2024-03-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Tack! Jag är fortfarande nyfiken på dethär med matkassar. Kan man verkligen få gratis mat på det viset? Isåfall är det ju fantastiskt. Ska verkligen kolla upp det närmre.
Klarna går ut eftersom jag har en aktiv skuldsanering o mitt credit score Är Exakt 0.

Åter igen dethär med Facebook.. Jag har tyvärr inte det men hade jättegärna passat husdjur osv! Hade varit en dröm att kunna tjäna lite pengar på det faktiskt.

Passa husdjur inga illa menat men tror inte du kommer få några uppdrag som en ensam ung man men testa går väl.

En annan idé är att du i en lokal facebookgrupp erbjuder dig att hämta pant för 20-50% av pantens värde. Det skulle kunna vara en affärsidé
2024-03-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Han hade 1000 kr i räkningar, ingen astronomisk summa.

Det kan ordnas genom att följa råden i tråden. Han har fått en hel del vettiga förslag på hur man kan dra in pengar och fixa mat.

Sen borde det bli god man. Det går inte på en gång, men fram tills dess kan han låta Soc ta hand om räkningarna.

Vad TS främst behöver göra är att se vad han faktiskt kan. Sen beta av bit för bit. Vara glad för varje litet framsteg.

Det är alls ingen omöjlig sits, det är hans mindset som sätter stopp. 45 år med många år kvar, som kan bli skit om han fortsätter på samma spår eller nåt bra med ett annat tänk.

Hur fan har man 1000kr i räkningar efter hyra

TS spelade alltså bort riksnormen på 3500 eller vad de är med 1000kr i räkningar. Mer efterbliven än jag trodde, kanske ett troll.
2024-03-31, 16:40
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Vad får man för straff om man agerar målvakt för ett kriminellt nätverk? Kanske kan du få 10k om du agerar målvakt på snapchat. Har du en diagnos kanske du kan skylla på den få milt straff bara lite böter sen hinner du skaffa jobb tills du blir dömd.

Upp med fantasin nu för fan
läste om just detta för ett par dagar sen. De ger dig cash ett tag sen påstår de att du lurat dom sen är det skottpengar samt identitetsbyte som gäller.. Riktigt tuff branch att ge sig in i. Sen är jag väldigt ärlig o icke kriminell så det tänker jag inte göra blir hellre hemlös
2024-03-31, 16:42
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:

Det kan ordnas genom att följa råden i tråden. Han har fått en hel del vettiga förslag på hur man kan dra in pengar och fixa mat.

Sen borde det bli god man. Det går inte på en gång, men fram tills dess kan han låta Soc ta hand om räkningarna.

Vad TS främst behöver göra är att se vad han faktiskt kan. Sen beta av bit för bit. Vara glad för varje litet framsteg.

Det är alls ingen omöjlig sits, det är hans mindset som sätter stopp. 45 år med många år kvar, som kan bli skit om han fortsätter på samma spår eller nåt bra med ett annat tänk.
Tack men vilket råd har givits som ger 1000 kr? Förutom de tramsiga?
2024-03-31, 16:42
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:

Citat:
Äh, nu är du igång igen och är elak. Ge fan i det, var konstruktiv nu. Klart jag tänkt på det.

Elak är man när man säger att jag ska sälja min röv eller panta burkar.
2024-03-31, 16:43
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Passa husdjur inga illa menat men tror inte du kommer få några uppdrag som en ensam ung man men testa går väl.

En annan idé är att du i en lokal facebookgrupp erbjuder dig att hämta pant för 20-50% av pantens värde. Det skulle kunna vara en affärsidé
Exakt därför ifrågasätter jag dessa "råd" för de funkar inte i verkligheten.
2024-03-31, 16:45
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Hur fan har man 1000kr i räkningar efter hyra

TS spelade alltså bort riksnormen på 3500 eller vad de är med 1000kr i räkningar. Mer efterbliven än jag trodde, kanske ett troll.
Inget troll....
Ja det stämmer, spelade bort 4000 kr. Fick ca 10000 totalt resten gick till hyran som är betald.
Normalt sett hade jag haft 3000kr just nu, med allt betalt.
2024-03-31, 16:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Tack men vilket råd har givits som ger 1000 kr? Förutom de tramsiga?

Gör listan nu så ser du det själv.
2024-03-31, 16:50
Medlem
Citat:
Tack! Jag är fortfarande nyfiken på dethär med matkassar. Kan man verkligen få gratis mat på det viset? Isåfall är det ju fantastiskt. Ska verkligen kolla upp det närmre.
Klarna går ut eftersom jag har en aktiv skuldsanering o mitt credit score Är Exakt 0.

Åter igen dethär med Facebook.. Jag har tyvärr inte det men hade jättegärna passat husdjur osv! Hade varit en dröm att kunna tjäna lite pengar på det faktiskt.

Ja du kan få matkassar. Jag har hänvisat människor dit som jag stött på i arbetet. Så det finns, du behöver bara komma i kontakt med dom. Oftast är dom i kyrkan bra på att veta vart du kan vända dig. Det går ju att ringa dit och kolla?

Kan du inte tänka dig att skaffa fb för det syftet bara då? Jag är med i en grupp där jag bor, och där är massa som vill ha hjälp med sina hundar.

Sen finns det enskilda grupper för hund och kattvakt. Jag har varit hundvakt många gånger, och har alltid fått några hundra i månaden som tack. Ibland mer när hunden fått vara hemma hos mig.
2024-03-31, 16:57
Medlem
Om TS inte är sugen på att göra något kriminellt så tror jag att bästa chansen är att jobba svart i exempelvis restaurang-, städ- eller flyttbranschen. Då kanske man kan få pröjs direkt efter avslutat arbetspass. Å andra sidan kan jag tänka mig att det är stor konkurrens om sådana jobb med tanke på alla som uppehåller sig illegalt i landet.

Har TS kollat om Frälsningsarmén finns på hans ort? Jag har inte hunnit med att läsa riktigt alla inlägg.
https://www.fralsningsarmen.se/hitta-till-oss/
Chansen att få mathjälp är kanske inte så stor, men det skadar ju inte att fråga.

Äsch! Nu såg jag att TS sagt att han ska kolla upp detta.
Senast redigerad av LezFear 2024-03-31 kl. 17:18.
2024-03-31, 17:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Jag hade sagt som det var till soc och hoppas på att dom är schyssta och ger mig matkuponger. Sen hade jag kollat om det finns någon kyrka som skänker bort matkassar i närheten. Och sen hade jag spärrat mig för att spela
2024-03-31, 17:08
Medlem
Citat:
Inget troll....
Ja det stämmer, spelade bort 4000 kr. Fick ca 10000 totalt resten gick till hyran som är betald.
Normalt sett hade jag haft 3000kr just nu, med allt betalt.

Saknar ord men nu är ju din situation och vad du ska göra solklar. Du ska göra exakt som Smurfsmurf sa och be om uppskov tills nästa månad. Fortsätter du surra i denna tråden om andra lösningar så måste du vara ett troll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in