2024-08-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Jag skulle också tro att det är Sonja som varit drivande. William är den som har mest att förlora & som verkat mest obekväm med offentligheten. Det vore väldigt intressant att få reda på vad som ligger bakom uppbrottet. De hade ju en paus i vintras, men hävdade att det gjorde deras relation starkare (även om jag tycker att det är en varningsklocka).
Jag tycker det var strongt att hålla ihop i mer än ett år, varav en stor del i hemlighet, & bo tillsammans i en etta. De verkar båda mycket intresserade av att bilda familj & nu får de börja om på ruta ett igen. Hon kan knappast försöka få ihop det med Valentin i alla fall, eftersom han lovat bort sig som nästa Bachelor. Eller så kanske hon skickat in en ansökan om att få vara med där...
Det känns som att det måste vara någon mycket grundläggande & oöverstiglig skillnad som ligger bakom, eller är Sonja en sån perfektionist när det kommer till relationer & i sökandet efter en far till hennes barn att även småsaker gör att hon ger upp? Hon återkommer ofta till att ingen/inget ska få ändra den hon är - sannolikt märkt av tidigare, destruktiva förhållanden. Samtidigt är det ju en del i att leva tillsammans med någon att man får anpassa sig & vara tolerant, inom rimliga gränser förstås. Om inte annat kommer ett framtida barn ställa den föreställningen på ända. Då är barnets behov & inget annat som gäller, vilket innebär att man får lägga många avsina egna önskemål & intressen åt sidan & inte kan träna, träffa vänner & resa så mycket som man skulle vilja & gjort tidigare. Sonja kommer inte kunna ge utlopp för sin ”spontanitet” & infall på samma sätt.

Kul med din analys. Jag känner mig så ypperligt förvånad. För ett par veckor sedan var de superkära på Instagram. Tror det var två veckor sedan William skrev om hur skönt det var att kunna vara offentlig med sin kärlek.
Jag tror att hon krossat hans hjärta 💔.
Citera
2024-08-01, 14:28
Medlem
Har med sex å göra såklart
Citera
2024-08-01, 14:50
Medlem
Lustigt att de nyss startat en YT-kanal också. Haha… blev väl 3-4 avsnitt eller nåt sånt.
Citera
2024-08-01, 19:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anfi764
Har med sex å göra såklart

Du tror kanske att han orkade inte med hennes krav på sex minst 3 ggr om dagen? ☺️
Citera
2024-08-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror kanske att han orkade inte med hennes krav på sex minst 3 ggr om dagen? ☺️
Alternativt så är hon bluffkåt
Citera
2024-08-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Lustigt att de nyss startat en YT-kanal också. Haha… blev väl 3-4 avsnitt eller nåt sånt.

