2024-03-07, 15:45
Medlem
Det är bara Wt och babbar som har personlig skylt har jag märkt,Whitetrash babbar??
Citera
2024-03-07, 16:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Det är bara Wt och babbar som har personlig skylt har jag märkt,Whitetrash babbar??
Korrekt.
Rullade en svart Mercedes i Malmö förr i tiden med regnummer:

Den här är dock rätt rolig:

Senast redigerad av Carl Serung 2024-03-07 kl. 16:09.
Citera
2024-03-07, 16:17
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Man får inte ha produkt- eller företagsnamn utan medgivande från aktuellt företag. Så Porsche är inte en tillåten skylt.

Ok. AMG är dock taget...
Citera
2024-03-07, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Korrekt.
Rullade en svart Mercedes i Malmö förr i tiden med regnummer:

Den här är dock rätt rolig:

Haha den har jag också sett. Satt på en Tesla med 772 hästar.
Citera
2024-03-07, 16:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I åtminstone Stockholm har personlig skylt blivit väldigt utbrett bland nysvenskar.

Fick då reda på av bekanta att det är för att de köper så många begagnade BMW och Audis.

Förr i tiden kunde man inte alltid direkt se att de var begagnade så länge de var fräscha och tvättade men nu när vi gick över till reg-skyltar med ändelsebokstav kan man ju se direkt om de är ca 6 år gamla få de slutar på en siffra. Varvid dessa individer investerar i personlig skylt för att dölja skammen av att ha begagnad bil.
Fast det är ju inget som säger att ett registreringsnummer på ett fordon där det slutar på en siffra är gammal i sig. Registreringsnummer återanvänds regelmässigt. Registreringsnumret på min första bil har hittills återanvänts minst 3 gånger... Den har suttit på en VW Golf GTI, en Volvo, en traktor och nu sitter den åter igen på en VW Golf (som är sprillans ny).
Citera
2024-03-07, 17:00
Medlem
Krickedixans avatar
Såg första skylten på 80-talet.
Det är många företag som även använder sig av privata skyltar.
I USA har det väl alltid varit kul skyltar med olika förkortningar. Är kanske inspirerat därifrån.
En kul grej tycker jag!
Citera
2024-03-07, 17:04
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1

Många företag har det också
Sedan håller jag inte med i din teori om babblarna.
Känner en del svenskar som har det.
Citera
2024-03-07, 17:42
Medlem
Är väl kanske roligt på en entusiastbil som ändå sticker ut och man bara finåker med, om man lyckats få "M3" eller "ALFA" eller så. men på en vardagsbil är det bara opraktiskt. Vissa kameraparkeringar funkar ej. Folk som man inte vill ska lägga märke till bilen gör det lättare. Råkar man göra något dumt så kommer varenda människa ihåg regnumret.
Citera
2024-03-07, 19:47
Medlem
Tänker att det är du liksom priset för en ”personlig registreringsskylt” som är själva grejen. Det är ju bara ett sätt att få skryta och visa att man kan slänga sig med pengar. Bara osar small-dick-energy om du frågar mig.
Sen att det oftast står just namn med ”STEFFE”, ”HINGSTEN”, ”NAPPE” eller ”P-DOG” gör ju bara att min tes står skriven i stjärnorna.
Inga alfa personer som måste köra runt med sitt wolf-pack namn på registreringsskylten direkt…
Men 1-0 till statens kassa iallafall.
Citera
2024-03-07, 19:50
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I åtminstone Stockholm har personlig skylt blivit väldigt utbrett bland nysvenskar.

Fick då reda på av bekanta att det är för att de köper så många begagnade BMW och Audis.

Förr i tiden kunde man inte alltid direkt se att de var begagnade så länge de var fräscha och tvättade men nu när vi gick över till reg-skyltar med ändelsebokstav kan man ju se direkt om de är ca 6 år gamla få de slutar på en siffra. Varvid dessa individer investerar i personlig skylt för att dölja skammen av att ha begagnad bil.

Det finns nya bilar som inte har bokstav sist i registreringsnumret. Och för den delen gamla bilar som har bokstav sist. Det säger inte så mycket.

Är det en gammal bil som har bokstav sist så kan man i och för sig anta att den har blivit importerad som begagnad på senare år, så den har då möjligen lägre status än om den hade haft en siffra sist.

Jag skulle tro att de flesta människor inte fäster så stor vikt vid vad man har för registreringsnummer.
Citera
2024-03-07, 21:32
Medlem
Devinivillas avatar
Ja men det är inte coolt eller speciellt smart att ha dessa personliga skyltar , då du åker på fortkörning direkt så lätt att spåra, samma gäller har du en fin bil är det lätt för rånarna att komma ihåg namnet på skylten för att sedan spåra upp ägaren och vart dom bor.
Citera
2024-03-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Ja men det är inte coolt eller speciellt smart att ha dessa personliga skyltar , då du åker på fortkörning direkt så lätt att spåra, samma gäller har du en fin bil är det lätt för rånarna att komma ihåg namnet på skylten för att sedan spåra upp ägaren och vart dom bor.

Ganska långsökt dock? Annars är det bara att köpa ut uppgifter om exempelvis alla RS6 årsmodell 2018 och framåt för att få en lista på samtliga inklusive uppgifterna om ägarna. Fullt tillgänglig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in