2024-03-19, 14:27
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Det är helt uppenbart att kvinnan är den drivande och det är lika uppenbart att anmälningarna mot BO va fejk. Jag hävdar inte att BO är helt oskyldig, men anmälningarna i sig har noll substans om tre våldtäktsanmälningar och ett kontaktförbud totalt nonchaleras av polisen.

Postern oneeye har kommit med en intressant teori som jag väljer att inte citera då den (?) kanske bryter mot 1.06 reglerna, dvs att MGM är den pådrivande parten.

Om denna nya teori stämmer dock med att biljetterna som köptes till Latinamerika faktiskt var ämnade för BO + MGK.... så fungerar det väl ändå inte? Polisen misstänker klart och tydligt att MGM och MGK har flytt till Latinamerika. Om MGK + BO köpt biljetterna så kan väl inte MGM bara ta över BOs biljett, biljetterna är ju skrivna i den personens namn.
Citera
2024-03-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det finns en hel del inlägg av både MGM 1 och systrar och släktingar om att mord inte accepteras. Finns ju en del kulturer och länder som inte räknar vissa mord som mord också (i Kanun står det till exempel om heder och vad man "bör göra" i olika situationer och då klassas tex mord på en otrogen kvinna inte som mord)

Då skulle det betyda att ingen kvinna från Afghanistan skulle våga vara otrogen?
Eller rättare sagt; aldrig erkänna att hon varit just otrogen för då vet hon vad som väntar?
Citera
2024-03-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Postern oneeye har kommit med en intressant teori som jag väljer att inte citera då den (?) kanske bryter mot 1.06 reglerna, dvs att MGM är den pådrivande parten.

Om denna nya teori stämmer dock med att biljetterna som köptes till Latinamerika faktiskt var ämnade för BO + MGK.... så fungerar det väl ändå inte? Polisen misstänker klart och tydligt att MGM och MGK har flytt till Latinamerika. Om MGK + BO köpt biljetterna så kan väl inte MGM bara ta över BOs biljett, biljetterna är ju skrivna i den personens namn.

Jag försökte citera valda delar av texten, men här kommer den del som inte bryter mot 1.06 iallfall

"Min slutsats och teori blir att detta handlar om ett svartsjukedrama som gått långt över styr.

Farid lever lycklig med sin Wajya och deras 2 små barn, W är ung och ”trött” på vardagen och ”ekorrhjulet” och får uppmärksamhet från nån annan (BO) på facebook. Nått hon saknat från sin man som säkert jobbat mycket för att få småbarnslivet att gå ihop och kanske inte tycker hon är riktigt lika attraktiv efter en graviditet längre. W och BO har nog träffats en tid (kanske tom redan när BO bodde med ex frun). Träffarna har troligtvis skett hemma hos BO. F har börjat misstänka något, snokat i sin W mobil efter bevis, hittat lite chattar osv och ställt henne mot väggen. Hon känner sig kränkt, gör slut och beslutar att sälja lägenheten som tillhör henne/hennes familj. Han vägrar acceptera detta, och tänker inte flytta ut och lämna sina barn som hon troligtvis kommer ta med sig och leva med sin nya kille (bo). F gör allt han kan för att sabotera och anmäler (alt tvingar W att anmäla) BO för våldtäkt och misshandel samt besöksförbud. Efter ett förhör med bo visar det sig snabbt att det är falska anklagelser från W’s numera ex som inte kan acceptera detta. W & BO bestämmer sig för att försöka prata med F att han ska förstå och acceptera. W har även med sin bror på mötet för att kunna lugna situationen då F är våldsam och uttalat direkta dödshot emot BO. BO väljer att ta sig till mötet för att han är kär och ta ”tjuren vid hornen” så att säga, han är orolig för F men kommer för han vet barnen är där och brodern.
I lägenheten går det inte som tänkt och F slår i ren ilska ihjäl BO med sina bara händer och stryper han.
Alla är i chock och F ringer två av sina bröder att bege sig till Stockholm som kommer upp mot natten, han övertalar dem att hjälpa han dumpa liket (mannen som våldtagit hans fru enligt honom).

