2024-03-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag vet inte riktigt hur ni ungdomar tänker, men jag och mina exhustrur har jättefina relationer på alla sätt. När vardagslunken tar över och gnistan försvinner kan man leva som bästa vänner och hitta nya partners. Jag har inte problem med någon av mina exhustrur och flera av dem är mina bästa vänner och jag kan även ta upp mina nya relationer med två av dem och få goda råd och jag finns där för dem när de behöver. Medglädje är ingen konstig egenskap och om inte otrohet eller andra svårigheter förekommit i äktenskapet är det inget konstigt alls att fortsätta en relation som bästa vänner.

Jag syftade på Nickans svar att relationen fortsatte trots skilsmässa och tolkade det inte som vänskapsrelation utan att kärleksrelationen alltså fortsatt som tidigare. Jag kan givetvis missförstått hennes svar.
Citera
2024-03-19, 14:57
Medlem
Citat:
Alla domar på släktingar finns i sammanfattning tre.
Hittar inte :/
Citera
2024-03-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Fast de höll kanske inte så hårt på traditionerna eftersom WH och FV inte verkade vara gifta med varandra utan bara sambos?

Det var lite så jag trodde från början, ungdomar som strular och har dåligt umgänge, syskon dömda för narkotikabrott, själva har de snattat och kört utan körkort - allt tydde på att de inte var så noga. Samtidigt har det stått att de har varit gifta och som muslimer är det viktigaste att de gifter sig traditionellt och kan de inte visa upp riktiga papper på vigseln i Sverige registreras de bara som sambos. Om de var mindre noga skulle kvinnorna inte heller behöva täcka håret här i Sverige, men samtliga kvinnor i släkten har slöja på sig när de visat sig på ett fåtal bilder. Systerns intervju där hon pratar om familjens status är också lite varningsflagg för att de kanske inte är så öppensinnade som det verkar vid första anblicken.
Citera
2024-03-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Hittar inte :/

Inlägg 4 längst ner har du MGM 1 två yngsta bröders alla domar tex
Citera
2024-03-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
"Pressetiska skäl valt att inte berätta om" - vad brukar det handla om? Måste vara något mycket känsligt om det inte får komma ut till folkets vetskap.
Kan det handla om barnen på något sätt? Dom är under 18 och oskyldiga i denna härva och man väljer därför att inte gå ut med något som handlar om dom.

Kan det yngsta barnet vara BOs barn tex? Och FV har trott det var hans barn, på något sätt kommer det fram sen att det är BOs barn och det blir drama? Även om jag fortfarande känner mig tveksam till att dom skulle ha haft en relation på det sättet. Men kanske.
Citera
2024-03-19, 15:02
Medlem
Citat:
Inlägg 4 längst ner har du MGM 1 två yngsta bröders alla domar tex
Ah sorry jag är trög, letade efter en länk inte text haha. Tack!
Citera
2024-03-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Jag syftade på Nickans svar att relationen fortsatte trots skilsmässa och tolkade det inte som vänskapsrelation utan att kärleksrelationen alltså fortsatt som tidigare. Jag kan givetvis missförstått hennes svar.

Jag tolkade det som att - precis som gällande mig och mina hustrur - deras kärleksrelation med åren blivit mer av en vänskapsrelation och efter skilsmässan har deras vänskapsrelation fortsatt som tidigare. Jag är ganska så säker på att jag har förstått rätt i denna situationen. Jag skyller på min ålder.
Citera
2024-03-19, 15:05
Medlem
Citat:
Vi har redan konstaterat att det inte var ett skenäktenskap. De var ett riktigt par i elva år och de var goda vänner efter skilsmässan.
Men det får du hålla med om är ovanligt
Citera
2024-03-19, 15:07
Medlem
mitutoyos avatar
Jag tror inte på teorin om att bokad resa var för BO och MGK. Det är en för grötig teori. Jag tror på minst möjliga komplexa teorin.

Just nu tror jag på otrohet. MGK har sedan utpressat BO och hotat med våldtäktsanmälan. Oklart varför, kan vara att han velat avslöja henne. Har ingen djupare teori just där.

På något sätt har MGK fått eller förväntat sig få 100k från BO. Hur hon skall förklara vart pengarna kommer från för MGM? Uppdiktad story om att hon sparat dem hos en kompis.

Jag tror resan var bokad för MGM och MGK. Då mordet var planerat från start. Hjälpen från brorsan osv är bara för att få hjälp, även för att få hjälp med att dölja spår så som bilar och mobiler. Allt för familjens ära. Tror alltså att brorsan tagit mobilerna söderut medan paret drog till flyget.

Varför mördades BO? För att skydda MGK från döden. MGM och familj har gått på lögnen om våldtäkt och MGK gör det för att rädda sig själv.

Varför var hon otrogen från första början? Planerad utpressning, i tron om att han var i en relation.

Lösa teorier men ändå att mindre rörigt upplägg.
Citera
2024-03-19, 15:09
Medlem
Är det inte nån mer som tror att de är pakistanier?
Citera
2024-03-19, 15:11
Medlem
Citat:
Det var lite så jag trodde från början, ungdomar som strular och har dåligt umgänge, syskon dömda för narkotikabrott, själva har de snattat och kört utan körkort - allt tydde på att de inte var så noga. Samtidigt har det stått att de har varit gifta och som muslimer är det viktigaste att de gifter sig traditionellt och kan de inte visa upp riktiga papper på vigseln i Sverige registreras de bara som sambos. Om de var mindre noga skulle kvinnorna inte heller behöva täcka håret här i Sverige, men samtliga kvinnor i släkten har slöja på sig när de visat sig på ett fåtal bilder. Systerns intervju där hon pratar om familjens status är också lite varningsflagg för att de kanske inte är så öppensinnade som det verkar vid första anblicken.

Ja man har ju alltid hört att kvinnorna i den kulturen är ägda och samtidigt höjda till skyarna av samma anledning.
Läste just artikeln där BO fd hustru är förkrossad, och det stod att en person bokat flygbiljett till Latinamerika, så troligtvis har de väl bilat ut ur landet. Men det innebär väl att WH helt enkelt tänkte åka själv, och det får mig att undra om barnen rest i förväg och inte alls var i lägenheten morddagen? WH väntade in pengarna och skulle resa dit barnen vistades men Latinamerika är de nog inte kvar längre. Självklart har de mötts upp och rest vidare dit de känner sig hemma och säkra?
Citera
2024-03-19, 15:13
Medlem
Citat:
Jag tolkade det som att - precis som gällande mig och mina hustrur - deras kärleksrelation med åren blivit mer av en vänskapsrelation och efter skilsmässan har deras vänskapsrelation fortsatt som tidigare. Jag är ganska så säker på att jag har förstått rätt i denna situationen. Jag skyller på min ålder.

Ja det lär märkas vem som har rätt men skylla på åldern kan du inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in