Citat:
Ursprungligen postat av
narniafinnsinte
Det var inte någon blygsam mängd det inte, vad för slags positiva effekter gav det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Djuse
Vilka under upplevde du ? Seriös fråga !
Jag har (hade?) en slags reumatism som kunde triggas till jävulska skov. Hade provat mediciner som inte hjälpte, alla slags kurer och var helt desperat. Hade det funnits bevis för att jag blivit bättre av att äta grus i en månad hade jag gjort det.
Efter en vecka ungefär hade jag bättre rörlighet, mycket mindre smärta i leder och efter kuren har jag varit fri från större skov.
Såklart hjälpte det att jag gick ner i vikt eftersom det var en fasta, men nu 10 år senare är jag rundare och har fortfarande inga skov. Rå vitlök är the shizzle.
I fastan ingick att dricka potatisvatten som skulle vara lätt basiskt, men vitlöken gjorde hästjobbet. Jag la ett par hackade klyftor på en klyfta äpple och tuggade. Äpplet hjälpte att neutralisera så det inte brann i käften när jag tuggade.
Hade inte magen protesterat hade jag nog provat längre, det blev lite mycket att stå och hacka tio klyftor tre gånger om dagen så jag började pressa dem och svälja med linfröavkok. Det gillade inte resten av systemet...