2024-03-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men det får du hålla med om är ovanligt

Det beror på vilken generation du tillhör. Det är en generationsfråga mycket tror jag. Vi som är äldre brukade inte vara otrogna innan skilsmässa och brukade inte ha korta äktenskap. Det var vanligt förr med "lyckliga skilsmässor" och det förekommer än idag även bland yngre. Så att BOs skilsmässa - utan egna barn inblandade - var en lugn och "lycklig" skilsmässa låter mycket troligt - precis som mina skilsmässor varit. Yngre människor idag har inte samma tålamod. Hela tillvaron går så snabbt på ett helt annat sätt och det sägs att tiktok generationen endast har uppmärksamhet i några få sekunder innan de scrollar vidare - troligen även i sitt privata liv bland sina relationer.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-19 kl. 15:46. Anledning: felskrivning
Citera
2024-03-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det beror på vilken generation du tillhör. Det är en generationsfråga mycket tror jag. Vi som är äldre brukade inte vara otrogna innan skilsmässa och brukade inte ha korta äktenskap. Det var vanligt förr med "lyckliga skilsmässor" och det förekommer än idag även bland yngre. Så att BOs skilsmässa - utan egna barn inblandade - var säkerligen en lugn och "lycklig" skilsmässa precis som mina. Yngre människor idag har inte samma tålamod. Hela tillvaron går så snabbt på ett helt annat sätt och det sägs att tiktok generationen endast har uppmärksamhet i några få sekunder innan de scrollar vidare - troligen även i sitt privata liv bland sina relationer.

Jag tycker det verkar som att exfrun var mer kär än BO enligt vad man kan se på fb, men hur verkligheten såg ut kan ju ha varit något helt annat givetvis. Men det faktum att BO har haft en profil på Badoo, (han hade gillat något med länk från hans fb) får åtminstone mig att undra om BO verkligen var kär och gift med goda avsikter? Eller får hans kultur ha flera fruar?
Citera
2024-03-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Ja man har ju alltid hört att kvinnorna i den kulturen är ägda och samtidigt höjda till skyarna av samma anledning.
Läste just artikeln där BO fd hustru är förkrossad, och det stod att en person bokat flygbiljett till Latinamerika, så troligtvis har de väl bilat ut ur landet. Men det innebär väl att WH helt enkelt tänkte åka själv, och det får mig att undra om barnen rest i förväg och inte alls var i lägenheten morddagen? WH väntade in pengarna och skulle resa dit barnen vistades men Latinamerika är de nog inte kvar längre. Självklart har de mötts upp och rest vidare dit de känner sig hemma och säkra?

De har ju söderut - om släkten backar upp dem - släkt i bland annat Lund och Tyskland (närmast såvitt jag har sett)
Citera
2024-03-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En skribent Haparandaflickan hade hittat inlägg från W,s syster,
G- skrev på engelska
G skrev att mord aldrig var acceptabelt.

Så antar att det varit känt i släkten/klanen
och att mord diskuterades internt i klanen.
Hittar inte inlägget fr Haparandaflickan..

Kan det vara detta inlägget du söker?

(FB) 37-årig man mördad - hittad i väska på Värmdö (2024-03-10)
Citera
2024-03-19, 15:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Jag tror inte på teorin om att bokad resa var för BO och MGK. Det är en för grötig teori. Jag tror på minst möjliga komplexa teorin.

Just nu tror jag på otrohet. MGK har sedan utpressat BO och hotat med våldtäktsanmälan. Oklart varför, kan vara att han velat avslöja henne. Har ingen djupare teori just där.

På något sätt har MGK fått eller förväntat sig få 100k från BO. Hur hon skall förklara vart pengarna kommer från för MGM? Uppdiktad story om att hon sparat dem hos en kompis.

Jag tror resan var bokad för MGM och MGK. Då mordet var planerat från start. Hjälpen från brorsan osv är bara för att få hjälp, även för att få hjälp med att dölja spår så som bilar och mobiler. Allt för familjens ära. Tror alltså att brorsan tagit mobilerna söderut medan paret drog till flyget.

Varför mördades BO? För att skydda MGK från döden. MGM och familj har gått på lögnen om våldtäkt och MGK gör det för att rädda sig själv.

