2024-03-12, 14:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Bra input!

Jag har alltid undrat varför krig numera ska behöva bedrivas med pangpang i skyttegravar. Är inte det ett spel för gallerierna? Idag kan man väl bara släcka ner ett lands infrastruktur via nätet, så är det klart!
Typ, men det blir så fantastiskt många fler civila som stryker med i infrastrukturkrig. Nästan enbart civila faktiskt.
Citera
2024-03-12, 14:57
Medlem
Citat:
Jag menar att Putin står stark i sitt ledarskap för sitt land. Han vill inte ha det väst erbjuder i form av vår luddiga "värdegrund" där vi föraktar religion, kärnfamiljen, hyllar HBTQ och nationell stolthet och självständighet. Ryssland är inte sovjetunionen längre, landet utvecklas och det går på rätt håll där. Vi däremot, är i en nedåtspiral utan moral och enighet. Vi är svaga nu. Kan inte leva på gamla meriter.

Så får man ju inte säga, för om jag inte försvara den dekadens jag ser i Sverige och Väst i stort, så är jag en förrädare och rysstroll. Må så vara, jag var emot EU också, och se nu hur det gick. Våra politiker är marionetter, Sverige är utan nationell ledning. Folk mår dåligt och landet är på dekis. Det är uppenbart även för en blind.

Usa är giriga parasiter, Ryssland har varit deras mål sedan länge. Ryssland vet det, och har försprång, medans väst avvecklar, ger upp sitt försvar och/eller skänker bort det.

Putin kan mycket väl vara med på den här proceduren, om man vill ta det djupare.
Men en sak är säker, och det är att vi småfolk i bästa fall är verktyg, i sämsta useless eaters.

Om putain "står stark i sitt ledarskap för sitt land" och inte "vill ha" "det väst erbjuder i form av vår luddiga "värdegrund" där vi föraktar religion, kärnfamiljen, hyllar HBTQ och nationell stolthet och självständighet" varför kan då hen inte hålla sig inom "paradiset" rysslands gränser?

Varför kan inte de som (av outgrundlig anledning) har en fäbless för diktatur, korruption och mord på oliktänkande emigrera till "paradiset" ryssland och DÄR få sitt "lystmäte" av det tidigare nämnda? Varför anser du att de som INTE eftersträvar detsamma skall tvingas till underkastelse, medelst putains anfallskrig?

Frågan kvarstår; VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Senast redigerad av Bobbyboi 2024-03-12 kl. 15:00.
Citera
2024-03-12, 15:04
Medlem
Citat:
Om Ryssland gjort "listan" hade det sett annorlunda ut, eller hur.

Nu är jag nationalist, pacifist och troende.
Ryssland har värderingar vi avsagt oss som jag gillade. Sverige är dock fortfarande mitt fädernesland.
Det är USA och egot hos våra politiker som fått oss att gå med i Nato, vi är nu livegna.

Vad gäller livegenskap så är en fråga i sammanhanget om det ryska folket är kapabla till något annat än att vara förtryckta av makten? Först livegna under Tsaren, sen slavar under den kommunistiska diktaturen och nu under diktator putain. Och detta samtidig som dom anser att dom själva, och skithålet "mother russia", är guds gåva till mänskligheten... Det ryska "folket" (med undantag som bekräftar regeln) synes vara ett kollektivt exempel på Dunning-Kruger effekten...

ryssland har (tragiskt nog) "avsagt sig" en mängd "värderingar", såsom att INTE förfölja, fängsla och mörda oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) men det antar jag är sådant som du gillar?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
Citera
2024-03-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
För ca 3,5 år sen övervägde jag skarpt att gå med hemvärnet när jag jobbade på statlig myndighet. Idag och med detta inträde finns det inte en chans att jag skulle gå med i det militära. Kommer inte heller skaffa barn, och kommer jobba halvtid resten av mitt liv för att betala så lite skatt som möjligt för mitt uppehälle.

Det är en skam att detta inte folkomröstades. Är det detta vi kallar demokrati? Jag tänker inte skaffa barn till denna jävliga värld, där de dessutom kan behöva kallas in för att dö på en front långt borta, för nån skitsak, för nån korrupt jävla powertripper nånstans. Särskilt inte nu när värnplikt inte längre är frivillig, med NATO kommer ribban sannolikt dessutom sänkas, för att 11 bataljoner ska bemannas (säkert fler än så inom kort).

Jag skäms över mitt land och över att vara svensk, vi har övergett det sista vi verkligen hade, vi var en strimma ljus i denna mörka värld, vi medlade i konflikter - stod upp för fred, frihet och mänskliga rättigheter. Nu har vi valt en sida och kommer aldrig kunna återfå den position vi haft, vi har förlorat oss själva. Tänker inte slåss för mitt land, det är inte längre värt att försvara.

Mycket bra beslut att du inte ska skaffa barn! Win-win för dig och övriga samhället. Och vad gäller att du skäms för att vara svensk så är det så att även vi skäms över att du är svensk.

Sen är det ju så att ens barn inte behöver resa/ skickas långt bort för att "dö i konflikter". Det kan räcka bra med att stanna här, vara pacifist samt invänta en rysk invasion. Då fixar ryssen så att man får dö på hemmaplan. Ingen nedre åldersgräns gäller heller utan även mycket små barn anses OK av ryssen att både döda och våldta.

https://www.tv4.se/artikel/151fX2ULQWQnoeuLP65aRg/till-och-med-smabarn-har-valdtagits-av-ryska-soldater

NATO är vår bästa garanti mot ryssen. Tur att vi är med nu!
Citera
2024-03-12, 15:10
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Mycket bra beslut att du inte ska skaffa barn! Win-win för dig och övriga samhället. Och vad gäller att du skäms för att vara svensk så är det så att även vi skäms över att du är svensk.

Sen är det ju så att ens barn inte behöver resa/ skickas långt bort för att "dö i konflikter". Det kan räcka bra med att stanna här, vara pacifist samt invänta en rysk invasion. Då fixar ryssen så att man får dö på hemmaplan. Ingen nedre åldersgräns gäller heller utan även mycket små barn anses OK av ryssen att både döda och våldta.

https://www.tv4.se/artikel/151fX2ULQWQnoeuLP65aRg/till-och-med-smabarn-har-valdtagits-av-ryska-soldater

NATO är vår bästa garanti mot ryssen. Tur att vi är med nu!

Vi säger så, jag önskar dig och dina barn en fridsam död då. Istället för att humanisera, avhumaniserar du, just snygg svensk du är själv.

Kolla in https://www.youtube.com/watch?v=7rnFtnDa_Oo, inte många Ryssar som ville ha detta.
Senast redigerad av FredochFrid 2024-03-12 kl. 15:13.
Citera
2024-03-12, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Hur definierar du "hat mot ryssland"? Är man "rysshatare" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och anfallskrig?

Det må vara hänt att du anser att Sverige är korrupt, men ryssland, under den allsmäktige diktatorn putain, är dock långt värre.

Vad gäller korruption generellt så anser de flesta (ryska korrumperade politruker undantagna) att det är av ondo, och Ukraina har t.ex. säkerligen fortfarande problem med detsamma, men det var värre innan Maidan, under putains lydiga, korrupta, hund yanukovych. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/

Vad gäller länder som kan betecknas som "corrupt shitholes" så är det dock långt värre i ryssland, under din herre och härskare, den allsmäktige diktatorn putain. Som synes återfinnes Sverige på plats 6, och Ukraina på delad plats 104 i "korruptionsligan", under det att ryssland ligger på plats 141.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Det ryska systemet är inte korrumperat. Korruption ÄR "systemet.
https://www.svd.se/a/zExR5w/ryssland-ar-inte-alls-svart-att-forsta

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml...
Du tappar mig i varje diskussion. Jag slutar läsa vid "Psykotisk dvärg". Du är inte seriös.
Try again.
Citera
2024-03-12, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Typ, men det blir så fantastiskt många fler civila som stryker med i infrastrukturkrig. Nästan enbart civila faktiskt.
Som nu?
Citera
2024-03-12, 15:19
Medlem
Citat:
Hur definierar du "hat mot ryssland"? Är man "rysshatare" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och anfallskrig?

Det må vara hänt att du anser att Sverige är korrupt, men ryssland, under den allsmäktige diktatorn putain, är dock långt värre.

Vad gäller korruption generellt så anser de flesta (ryska korrumperade politruker undantagna) att det är av ondo, och Ukraina har t.ex. säkerligen fortfarande problem med detsamma, men det var värre innan Maidan, under putains lydiga, korrupta, hund yanukovych. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/

Vad gäller länder som kan betecknas som "corrupt shitholes" så är det dock långt värre i ryssland, under din herre och härskare, den allsmäktige diktatorn putain. Som synes återfinnes Sverige på plats 6, och Ukraina på delad plats 104 i "korruptionsligan", under det att ryssland ligger på plats 141.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Det ryska systemet är inte korrumperat. Korruption ÄR "systemet.
https://www.svd.se/a/zExR5w/ryssland-ar-inte-alls-svart-att-forsta

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml...

Citat:
Du tappar mig i varje diskussion. Jag slutar läsa vid "Psykotisk dvärg". Du är inte seriös.
Try again.

Jag förstår att du "slutar läsa" då fakta/sanningen/verkligheten säkerligen orsakar svår kognitiv dissonans m.a.a. din tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens anfallskrig, men återkom gärna om du anser, och har belägg för, att NÅGTONTING ÖVERHUVUDTAGET av det anförda INTE är med sanningen överensstämmande...

Den ständiga frågan kvarstår; VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citera
2024-03-12, 15:20
Avslutad
Citat:
Om putain "står stark i sitt ledarskap för sitt land" och inte "vill ha" "det väst erbjuder i form av vår luddiga "värdegrund" där vi föraktar religion, kärnfamiljen, hyllar HBTQ och nationell stolthet och självständighet" varför kan då hen inte hålla sig inom "paradiset" rysslands gränser?

Varför kan inte de som (av outgrundlig anledning) har en fäbless för diktatur, korruption och mord på oliktänkande emigrera till "paradiset" ryssland och DÄR få sitt "lystmäte" av det tidigare nämnda? Varför anser du att de som INTE eftersträvar detsamma skall tvingas till underkastelse, medelst putains anfallskrig?

Frågan kvarstår; VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Det gör han/de ju, det är ju vi i väst som pressar på och vill kriga för att Ryssland sitter på resurser och makt vi vill ha. Ryssland är inget litet land. Sverige är det dock, och är patetiskt i sin iver att gå med i nato för att vi inte klarar oss själva, vilket vi gjort i 200 år som neutrala. Nu retar vi björnen lite till och tror att vi inte är ett verktyg, utan skyddade av nato. Fel!
Citera
2024-03-12, 15:21
Medlem
Citat:
Som nu?

Innan putain inledde sitt regelrätta anfallskrig mot Ukraina så hade totalt 3400 civila mist livet innan (som en följd av inbördeskriget i Ukraina vilket underblåstes av hen som tillhandahöll militär personal och material till "separatisterna").
https://www.statista.com/statistics/1293409/civilian-deaths-related-to-russia-ukraine-conflict/

EFTER att den psykotiske dvärgen i kreml inlett sitt anfallskrig mot Ukraina med strävan att slakta landets befolkning har (dessvärre, men föga förvånande) hundratusentals fler mist livet (i.e. blivit mördade av putains mordiska horder).
https://www.statista.com/statistics/1293492/ukraine-war-casualties/
Citera
2024-03-12, 15:24
Avslutad
Citat:
Vad gäller livegenskap så är en fråga i sammanhanget om det ryska folket är kapabla till något annat än att vara förtryckta av makten? Först livegna under Tsaren, sen slavar under den kommunistiska diktaturen och nu under diktator putain. Och detta samtidig som dom anser att dom själva, och skithålet "mother russia", är guds gåva till mänskligheten... Det ryska "folket" (med undantag som bekräftar regeln) synes vara ett kollektivt exempel på Dunning-Kruger effekten...

ryssland har (tragiskt nog) "avsagt sig" en mängd "värderingar", såsom att INTE förfölja, fängsla och mörda oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) men det antar jag är sådant som du gillar?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia

Vad tänker du om folket i väst? Tror du inte att vi är rätt lika folk i Ryssland? Man vill bara leva och ha det bra, inte bli inkallad och kriga och dö för att politikerna säger så. Pengarna ligger ju i deras händer, inte våra, oavsett.

Mina tankar går till Assange.
Citera
2024-03-12, 15:26
Medlem
Citat:

Citat:
Det gör han/de ju, det är ju vi i väst som pressar på och vill kriga för att Ryssland sitter på resurser och makt vi vill ha. Ryssland är inget litet land. Sverige är det dock, och är patetiskt i sin iver att gå med i nato för att vi inte klarar oss själva, vilket vi gjort i 200 år som neutrala. Nu retar vi björnen lite till och tror att vi inte är ett verktyg, utan skyddade av nato. Fel!

Nu har du "missförstått" igen. Vad gäller "resurser" anser putain som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men det innebär inte att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Vad menar du med att "vi i väst" "pressar på och vill kriga"? Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som invaderar, ockuperar, annekterar och för anfallskrig mot fredliga grannländer? Varför blir "björnen retad" av att suveräna stater vill gå med i försvarsallianser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in