Att resan var bokad innan mötet kan lika bra förklaras att det var W och BO som tänkt åka tillsammans (en av sakerna de planerade att berätta på mötet (dagen innan utresan))

F har troligtvis tvingat med W i sin flykt som nu är livrädd efter att bevittnat vad hennes ”man” är kapabel till. W’s bror har troligtvis följt med då han inte vill lämna sin syster ensam med en psykopat och mördare.

Dessa 100tkr W bad sin vännina ljuga om vid en konfrontation av F, är troligtvis handpenningen från lägenheten som hon tagit och köpt resan för.

Pretty close va"
Citera
2024-03-19, 14:34
Medlem
Citat:

Jag har bara läst i media att de verkar ha planerat att åka till Latinamerika pga biljetterna som WH köpt, men jag har inte läst nånstans att de faktiskt använde dom och åkte just dit.

Varför upphörde deras mobiler i Mjölby? Åkte de bil till Danmark och ingen vet vart de faktiskt tog vägen?
Citera
2024-03-19, 14:35
Medlem
Citat:
Med detta ditt första inlägg som kommit med fler påståenden som inte finns någonstans i tråden tidigare så pekar du alltså ut MGM 2 som drivande och MGM 1 som oskyldig. Intressant intressant. Och att MGM 2 skulle ha två bröder också och inte bara en visste vi inte heller (om det nu stämmer)

Som jag skrev var detta endast min personliga teori om fallet. Detta efter att läst vad som framkommit i media, här och framförallt personen som jag är rätt säker på är bo’s ex.fru skrivit här inne.

I övrigt har jag haft konto här på fb i säkert 25år, dock länge sedan jag loggade in så vet inte om jag glöm anv.namn/mail eller om det bara blivit utrensat och raderat.
Citera
2024-03-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Då skulle det betyda att ingen kvinna från Afghanistan skulle våga vara otrogen?
Eller rättare sagt; aldrig erkänna att hon varit just otrogen för då vet hon vad som väntar?

Kan ej uttala mig om reglerna i Afghanistan, men om en kvinna från Albanien (i de delar av Albanien eller som tillhör de familjer som är traditionella och följer kanun) som är gift och inte skilt sig är otrogen är det en dödsdom som samtliga i familjen är "skyldiga" att respektera och utföra. Hon bör alltså aldrig bli påkommen eller erkänna det för någon. Det var bara ett exempel.
Citera
2024-03-19, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Det är helt uppenbart att kvinnan är den drivande och det är lika uppenbart att anmälningarna mot BO va fejk. Jag hävdar inte att BO är helt oskyldig, men anmälningarna i sig har noll substans om tre våldtäktsanmälningar och ett kontaktförbud totalt nonchaleras av polisen.

Oavsett har de flytt landet, mord preskriberas i regel aldrig (beror på ålder). Till Sverige och EU kommer de förmodligen aldrig. Det är oaktat till omständigheterna en bättre dom än vad en clown i TR hade dömt. Hoppas bröderna åker dit för griftefrid, så de får leva med den notisen. (Hemskt för B.O:s anhöriga att inte få någon juridisk upprättelse på pappret men det är i princip sak samma). Förutsätter såklart att de misstänkta inte kan mjölka staten på bidrag.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-03-19 kl. 14:46.
Citera
2024-03-19, 14:39
Medlem
Citat:
Jag försökte citera valda delar av texten, men här kommer den del som inte bryter mot 1.06 iallfall

"Min slutsats och teori blir att detta handlar om ett svartsjukedrama som gått långt över styr.