Varför var hon otrogen från första början? Planerad utpressning, i tron om att han var i en relation.

Lösa teorier men ändå att mindre rörigt upplägg.

Hann du läsa posten innan den togs bort (en riktig krutdurk som bröt mot regler dessutom). Jag tycker att den ändå hade något med att framhäva att MGM, som enligt konsensus här varit mer utav en schackpjäs i ett större spel, kanske faktiskt håller i tyglarna.

Att MGM kan ha tvingat MGK att göra våldtäktsanmälningarna var en eventualitet som jag inte tänkt på tidigare, men den är möjlig.
Citera
2024-03-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Lite förenklat så är det ju så att säljarna nu blir skadeståndsskyldiga till köparen för dennes utgifter… typ.

Lär bli svårt att få några pengar av detta par dock… men köparen kommer aldrig att ha köpt denna lägenhet! Det kommer bli BRF som tillslut får stå med trasslet skulle jag tro då dessa två inte lär betala någon avgift men men det tar tid så ingen lär bo där på flera år!
Men kan inte köparen kräva tillbaks handpenningen av mäklaren på nåt sätt ?? Mäklaransvar ? Inte kan det vara så att köparen blir lidande i allt detta och förlorar hela handpenningen ?
Citera
2024-03-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
BO dog, då tog relationen slut. 2021?
Jag skrev 2021 eftersom de skiljdes då. Men efter det har de haft kontakt som nära vänner.
Citera
2024-03-19, 15:58
Medlem
Citat:
Det är den nya användarens teori som jag har citerat och det är, som du mycket riktigt påpekat, troligen en person som har antingen personkännedom eller utgår ifrån sig själv som skrivit det där inlägget.
ursäkta insåg missen i samma stund det hamnade på skärmen..
Citera
2024-03-19, 16:00
Medlem
Citat:
De har ju söderut - om släkten backar upp dem - släkt i bland annat Lund och Tyskland (närmast såvitt jag har sett)

Det blev nog ändrade planer om inte den enda flygbiljetten WH beställt ingick i planen för att förvilla?
Citera
2024-03-19, 16:05
Medlem
Citat:
Jag syftade på Nickans svar att relationen fortsatte trots skilsmässa och tolkade det inte som vänskapsrelation utan att kärleksrelationen alltså fortsatt som tidigare. Jag kan givetvis missförstått hennes svar.
jag förstår inte problemet-
paret var gifta- o så skilde sig
förtroende o gemenskap fortsatt efteråt. Bravo. Nära vänner förblev de.
Problem kanske uppståttt om en ny partner kommit in i bilden- en partrner som var svartsjukoch tänkte mer som du
o inte
förstod deras fina relation.
En svartsjuk typ som trodde att deras relation var het passion,dygnet runt
o trodde de bodde var för sig bara för att de inte kunde slita sig från varann..
Låt oss anta att deras relation var varm vänskaplig, harmonisk fr början till slutet.
Citera
2024-03-19, 16:10
Medlem
Citat:
Jag tycker det verkar som att exfrun var mer kär än BO enligt vad man kan se på fb, men hur verkligheten såg ut kan ju ha varit något helt annat givetvis. Men det faktum att BO har haft en profil på Badoo, (han hade gillat något med länk från hans fb) får åtminstone mig att undra om BO verkligen var kär och gift med goda avsikter? Eller får hans kultur ha flera fruar?

Jag har letat efter Badoo profil och inte hittat någon, men han hade det innan de gifte sig och jag har svårt att tro att någon håller ihop så länge utan att vara lyckliga tillsammans. Det har gjorts forskning och där sägs det att de par som håller ihop längst helt enkelt är snälla mot varandra. Det behövs inte stormande passion år ut och år in, vardagslycka är mycket värt. De hade - rent juridiskt om målet bara var att få uppehållstillstånd - haft alla möjligheter att skilja sig direkt 2017 om de hade velat. Han är kurd och kan mycket väl tillhöra gruppen som är Bahai eller kristna. Han skulle inte ha kunnat gifta sig utan problem om han hade tillhört en muslimsk hårt troende familj.
Citera
2024-03-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ursäkta insåg missen i samma stund det hamnade på skärmen..

absolut inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in