Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-30, 02:21
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Ja, du tjänar mer pengar i USA, men har sämre hälsa och dör tidigare. Detta är fakta. Är det värt det?
Alla som klagar på Sverige och lönerna, flytta för helvete eller bara håll käften.
🥳
Här har vi Sveriges största idiot 😂

Och ja, jag har flyttat för länge sedan, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag mördat såna som du. Jag har mycket bättre lön också.

Så det är en win-win; du får leva och jag tjänar mycket bättre 😎
Citera
2024-03-30, 02:50
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
🥳
Här har vi Sveriges största idiot 😂

Och ja, jag har flyttat för länge sedan, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag mördat såna som du. Jag har mycket bättre lön också.

Så det är en win-win; du får leva och jag tjänar mycket bättre 😎
Idiot hur då? Utifrån TS så generaliserar jag, vilket frågeställningen utgår från (på individnivå kan båda vara fel) Då stämmer mina påstående. Sedan ställer jag en fråga om det är värt det? Du antar sedan saker som du inte har en grund för. Så vem är idiot då? Hur vet du att jag inte bor i USA och gjort ett liknande val?
Citera
2024-03-30, 08:29
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
det är galet att en ica medarbetare tjänar 40-45k (förvisso med OB),
Ursäkta vilka skulle dessa vara?
Citera
2024-03-30, 14:23
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Ursäkta vilka skulle dessa vara?
mina polare på ica maxi. med ob som sagt. det är numera väldigt enkelt att se vad folk tjänar genom ratsit

även lastbilschaffis ger en liknande lön direkt efter gymnasiet

eller varför inte skiftgång som operatör i industrin? blir lätt 45k/mån även där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback