2024-03-30, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Ja, du tjänar mer pengar i USA, men har sämre hälsa och dör tidigare. Detta är fakta. Är det värt det?
Alla som klagar på Sverige och lönerna, flytta för helvete eller bara håll käften.
🥳
Här har vi Sveriges största idiot 😂

Och ja, jag har flyttat för länge sedan, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag mördat såna som du. Jag har mycket bättre lön också.

Så det är en win-win; du får leva och jag tjänar mycket bättre 😎
Citera
2024-03-30, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
🥳
Här har vi Sveriges största idiot 😂

Och ja, jag har flyttat för länge sedan, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag mördat såna som du. Jag har mycket bättre lön också.

Så det är en win-win; du får leva och jag tjänar mycket bättre 😎
Idiot hur då? Utifrån TS så generaliserar jag, vilket frågeställningen utgår från (på individnivå kan båda vara fel) Då stämmer mina påstående. Sedan ställer jag en fråga om det är värt det? Du antar sedan saker som du inte har en grund för. Så vem är idiot då? Hur vet du att jag inte bor i USA och gjort ett liknande val?
Citera
2024-03-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
det är galet att en ica medarbetare tjänar 40-45k (förvisso med OB),
Ursäkta vilka skulle dessa vara?
Citera
2024-03-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Ursäkta vilka skulle dessa vara?
mina polare på ica maxi. med ob som sagt. det är numera väldigt enkelt att se vad folk tjänar genom ratsit

även lastbilschaffis ger en liknande lön direkt efter gymnasiet

eller varför inte skiftgång som operatör i industrin? blir lätt 45k/mån även där
Citera
2024-05-19, 19:11
Medlem
Citat:
mina polare på ica maxi. med ob som sagt. det är numera väldigt enkelt att se vad folk tjänar genom ratsit

även lastbilschaffis ger en liknande lön direkt efter gymnasiet

eller varför inte skiftgång som operatör i industrin? blir lätt 45k/mån även där

ICA Lyckas de få ett schema där de jobbar varje helg på sitt heltidsarbete så kommer de väl upp i den summan.
Om de bara jobbar vardagar icke.

Lastbilschaffis finns många stressiga turer där ute gör du fel med kör o vilotider lastning överlast riskerar du böter på hela månadslönen o mer o på de ligga o sova på rastplatser vid en motorväg, men visst med traktamenten o så så kan du nog tjäna 45 000:- Men inget jobb för en som vill vara med familjen.
Citera
2024-05-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Ja, du tjänar mer pengar i USA, men har sämre hälsa och dör tidigare. Detta är fakta. Är det värt det?
Alla som klagar på Sverige och lönerna, flytta för helvete eller bara håll käften.

Källa på dina påståenden? Eller är det ett desperat försök att skapa nån slags kognitiv dissonans till det faktum att du bor i ett blivande u-land som har raserats av socialdemokratin sen flera decennier tillbaka?
Citera
2024-08-14, 13:54
Medlem
Roctanes avatar
Citat:
visst, det är inte någon kapitalism i framkant det håller jag med om. det är galet att en ica medarbetare tjänar 40-45k (förvisso med OB), lika mycket som en ingenjör i början av sin karriär. men för de inkompetenta i samhället är det tacksamt. vi har liksom nått ett stadie där mer pengar inte gör samhället mycket bättre. tror du folk är så mycket gladare här än i ett fattigare land som tex polen? jag tvivlar på det. så varför då inte göra livet drägligt för alla i samhället istället för att allt ska gå till gräddhyllan & co?
Läs mitt inlägg igen. Du verkar göra det vanliga misstaget att utgå från att Sverige existerar i ett vakuum och att det därmed går att bedriva omfördelning utan att det får konsekvenser för ekonomin som helhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in