Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-25, 19:51
  #1
Avstängd
vansterliberalens avatar
När man läser trådar om tex Ryssar, andra länder i Europa, muslimer och liknande så häpnas man över hur hatiska de som skriver är, men som vi alla vet är det svenska folket ökänt konflikträdda och skulle aldrig våga ge sig på en Ryss eller muslim i det verkliga livet.

Är der likadant i våra grannländer som Danmark och Norge? Är det inte väldigt ohälsosamt att gå runt med så mycket hat inom sig hela tiden?

Aningen patetiskt.
Citera
2024-03-25, 19:55
  #2
Medlem
Rebiselles avatar
Exakt alla har fördomar å hatar nåt, garanterat du med. Om det är likadant i våra grannländer kan jag inte svara på.
Citera
2024-03-25, 19:56
  #3
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Svenskar är snäppet fegare än danskar, norrmän och finnar
Citera
2024-03-25, 19:56
  #4
Avstängd
För att somliga gör det som är nyttigt / bra, oavsett om det anses "fegt" eller "modigt" av de småsinta.
Citera
2024-03-25, 19:56
  #5
Avstängd
fearthetokens avatar
jag tippar på dom har magsår för all den snus dom stoppar i sig. Magsår och snus passar inte i hop..
Citera
2024-03-25, 20:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
När man läser trådar om tex Ryssar, andra länder i Europa, muslimer och liknande så häpnas man över hur hatiska de som skriver är, men som vi alla vet är det svenska folket ökänt konflikträdda och skulle aldrig våga ge sig på en Ryss eller muslim i det verkliga livet.

Är der likadant i våra grannländer som Danmark och Norge? Är det inte väldigt ohälsosamt att gå runt med så mycket hat inom sig hela tiden?

Aningen patetiskt.

Ännu en svenskfientlig tråd..

Du menar att det är fegt att yttra sina åsikter i stället för att gå ut och nita folk man inte gillar eller vad menar du med "ge sig på"?

Vi har inte behövt ta till våld då vi är ett civiliserat folk. Nu i det mångkulturella Sverige kan det såklart upplevas som att vi är fega men vi växte upp i ett av världens bästa länder, inte i någon håla i Afrika som gjort oss våldsamma.
__________________
Senast redigerad av .Stelopererad. 2024-03-25 kl. 20:15.
Citera
2024-03-25, 20:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
När man läser trådar om tex Ryssar, andra länder i Europa, muslimer och liknande så häpnas man över hur hatiska de som skriver är, men som vi alla vet är det svenska folket ökänt konflikträdda och skulle aldrig våga ge sig på en Ryss eller muslim i det verkliga livet.

Är der likadant i våra grannländer som Danmark och Norge? Är det inte väldigt ohälsosamt att gå runt med så mycket hat inom sig hela tiden?

Aningen patetiskt.

jag håller med men jag misstänker att flashback är ett dåligt urval läser man trådar pm tex Ukraina kriget blir det fan pinsamt fy fan så mycket tangentbordskrigare jag dör, tuffa som fan, men aktiva till den nivån att dom knappt kan ha några liv utanför webben
Citera
2024-03-25, 20:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
När man läser trådar om tex Ryssar, andra länder i Europa, muslimer och liknande så häpnas man över hur hatiska de som skriver är, men som vi alla vet är det svenska folket ökänt konflikträdda och skulle aldrig våga ge sig på en Ryss eller muslim i det verkliga livet.

Är der likadant i våra grannländer som Danmark och Norge? Är det inte väldigt ohälsosamt att gå runt med så mycket hat inom sig hela tiden?

Aningen patetiskt.

Förklara till till vad och hur ska man göra det.

Jag har provat.
jag har gjort detta och det blev det sedvanliga tjaffsandet, exakt som vi ser på alla youtuebeklipp (babianbabbel). Sen åkte jag på rejält med däng. För ett "uräkta men skulle du kunna tänka dig att dämpa dig lite" spårade ur totalt.

Jag gör alldig om detta utan ringer polisen direkt så fort jag ser något och anmäler allt jag kan anmäla direkt. Detta gjorde jag i dag.

Detta är en livsregel jag har mu. Ser jag en full N***R på ett tog så ringer jag direkt.

Fattar liksom inte vad och hur du menar. man står helt själv och kan bli otroligt jävla utsatt så det är ju som en jälva ickefråga och frågar nån mig så rekommenderar jag inte det du är ute efter.

Nu frågar du ju men varför frågar du ens ? Som om det skulle vara ett fragment av smarthet att utsätta sig själv eller sin egen familj för fara.
__________________
Senast redigerad av Brodrude 2024-03-25 kl. 20:34.
Citera
2024-03-25, 20:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
jag håller med men jag misstänker att flashback är ett dåligt urval läser man trådar pm tex Ukraina kriget blir det fan pinsamt fy fan så mycket tangentbordskrigare jag dör, tuffa som fan, men aktiva till den nivån att dom knappt kan ha några liv utanför webben

Ja när det gäller just Ukraina så är det så pinsamt att jag aldrig läser i de trådarna längre.

Jag hopas att det är AI som skrivit mycket av det värsta NAFO-dravlet för annars skäms man både som svensk och som människa å deras vägnar.

När det gäller rasism och skillnad på Sverige och andra länder så kan jag tänka mig att åsiktskorridoren här varit extra smal och repressionen extra hård, vilket skapat behovet av en säkerhetsventil där man kan säga öppet vad man tycker och tänker.

På senare tid kan jag dock bli lite bedrövad även över det rent blinda hat mot muslimer som många svenskar tydligen känner nu.

Och jag kan förstå att invandrare som läser på flashback och förstår att detta är vad många av de tysta, vänliga killarna de träffar i fikarummet på jobbet varje dag egentligen tycker upplever det som fegt.

I deras kultur löser man motsättningar med att gapa och skrika på varandra och sedan kanske till och med kunna försonas. I Sverige säger vi inget och ger dem därmed heller aldrig chansen att kunna försvara sig. I stället blir de utfrusna...
Citera
2024-03-25, 20:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja när det gäller just Ukraina så är det så pinsamt att jag aldrig läser i de trådarna längre.

Jag hopas att det är AI som skrivit mycket av det värsta NAFO-dravlet för annars skäms man både som svensk och som människa å deras vägnar.

När det gäller rasism och skillnad på Sverige och andra länder så kan jag tänka mig att åsiktskorridoren här varit extra smal och repressionen extra hård, vilket skapat behovet av en säkerhetsventil där man kan säga öppet vad man tycker och tänker.

På senare tid kan jag dock bli lite bedrövad även över det rent blinda hat mot muslimer som många svenskar tydligen känner nu.

Och jag kan förstå att invandrare som läser på flashback och förstår att detta är vad många av de tysta, vänliga killarna de träffar i fikarummet på jobbet varje dag egentligen tycker upplever det som fegt.

I deras kultur löser man motsättningar med att gapa och skrika på varandra och sedan kanske till och med kunna försonas. I Sverige säger vi inget och ger dem därmed heller aldrig chansen att kunna försvara sig. I stället blir de utfrusna...

så är det man börjar ju på riktigt undra om det är nåt fel på våra landsbröder, har snart gett upp hoppet, svenskar måste ju vara det mest hjärntvättade folket i Europa, Jobbade i UK för en tid sedan där skrattar man åt eländet men är ju tvungna att leva i skiten, men dom är medvetna, dom har ett talesätt " another glas of red and then I go to bed"
Citera
2024-03-25, 20:34
  #11
Avstängd
fearthetokens avatar
Vänta denna rad var roligt

I deras kultur löser man motsättningar med att gapa och skrika på varandra och sedan kanske till och med kunna försonas. I Sverige säger vi inget och ger dem därmed heller aldrig chansen att kunna försvara sig. I stället blir de utfrusna...


ÅÅÅ tror det är ni som blir utfrysta
Citera
2024-03-25, 20:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
När man läser trådar om tex Ryssar, andra länder i Europa, muslimer och liknande så häpnas man över hur hatiska de som skriver är, men som vi alla vet är det svenska folket ökänt konflikträdda och skulle aldrig våga ge sig på en Ryss eller muslim i det verkliga livet.

Är der likadant i våra grannländer som Danmark och Norge? Är det inte väldigt ohälsosamt att gå runt med så mycket hat inom sig hela tiden?

Aningen patetiskt.

Lite som att kalla andra användare för idioter och fascister som en drogad papegoja kanske.
Ja, ja. Tuff bakom tangentbordet med kluven tunga. Patetiskt....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback