2024-03-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
I vilket fall, den största förloraren här är väl köparen? Handpenningen han lagt har gått till mördares flyktbudget, han sitter nu med en lägenhet som är en ökänd brottsplats med blod överallt och avspärrningar. Även om han skulle lyckas häva köpet så krävs det nog en brutal strid för detta, antar att bostadsrättsföreningen inte vill att köpet ska hävas då är de de som ärver denna huvudbry om en lägenhet som ingen kommer vilja bo i kommande åren...

Har inte köpet gått igenom helt och fullt så riskerar (som jag ser det), köparen ev att gå miste om handpenningen.

Var har det framkommit "blod överallt" skulle finnas i lgh?
Citera
2024-03-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Då är det inte så konstigt att polisen kallar fallet för svarta änkan tänker jag.
Vet du om WK fick AHA att tro att hon skulle lämna FV?

Inte till 100%, men rätt säker
Citera
2024-03-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Då är det inte så konstigt att polisen kallar fallet för svarta änkan tänker jag.
Vet du om WK fick AHA att tro att hon skulle lämna FV?
Vore konstigt om Ako skulle ha haft nån relation med denna skruvade W.
Men vi vet ju inte vad som egentligen hänt.
Men W har inte bara tagit livet av A, hon har säkert sett till att plockat ut pengar från hans konto
innan hon pyste.
Polis kallar henne för svarta änkan, för de har naturligtvis koll på hennes agerande.
Någon undrade om det kan vara så att Ako är köparen av den där bostaden,
det vore inte alltför konstigt mitt i allt detta snurr.
Citera
2024-03-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Vet du på vilken sida eller var BO och MGM 1 träffades?

Nånstans på FB
Citera
2024-03-19, 12:08
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Har inte köpet gått igenom helt och fullt så riskerar (som jag ser det), köparen ev att gå miste om handpenningen.

Mordet skedde ju i lägenheten och kroppen sades vara mycket sargad. Tycker att det är en rätt bra gissning att det är kaos i lägenheten.
Citera
2024-03-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan101

Du vet inte vilken sida de träffades på eller var?

Min sammanfattning och spelulation :

BO och MGM 1 har träffats på nätet eller IRL i något sammanhang och börjat dejta eller träffas iallafall och åtminstone BO är kär på riktigt och MGM 1 antyder att hon ska lämna MGM 2. Anmälan om våldtäkter och även misshandel (i en relation BO trott varit "svensk", jämlik och ömsesidig?) har ju kommit till BO kännedom iallafall då han blivit förhörd av polisen. Fortsätter de kontakten? Lurar hon honom att det är för familjens skull?

Och...han måste ha varit naiv när han åkte hem till henne och vetat att både hon och hennes man ville "prata".
Citera
2024-03-19, 12:19
Medlem
Citat:
Nånstans på FB

Min gissning om någon kanske är rätt då - att de helt enkelt träffats på en bostads eller jobbsökarsida

Det kanske är hon som är så fruktansvärt vacker (missförstå mig rätt, jag är en gammal gubbe, hon kunde varit mitt barnbarn) att hundratals gjort tummen upp trots att både namn och profil verkar helt åt skogen.

https://www.facebook.com/groups/809134462456495/permalink/*791416544228227/

*=6 men detta kan alltså vara en helt oskyldig mycket vacker jobbsökande kvinna i jobbsökargruppen så observera att det inte är ett utpekande på något sätt utan kanske mer som exempel på hur deras möte kan ha gått till
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-19 kl. 12:33. Anledning: felskrivning
Citera
2024-03-19, 12:24
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Podd om fallet i ab. Har inte hunnit lyssna, och kommer inte hinna just nu, men fastnade för inledningen där Oisin Cantwell säger:

"Ja, en hel del är fortfarande oklart, och för att komplicra det ännu mer, så vet vi en del som ansvarig utgivare (men) av pressetiska skäl har valt att vi inte ska berätta."

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/367457

Ja, nu blir jag nyfinen till tusen. Vad kan det vara?

"Pressetiska skäl valt att inte berätta om" - vad brukar det handla om? Måste vara något mycket känsligt om det inte får komma ut till folkets vetskap.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-03-19 kl. 13:08.
Citera
2024-03-19, 12:28
Medlem
Citat:
Då bör han blivit förvirrad besviken och arg när han blev anmäld tänker jag. Berättade han något om detta?
Citera
2024-03-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
"Pressetiska själv valt att inte berätta om" - vad brukar det handla om? Måste vara något mycket känsligt om det inte får komma ut till folkets vetskap.
Borde handla om hur A,s kropp har behandlats.
Det har sagt att kroppen var svårt sargad, formuleringen antyder att det är ngt värre än brukligt.
Nån extra bestraffning som de utfört.
Citera
2024-03-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vore konstigt om Ako skulle ha haft nån relation med denna skruvade W.
Men vi vet ju inte vad som egentligen hänt.
Men W har inte bara tagit livet av A, hon har säkert sett till att plockat ut pengar från hans konto
innan hon pyste.
Polis kallar henne för svarta änkan, för de har naturligtvis koll på hennes agerande.
Någon undrade om det kan vara så att Ako är köparen av den där bostaden,
det vore inte alltför konstigt mitt i allt detta snurr.

Blev han manipulerad och trodde på WK så är ju allt möjligt, även att han blev kär i henne. Om de hade en relation blev det väl lättare för henne att lura honom tänker jag, förblindad av kärlek kan vem som helst bli som själv är seriös.
Men du har rätt, vi vet inte allt än.
Citera
2024-03-19, 12:36
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan

Enligt artikeln igår i AB så verkar det som att mäklaren sökt säljaren en tid även innan polisen sökt dem. Tolkar det som att affären inte avslutats. Kan ju inte vara köparens fel att säljaren inte går att nå för slutlig påskrift, betalning och överlämning av nycklar. Därför bra om handpenning finns hos mäklaren men jag kan inte veta 100% om det är så i detta fallet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMn14/svarta-ankan-paret-salde-sin-lagenhet-fore-vaskmordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in