Mmm, precis. Lite knepigt att dra igång sånt när förhållandet måste ha varit svajigt redan. Det känns som att det (fullt förståeligt) är Sonja som drivit det där. Hon har ju haft huvudrollen hela Bachelorette-säsongen & YT-kanalen bär hennes namn. William har känts lite motvilligt, obekvämt deltagande & ganska ointresserad av offentligheten medan hon velat hålla sig aktuell med rätt så frekventa uppdateringar, intervjuer m.m. På Instagram har William inte lagt upp någon annan post än deras gemensamma, medan Sonja tackat för stöd, upprepade gånger bedyrat att det handlat om äkta kärlek från hennes sida & antyder att de haft olika målbilder med livet. Det låter också som att hon känt sig hämmad.
Citera
2024-08-04, 05:23
Medlem
Jag har inte följt tidigare säsonger av Bachelorette/Bachelor & brukar heller inte uppmärksamma rubriker om dokusåpadeltagare. Ni som har gjort/gör det: Innebär uppbrottet slutet för Sonjas & Williams kändisskap? Det måste vara knepigt att bli ihop under dessa mycket speciella omständigheter & jag kan tänka mig att ”par” från tidigare säsonger eller andra, liknande program inte håller särskilt länge. Har de fortfarande då, var för sig, valsat runt i pressen även efter att deras ”uppstyrda” förhållande tagit slut & fått uppmärksamhet av typen ”Nu har ’Bachelor 1984-Kenneth’ träffat Signe från Rotebro på Tinder”? Jag kan tänka mig att allmänhetens intresse dalar mycket snabbt & att det gäller att smida medans järnet är varmt för den som vill klamra sig kvar i rampljuset. Antingen får de skaffa sig något annat att vara känd för eller en rejäl följarskara i sociala medier & gå influencerspåret. Annars blir de utfyllnad som fjärde reserv i nästa säsong av ”Fångarna på Fortet” innan de faller i glömska. Sonjas & Williams största (& enda) ”claim to fame” är ju att de var ett par från programmet.
Citera
2024-08-09, 00:13
Medlem
Citat:
Jag har inte följt tidigare säsonger av Bachelorette/Bachelor & brukar heller inte uppmärksamma rubriker om dokusåpadeltagare. Ni som har gjort/gör det: Innebär uppbrottet slutet för Sonjas & Williams kändisskap? Det måste vara knepigt att bli ihop under dessa mycket speciella omständigheter & jag kan tänka mig att ”par” från tidigare säsonger eller andra, liknande program inte håller särskilt länge. Har de fortfarande då, var för sig, valsat runt i pressen även efter att deras ”uppstyrda” förhållande tagit slut & fått uppmärksamhet av typen ”Nu har ’Bachelor 1984-Kenneth’ träffat Signe från Rotebro på Tinder”? Jag kan tänka mig att allmänhetens intresse dalar mycket snabbt & att det gäller att smida medans järnet är varmt för den som vill klamra sig kvar i rampljuset. Antingen får de skaffa sig något annat att vara känd för eller en rejäl följarskara i sociala medier & gå influencerspåret. Annars blir de utfyllnad som fjärde reserv i nästa säsong av ”Fångarna på Fortet” innan de faller i glömska. Sonjas & Williams största (& enda) ”claim to fame” är ju att de var ett par från programmet.

Tyckte jag såg någon kommentar på hennes Instagram att nu när det är slut på tv tid så fick hon bli influenser, win win.
Vet ej om hon livnär sig på det men hennes senaste post är ju ett samarbete.
Vet inte hur Olivia som var bachelorette i förra säsongen hur hon livnär sig, men på hennes ig har hon märkt upp att hon är digital kreatör.
Kan vi inte bara ta in en eller flera bachelorette som inte har någon agenda att bli influenser. Blir så trött på det. Det är som att det är målet + man får ragg som skämmer ut sig i tv.
Citera
2024-08-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Tyckte jag såg någon kommentar på hennes Instagram att nu när det är slut på tv tid så fick hon bli influenser, win win.
Vet ej om hon livnär sig på det men hennes senaste post är ju ett samarbete.
Vet inte hur Olivia som var bachelorette i förra säsongen hur hon livnär sig, men på hennes ig har hon märkt upp att hon är digital kreatör.
Kan vi inte bara ta in en eller flera bachelorette som inte har någon agenda att bli influenser. Blir så trött på det. Det är som att det är målet + man får ragg som skämmer ut sig i tv.

Jag tror inta att Sonja hade någon sådan baktanke från början, men det är väl lätt hänt att drabbas av influensan som sidospår & extrainkomst om man har ett visst antal följare & tilltalar en målgrupp som någon annonsör identifierat. Hon har ett vanlig arbete till vardags & kan knappast försörja sig på att göra reklam för alkoholfri öl eller träningskläder någon gång i månaden.
”Digital kreatör” är väl en självutnämnd yrkestitel, ungefär som att vemsomhelst som skrivit något, som den lyckats få någon annan än den närmaste familjen & sin plågade svenskalärare att läsa, kan kalla sig journalist eller författare.

Fortfarande ingen kommentar från någon av dem med antydan om vad som föranledde uppbrottet. Det måste ju ha varit någon väsentlig åsiktsskillnad som låg till grund. Annars hade de väl försökt överbrygga den. Båda verkade ju t.ex. se mycket fram emot att skaffa barn & att då behöva börja om från noll med någon ny partner kan inte vara så lätt, särskilt inte i egenskap av halvkändis.
Citera
2024-08-19, 00:52
Medlem
Nu har William tagit bort deras gemensamma Instagram-inlägg om uppbrottet och även andra hyllande inlägg om att han skulle stå bakom Sonja i allt och att han ville utbrista att hon var hans vid något restaurangbesök innan deras tvåsamhet blev officiell. Även Sonja har tagit bort de flesta bilder med dem tillsammans, så det är nog rejält kört nu. YouTube-kanalen lär hon väl få ratta själv om det ska bli någon fortsättning, men hur mycket soppa kan man koka på en spik?
De har verkligen tagit olika vägar efter separationen: William verkar ha varit helt tyst medan Sonja varit ganska aktiv med uppdateringar, uteliv & sponsrade samarbeten. Det kanske reflekterar deras skillnad i syn på offentligheten & skulle kunna vara orsaken till att det tog slut: William kanske ville dra sig ur offentligheten & bilda familj medan Sonja, som faktiskt har förutsättningarna för att ha en alternativ (influencer)karriär, vill se hur långt det kan bära. Hon har, naturligtvis, varit i fokus hela säsongen & deltagit i fler intervjuer m.m. efteråt för att bygga upp intresset kring sin person. William har väl kanske varit både ointresserad & ointressant. Jag vet inte heller om Sonja verkligen ”lekt av sig rommen” än & är redo att slå sig till ro & skaffa barn. Jag trodde det eftersom flera av hennes närmaste vänner har det & att hon verkar så oerhört barnkär, men nu vet jag inte längre.
Citera
2024-08-19, 14:17
Medlem
Citat:
Nu har William tagit bort deras gemensamma Instagram-inlägg om uppbrottet och även andra hyllande inlägg om att han skulle stå bakom Sonja i allt och att han ville utbrista att hon var hans vid något restaurangbesök innan deras tvåsamhet blev officiell. Även Sonja har tagit bort de flesta bilder med dem tillsammans, så det är nog rejält kört nu. YouTube-kanalen lär hon väl få ratta själv om det ska bli någon fortsättning, men hur mycket soppa kan man koka på en spik?
De har verkligen tagit olika vägar efter separationen: William verkar ha varit helt tyst medan Sonja varit ganska aktiv med uppdateringar, uteliv & sponsrade samarbeten. Det kanske reflekterar deras skillnad i syn på offentligheten & skulle kunna vara orsaken till att det tog slut: William kanske ville dra sig ur offentligheten & bilda familj medan Sonja, som faktiskt har förutsättningarna för att ha en alternativ (influencer)karriär, vill se hur långt det kan bära. Hon har, naturligtvis, varit i fokus hela säsongen & deltagit i fler intervjuer m.m. efteråt för att bygga upp intresset kring sin person. William har väl kanske varit både ointresserad & ointressant. Jag vet inte heller om Sonja verkligen ”lekt av sig rommen” än & är redo att slå sig till ro & skaffa barn. Jag trodde det eftersom flera av hennes närmaste vänner har det & att hon verkar så oerhört barnkär, men nu vet jag inte längre.
Sonja har även avföljt William, men han följer fortfarande henne.
Citera
2024-09-07, 23:41
Medlem
Är det bara jag som funderar på Olivia/Adam och Sonja/William är par fortfarande?
Fast utanför offentligheten???
Att dom "valt att gå isär offentligt" men inte gjort det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in