2024-03-07, 03:09
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nackdelen med en vitlöksklyfta om dagen, dag ut och dag in, är att folk äcklas av ens odör. Man får väga för och nackdelar Men nyttigt är det.

Vitlök både smakar och luktar ju hur gött som helst! Jag har aldrig förstått mig på byfånar som inte tycker om vitlök.
Citera
2024-03-07, 03:16
Medlem
Varför tugga ? Borde gå väl att svälja några hela klyftor?
Citera
2024-03-07, 05:59
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Varför tugga ? Borde gå väl att svälja några hela klyftor?
Vissa människor har problem med att svälja t.ex en ipren. Då tror jag de har det svårare med att trycka i sig en klase hela klyftor utan att de fastnar på vägen ner.

OnT: Man kan även lägga en vitlök i örat om man har öroninflammation. Vipps så är du läkt.
Citera
2024-03-07, 07:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Den mänskliga biologin kan inte ryta ner roten i vitlök, vilket kan skapa obehag varav den enkelt avlägsnas genom att klyva klyftan på mitten och plocka bort ovan nämna rot. Riv klyftan istället för att pressa den. Intag med varmt vatten och citron för bättre effekt.

GLHF!
Jag tar alltid bort roten ur vitlöken. Sen river jag vitlöken mot en brödskiva och toppar med fint tärnad tomat, lite olivolja, en struken tesked pesto, salt, peppar och en dutt franska örter. Yum!
Är vitlöken lite äldre och svagare, finhackar eller pressar jag den och har på mackan.

Helst om jag inte har något planerat dagen efter, för luktar, det gör man. SB12 hjälper dock. Man känner sig pigg efteråt!
Citera
2024-03-07, 07:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitze
Vitlök både smakar och luktar ju hur gött som helst! Jag har aldrig förstått mig på byfånar som inte tycker om vitlök.
Håller med, supergod smak som ger mersmak. Men ibland kan det komma en bismak av metall. Bara ibland, vet inte varför. Finns säkert en vetenskaplig förklaring.
Citera
2024-03-07, 07:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jo, men det håller myggen borta. Tror jag.
Och fästingar, påstås det.
Citera
2024-03-07, 07:46
Avstängd
Extremt bra för testot / muskelbygge också. Ingefära också för den delen. Kliniskt bevisat öka testot.

Kan man inte bara svälja en hel vitlök med en stor klunk vatten? Gällande Ingefära dricker jag en shot med 85% ingefära i, bara liten del äppelsaft. Den bränner som fan.
Citera
2024-03-07, 07:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Bevis på att det funkar mot fetma? Finns ju otroligt många vitlöksmussbrukare som är tjocka så jag tror inte ett skit på det.

Som att säga att godis botar fetma.
Klart att den gör. Om man gör på rätt sätt. Ersätt all annan mat med vitlök, så ska du se att du går ner i vikt.
Citera
2024-03-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBum
Efter mycket och långt testande så har jag insett att färsk vitlök botar allt i från den svåraste bakfyllan, till den svulstigaste fetman. Det är rätt brutalt, men det fungerar. Det är ganska hårt mot magen, men jag rekommenderar alla att testa att skiva upp en färsk vitlöksklyfta och ha ned den i din nästa maträtt. Detta ska du göra dag efter dag. Det ska vara rå och obehandlad vitlök, sprinkla bitarna över din maträtt enligt bilder nedan. Återkom med era resultat.

Tanken är att folk som ännu ej har upptäckt den fantastiska vitlökens makt ska prova och så ska vi ha en diskussion om resultaten.

https://pasteboard.co/RNBn8ij8nhCv.jpg
https://pasteboard.co/8LiHnBy5d0el.jpg
https://pasteboard.co/6N3HJzxCjzuU.jpg

En klyfta??
För att du skall

Effekt ut av vitlök lär du äta typ
Två hela vitlökar /dag
Citera
2024-03-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Håller med, supergod smak som ger mersmak. Men ibland kan det komma en bismak av metall. Bara ibland, vet inte varför. Finns säkert en vetenskaplig förklaring.
Då e den pressad med tång
Citera
2024-03-07, 09:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Och gott som satan! Är något av det bästa jag vet tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Extremt bra för testot / muskelbygge också. Ingefära också för den delen. Kliniskt bevisat öka testot.

Kan man inte bara svälja en hel vitlök med en stor klunk vatten? Gällande Ingefära dricker jag en shot med 85% ingefära i, bara liten del äppelsaft. Den bränner som fan.

Vitlök är gott, så lägg till den i din middag/sallad.

Annars kan du äta den med några matskedar yoghurt.
Citera
2024-03-07, 09:05
Medlem
Overminds avatar
Jag älskar vitlök. Kryddar all min mat med vitlökspulver från Santa Maria eller Kockens. Men jag blir så jäkla gasig om jag tar för mycket.... Massa luft i magen och tarmarna och släpper brakskitar som tusan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in