Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 14:21
  #1177
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ditt "minne" är kort men dåligt... Först ifrågasätter du att ryssland "invaderar, ockuperar, annekterar andra länder förutom Ukraina". Motbevisad säger du att "rysslands historia" inte "är ren på något sätt och viss", hur skall du ha det?

Vidare undrar jag fortfarande vad ditt hat mot USA har att göra med rysslands (i.e. den psykotiske dvärgen i kremls) invasion, ockupation, annektering och anfallskrig? Vad menar du med att "rysslands tålamod är begränsat"? Varför kan den psykotiske dvärgen i kremls inte "tåla" att suveräna stater går med i FÖRSVARSALLIANSER?
Jag vill ha seriösa dokument som påvisar att Putin är psykotisk innan jag kan fortsätta en seriös diskussion med dig. Kanske ett blad om att även du inte är psykotisk.

Vad jag vill och försöker säga är att vårt hat mot Ryssland är fabricerat, och att Ryssland aldrig varit något hot mot Sverige.

Nato-medlemskapet är politisk och ekonomisk gynnande för våra politiker. Inte oss!
När ska folk begripa att Sverige är korrupt?
Citera
2024-03-12, 14:22
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Bra input!

Jag har alltid undrat varför krig numera ska behöva bedrivas med pangpang i skyttegravar. Är inte det ett spel för gallerierna? Idag kan man väl bara släcka ner ett lands infrastruktur via nätet, så är det klart!

Jag efterfrågar fortfarande en länk till Nato-avtalet. För det måste väl finnas någonstans, så att man kan ta ställning till vad det innebär och om det är rimligt.
Hade vi haft stabila ledare hade detta såklart meddelats folket innan påskrivelse.

Nato-avtalet?

En googling och resultatet högst upp:

https://www.nato.int/cps/en/natohq/o...exts_17120.htm
Citera
2024-03-12, 14:23
  #1179
Medlem
Läste idag att Ryssland tillverkar 125 nya stridsvagnar i månaden. Man får intrycket att de faktiskt planerar något stort.
Citera
2024-03-12, 14:27
  #1180
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja du Kamrat, våra förfäder vikingarna var väldigt fridsamma av sig och arbetade oförtrutligt för fred....Och på den tiden Sverige var en s k stormakt (1600-talet) behövde vi aldrig kriga för det utan alla länder bara ville "tillhöra" Sverige....

När Europa förra gången hade en maktgalen diktator som härjade runt på 30-/40-talet var våra grannländer Norge och Danmark neutrala, precis som Sverige. De blev dock ändå invaderade av diktatorn och deras neutralitet var till ingen hjälp. Neutralitet är aldrig, och har aldrig varit, en garant för att man blir lämnad i fred. Inget NATO-land har dock någonsin blivit invaderat. Det säger rätt mycket.

Numer är alla våra nordiska brödraländer med i NATO. Ingen av dem är en diktatur utan i undersökningar över demokratiindex kommer norden alltid högst upp i toppen. Inte så dumt väl!? Däremot kommer länder som Ryssland, Kina, Iran och Mordkorea m fl, vilka du verkar gilla, synnerligen långt ner på demokratilistan. Varför skulle vi vilja ner dit till botten?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratiindex

Nej, äntligen är vi fullvärdiga medlemmar i NATO och såväl jag som en stor majoritet av det svenska folket sover tryggare på natten.
Om Ryssland gjort "listan" hade det sett annorlunda ut, eller hur.

Nu är jag nationalist, pacifist och troende.
Ryssland har värderingar vi avsagt oss som jag gillade. Sverige är dock fortfarande mitt fädernesland.
Det är USA och egot hos våra politiker som fått oss att gå med i Nato, vi är nu livegna.
Citera
2024-03-12, 14:28
  #1181
Medlem
Madagascars avatar
Om Guillou har rätt är det helt sjukt vad ni Nato-älskare har sänkt oss:

https://www.aftonbladet.se/a/O8w761
Citera
2024-03-12, 14:29
  #1182
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Nato-avtalet?

En googling och resultatet högst upp:

https://www.nato.int/cps/en/natohq/o...exts_17120.htm
Nänä, det där var inte avtalet med Sverige, utan den ursprungliga tanken med Nato. Den har givetvis förändrats.
Citera
2024-03-12, 14:33
  #1183
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om Guillou har rätt är det helt sjukt vad ni Nato-älskare har sänkt oss:

https://www.aftonbladet.se/a/O8w761
Det är spännande hur vissa motsattsgrupper tvingas enas allt eftersom världen utvecklas.

Tycker att det är fint på något vis.
Citera
2024-03-12, 14:33
  #1184
Medlem
FredochFrids avatar
För ca 3,5 år sen övervägde jag skarpt att gå med hemvärnet när jag jobbade på statlig myndighet. Idag och med detta inträde finns det inte en chans att jag skulle gå med i det militära. Kommer inte heller skaffa barn, och kommer jobba halvtid resten av mitt liv för att betala så lite skatt som möjligt för mitt uppehälle.

Det är en skam att detta inte folkomröstades. Är det detta vi kallar demokrati? Jag tänker inte skaffa barn till denna jävliga värld, där de dessutom kan behöva kallas in för att dö på en front långt borta, för nån skitsak, för nån korrupt jävla powertripper nånstans. Särskilt inte nu när värnplikt inte längre är frivillig, med NATO kommer ribban sannolikt dessutom sänkas, för att 11 bataljoner ska bemannas (säkert fler än så inom kort).

Jag skäms över mitt land och över att vara svensk, vi har övergett det sista vi verkligen hade, vi var en strimma ljus i denna mörka värld, vi medlade i konflikter - stod upp för fred, frihet och mänskliga rättigheter. Nu har vi valt en sida och kommer aldrig kunna återfå den position vi haft, vi har förlorat oss själva. Tänker inte slåss för mitt land, det är inte längre värt att försvara.
Citera
2024-03-12, 14:34
  #1185
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är spännande hur vissa motsattsgrupper tvingas enas allt eftersom världen utvecklas.

Tycker att det är fint på något vis.
?
Citera
2024-03-12, 14:43
  #1186
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
?
Vi tvingas tänka själv till sist, när inte staten längre tar hand om oss enas vi. ❤️

Nato innebär krig och förödelse. Argumentet är att Ryssland hotar oss. Vem hotar de och varför?
Kanske är det vår egen ledning som hotar oss för egen vinning?
Uppenbart är ju att alla våra politiker tycker att nationalism är något fult.

Tankar på det?
Citera
2024-03-12, 14:49
  #1187
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vi tvingas tänka själv till sist, när inte staten längre tar hand om oss enas vi. ❤️

Nato innebär krig och förödelse. Argumentet är att Ryssland hotar oss. Vem hotar de och varför?
Kanske är det vår egen ledning som hotar oss för egen vinning?
Uppenbart är ju att alla våra politiker tycker att nationalism är något fult.

Tankar på det?
Jag har aldrig önskat medlemskap i Nato.

Jag förfäras och deprimeras av hur svag debatten har varit i Sverige kring Nato-ansökan.
Citera
2024-03-12, 14:56
  #1188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag vill ha seriösa dokument som påvisar att Putin är psykotisk innan jag kan fortsätta en seriös diskussion med dig. Kanske ett blad om att även du inte är psykotisk.

Vad jag vill och försöker säga är att vårt hat mot Ryssland är fabricerat, och att Ryssland aldrig varit något hot mot Sverige.

Nato-medlemskapet är politisk och ekonomisk gynnande för våra politiker. Inte oss!
När ska folk begripa att Sverige är korrupt?

Hur definierar du "hat mot ryssland"? Är man "rysshatare" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och anfallskrig?

Det må vara hänt att du anser att Sverige är korrupt, men ryssland, under den allsmäktige diktatorn putain, är dock långt värre.

Vad gäller korruption generellt så anser de flesta (ryska korrumperade politruker undantagna) att det är av ondo, och Ukraina har t.ex. säkerligen fortfarande problem med detsamma, men det var värre innan Maidan, under putains lydiga, korrupta, hund yanukovych. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."
https://transparency.eu/corruption-o...ce-in-ukraine/

Vad gäller länder som kan betecknas som "corrupt shitholes" så är det dock långt värre i ryssland, under din herre och härskare, den allsmäktige diktatorn putain. Som synes återfinnes Sverige på plats 6, och Ukraina på delad plats 104 i "korruptionsligan", under det att ryssland ligger på plats 141.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...ceptions_Index

Det ryska systemet är inte korrumperat. Korruption ÄR "systemet.
https://www.svd.se/a/zExR5w/ryssland...art-att-forsta

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback