Citat:
Ursprungligen postat av
CarlosEstevez
Visst, men som arbetare skattar du högst i världen i Sverige. Men det nämner ni försvarare av underbara Sverige aldrig.
Jag har haft äran att göra med både Svenska och utländska sjukhus. Även i USA. Jobbar utomlands. Skillnaden på vård mellan Sverige och dessa ställen var natt och dag. Natten stod Sverige för ifall ni undrade......
Det är så här det blir när allting tvångsfinansieras genom världens högsta skatter på arbete......konkurrensen och ambitionen uteblir och kvar blir som mest medelmåttor. I USA så väljer du själv vad du vill finansiera med din 10 gånger högre lön med bättre allt som följd och mer pengar kvar i plånboken efteråt än i piss sunk kommunist mellanmjölk Sverige.
Nej, Sverige har världens 7:e högsta skatter på arbete.
Nej, svensk sjukvård har toppresultat i alla tester, utom kön på akuten som är för lång.
Nej,. du har aldrig jobbat inom sjukvård i något land. Du saknar utbildning i detta. Du saknar överlag bildning.
Att kalla skatter som går till pension och sjukvård för "tvångsfinansiering" gör att man undrar vad du kallar USAs skatter för, de som går till världens största krigsmakt.
Jag betalar 550.000 kr i skatt i år. Min spekulation är att du nästan inte betalar något alls. Och det är du som gnäller. Bara losers gnäller.