2024-03-31, 17:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Om TS inte är sugen på att göra något kriminellt så tror jag att bästa chansen är att jobba svart i exempelvis restaurang-, städ- eller flyttbranschen.
Är det inte kriminellt att jobba svart?
2024-03-31, 17:15
Medlem
Karl.VIIIs avatar
Det skulle du väl ha tänkt på innan du spelade bort alla dina pengar? Eller var det någon som höll en pistol mot din panna och tvingade dig att spela bort allting?
2024-03-31, 17:15
Medlem
Zantoris avatar
skaffa dig ett jobb och sluta sitta här medans du kunde försökt skrapa ihop pengar, idiot
2024-03-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det inte kriminellt att jobba svart?

Jo, det är väl olagligt att inte deklarera sina inkomster. Så jag antar att brottet inte inträffar förrän om ett år när det är dags att deklarera 2024:års inkomster. Då kanske TS har hamnat på grön kvist igen!
2024-03-31, 17:22
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Inget troll....
Ja det stämmer, spelade bort 4000 kr. Fick ca 10000 totalt resten gick till hyran som är betald.
Normalt sett hade jag haft 3000kr just nu, med allt betalt.

Om du bara behöver 1000kr för att betala av räkningarna utan att åka på inkasso och påminnelseavgifter bör du klara det. I värsta fall får du panta burkar och sätta in 1000kr via insättningsautomat för att kunna betala räkningarna. Eller så får du försöka tigga till dig pengar eller ta smällen och betala extra avgifter nästa månad. För att fixa mat kan du dumpstra eller hämta matsvinn som delas ut gratis om möjligt.
2024-03-31, 17:40
Medlem
Citat:
Eller så skaffar du en förmåga att läsa.
Jag har förmågan att läsa. Att TS inte är homosexuell har inte det minsta med saken att göra. Är hn desperat efter pengar ska hn göra det hn måste göra.

Alla dessa trådar med att folk vill åt pengar men inte har någon att fråga och heller inte vill göra nåt för att få in pengar. De vill att vi ska ge dem pengar. Det är vad det handlar om.
2024-03-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MY-SOUL-IS-ON-FIRE

Alla dessa trådar med att folk vill åt pengar men inte har någon att fråga och heller inte vill göra nåt för att få in pengar. De vill att vi ska ge dem pengar. Det är vad det handlar om.

Vete tusan om det är så i det här fallet. Då hade nog TS hittat på någon snyfthistoria istället för att säga att han spelat bort pengarna.
2024-03-31, 18:36
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Wow ännu ett Einstein.
Man behöver inte vara Einstein för att förstå att det du behöver göra är vad jag skrev. Det enda som krävs är ett minimalt förstånd men eftersom att du måste ha gått i landets sämsta särskola så förstår jag dig isåfall. Du får väl leta burkar eller nåt, vilket du förövrigt alltid borde behöva göra från början då värdelösa människor som dig borde få exakt 0 kr från kommun och stat.
2024-03-31, 18:37
Medlem
hockexs avatar
Ut till skogen, där har du en buffé som bara väntar på dig.

Vet inte hur det fungerar med socbidrag och en god man/förvaltare men kanske värt att ta upp inför nästa besök?
2024-03-31, 18:40
Medlem
Diablo1118s avatar
Vi gör det enkelt för TS som inte riktigt verkar vilja ta mot de råd som ges eller vilja diskutera utan istället bara skriva korta off topic svar eller oneliners så låser vi tråden istället!
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in