De/vissa av dem har också ekonomiska problem ibland.
Hur vet soc att du fått en matkasse från kyrkan?
Det vet de inte. Tvärtom råder soc personer i ts situation att vända sig till kyrkan.
2024-03-31, 11:51
Medlem
Citat:
Sälja röven. Jo eller hur. Jag skulle magiskt bli homosexuell bara för att jag har 0kr.. Så seriösa svar tack.
Nu fattar jag inget alls. Tror du att alla prostituerade gör det frivilligt?

För övrigt vänder du dig till de dina dvs föräldrar, mor- och farföräldrar, syskon, vänner m. fl. Annars finns väl bara kriminalitet kvar att välja på?!
2024-03-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
sälja röv på gatan, du får mycket pengar snabbt
Hur mycket då?
2024-03-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur vet soc att du fått en matkasse från kyrkan?
Det vet de inte. Tvärtom råder soc personer i ts situation att vända sig till kyrkan.

Jo, de ser på kontoutdragen vart pengarna går om du betalar med kort!

EDIT: alltså FRÅNVARO av matinköp verkar ju suspekt. Då kmr de förutsätta att ngn annan skänkt mat)

Nej, soc råder ingen att kontakta kyrkan, eftersom det enl SOC .TJÄNSTLAGEN är KOMMUNENS ANSVAR att se till att dess INVÅNARE HAR MAT OCH TAK ÖVER HUVUDET! (en s k PORTALPARAGRAF)!

Sen är soc olika i sin hantering beroende på område och handläggare! Men SOC HAR ÅTAGANDEN ENLIGT LAG. Inga frivilligorganisationer har det!

Se till att soc sköter sig genom att överklaga deras ev negativa beslut!
Senast redigerad av DEF1 2024-03-31 kl. 12:47.
2024-03-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jo, de ser på kontoutdragen vart pengarna går om du betalar med kort!

Nej, soc råder ingen att kontakta kyrkan, eftersom det enl SOC .TJÄNSTLAGEN är KOMMUNENS ANSVAR att se till att dess INVÅNARE HAR MAT OCH TAK ÖVER HUVUDET! (en s k PORTALPARAGRAF)!

Sen är soc olika i sin hantering beroende på område och handläggare! Men SOC HAR ÅTAGANDEN ENLIGT LAG. Inga frivilligorganisationer har det!

Se till att soc sköter sig genom att överklaga deras ev negativa beslut!
Fast själva grejen med att få en matkasse från kyrkan är ju att du får den? Dvs i gåva och inget kort eller kvitto inblandat.

Soc kan inte fortsätta betala ut pengar till någon som redan fått ekonomiskt bistånd för månaden men bränt dem (ev kan man få nödprövning men då ska man helst ha barn). Därav rekommenderar de kyrkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in