Farid lever lycklig med sin Wajya och deras 2 små barn, W är ung och ”trött” på vardagen och ”ekorrhjulet” och får uppmärksamhet från nån annan (BO) på facebook. Nått hon saknat från sin man som säkert jobbat mycket för att få småbarnslivet att gå ihop och kanske inte tycker hon är riktigt lika attraktiv efter en graviditet längre. W och BO har nog träffats en tid (kanske tom redan när BO bodde med ex frun). Träffarna har troligtvis skett hemma hos BO. F har börjat misstänka något, snokat i sin W mobil efter bevis, hittat lite chattar osv och ställt henne mot väggen. Hon känner sig kränkt, gör slut och beslutar att sälja lägenheten som tillhör henne/hennes familj. Han vägrar acceptera detta, och tänker inte flytta ut och lämna sina barn som hon troligtvis kommer ta med sig och leva med sin nya kille (bo). F gör allt han kan för att sabotera och anmäler (alt tvingar W att anmäla) BO för våldtäkt och misshandel samt besöksförbud. Efter ett förhör med bo visar det sig snabbt att det är falska anklagelser från W’s numera ex som inte kan acceptera detta. W & BO bestämmer sig för att försöka prata med F att han ska förstå och acceptera. W har även med sin bror på mötet för att kunna lugna situationen då F är våldsam och uttalat direkta dödshot emot BO. BO väljer att ta sig till mötet för att han är kär och ta ”tjuren vid hornen” så att säga, han är orolig för F men kommer för han vet barnen är där och brodern.
I lägenheten går det inte som tänkt och F slår i ren ilska ihjäl BO med sina bara händer och stryper han.
Alla är i chock och F ringer två av sina bröder att bege sig till Stockholm som kommer upp mot natten, han övertalar dem att hjälpa han dumpa liket (mannen som våldtagit hans fru enligt honom).

Att resan var bokad innan mötet kan lika bra förklaras att det var W och BO som tänkt åka tillsammans (en av sakerna de planerade att berätta på mötet (dagen innan utresan))

F har troligtvis tvingat med W i sin flykt som nu är livrädd efter att bevittnat vad hennes ”man” är kapabel till. W’s bror har troligtvis följt med då han inte vill lämna sin syster ensam med en psykopat och mördare.

Dessa 100tkr W bad sin vännina ljuga om vid en konfrontation av F, är troligtvis handpenningen från lägenheten som hon tagit och köpt resan för.

Pretty close va"
De flesta kvinnor skulle nog förklara det här mordet precis som du. Utgå ifrån sig själv.
Kvinnor som känt en svartsjukpartner, som läser om alla kvinnomord -där kvinnan lever i ständig rädsla och blir mördad av sin svartsjuke partner. Det är logiskt att tänka så
men det behöver inte vara så i detta fall..
Citera
2024-03-19, 14:42
Medlem
Citat:

Som sagt är det en teori jag har och att W+BO väntat in i det sista med att berätta om deras resa då det troligtvis inte kommer tas emot med öppna armar.

Biljetter går oftast ändra namn på, alt. Har F kommit över BO’s pass och rest på det.
Citera
2024-03-19, 14:43
Medlem
Citat:
Kan ej uttala mig om reglerna i Afghanistan, men om en kvinna från Albanien (i de delar av Albanien eller som tillhör de familjer som är traditionella och följer kanun) som är gift och inte skilt sig är otrogen är det en dödsdom som samtliga i familjen är "skyldiga" att respektera och utföra. Hon bör alltså aldrig bli påkommen eller erkänna det för någon. Det var bara ett exempel.

Fast de höll kanske inte så hårt på traditionerna eftersom WH och FV inte verkade vara gifta med varandra utan bara sambos?
Citera
2024-03-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Hade de skiljt sig men ändå fortsatt relationen som innan? Hur är det möjligt när BO gått vidare och verkat hopplöst kär i WH? Levde exfrun i någon sorts förnekelse och vägrade släppa taget om BO?

Jag vet inte riktigt hur ni ungdomar tänker, men jag och mina exhustrur har jättefina relationer på alla sätt. När vardagslunken tar över och gnistan försvinner kan man leva som bästa vänner och hitta nya partners. Jag har inte problem med någon av mina exhustrur och flera av dem är mina bästa vänner och jag kan även ta upp mina nya relationer med två av dem och få goda råd och jag finns där för dem när de behöver. Medglädje är ingen konstig egenskap och om inte otrohet eller andra svårigheter förekommit i äktenskapet är det inget konstigt alls att fortsätta en relation som bästa vänner.
Citera
2024-03-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
De flesta kvinnor skulle nog förklara det här mordet precis som du. Utgå ifrån sig själv.
Kvinnor som känt en svartsjukpartner, som läser om alla kvinnomord -där kvinnan lever i ständig rädsla och blir mördad av sin svartsjuke partner. Det är logiskt att tänka så
men det behöver inte vara så i detta fall..

Det är den nya användarens teori som jag har citerat och det är, som du mycket riktigt påpekat, troligen en person som har antingen personkännedom eller utgår ifrån sig själv som skrivit det där inlägget.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-19 kl. 14:53. Anledning: felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in